Forum > Färdiga produktioner
Eddi & Perre - 50 yards away - Klar
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.10.2017, 18:07:37 ---Eddi, hur många gånger har du övningssjungit den här, innan du kom till den inspelningen som ligger i festivalen, 10,30,100 gånger?
--- Slut citat ---
Du känner väl mig så få som möjligt huvudsaken är att jag känner att den blir rätt, du fick höra en version med förstautgåva och en del har jag sparat och en del har jag sjungit om fler än två gånger. Nu har jag sjungit den säkert 100 ggr och resultatet har inte blivit annorlunda.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.10.2017, 21:12:29 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.10.2017, 18:07:37 ---Eddi, hur många gånger har du övningssjungit den här, innan du kom till den inspelningen som ligger i festivalen, 10,30,100 gånger?
--- Slut citat ---
Du känner väl mig så få som möjligt huvudsaken är att jag känner att den blir rätt, du fick höra en version med förstautgåva och en del har jag sparat och en del har jag sjungit om fler än två gånger. Nu har jag sjungit den säkert 100 ggr och resultatet har inte blivit annorlunda.
--- Slut citat ---
I know you - två gånger alltså... :lol:
Bra om du kommit upp i hundra! B)
Eddi:
Ja det lär nog inte komma någon annan version så min sång får duga som den är vare sig man gillar den eller inte - lägger nu in den på färdiga med sången som var med i festivalen. :)
morgonte:
Jag undrar om inte det jag och fler upplever med din sång inte beror på att du träffar fel ton, utan det som Melodyne kallar "Drifting", dvs att tonhöjden på vissa toner varierar över tid. Nu är det så att en viss variation måste till, annars låter det statiskt och om man ska vara ärlig inte klokt, men när den blir för stor upplevs det som osäkert och smått ostämt.
När jag först kollade kurvan på var min tonhöjd faktiskt låg när jag sjöng trodde jag inte mina ögon. Inte bara låg jag totalfalskt ibland (det kunde jag höra), utan rätt ofta började jag en ton flera heltoner under för att sedan glida upp till den rätta tonen. Melodyne kan korrigera det där från 1 till 100%, 50-80% brukar bli bra när jag sjunger. Men rättar man bara tonhöjd på hela tonen påverkas inte drifting utan den följer bara med till den nya tonhöjden.
Det är inte otroligt att du redan är medveten om det här. I så fall kan man hoppas någon annan får nytta av det. :)
Eddi:
--- Citat från: morgonte skrivet 22.10.2017, 21:38:31 ---Jag undrar om inte det jag och fler upplever med din sång inte beror på att du träffar fel ton, utan det som Melodyne kallar "Drifting", dvs att tonhöjden på vissa toner varierar över tid. Nu är det så att en viss variation måste till, annars låter det statiskt och om man ska vara ärlig inte klokt, men när den blir för stor upplevs det som osäkert och smått ostämt.
När jag först kollade kurvan på var min tonhöjd faktiskt låg när jag sjöng trodde jag inte mina ögon. Inte bara låg jag totalfalskt ibland (det kunde jag höra), utan rätt ofta började jag en ton flera heltoner under för att sedan glida upp till den rätta tonen. Melodyne kan korrigera det där från 1 till 100%, 50-80% brukar bli bra när jag sjunger. Men rättar man bara tonhöjd på hela tonen påverkas inte drifting utan den följer bara med till den nya tonhöjden.
Det är inte otroligt att du redan är medveten om det här. I så fall kan man hoppas någon annan får nytta av det. :)
--- Slut citat ---
Jomenjo när jag rättar mina toner så blir det på ett fåtal ställen där tonen faktiskt går in på andra halvtoner, driftingen om vi nu ska kalla den så går ju också att rätta till men så länge det är inom samma ton så låter jag den vara som den är utom där t.o.m. jag hör att det inte låter bra.
Autotuning och Melodyn funkar inte på min röst alls har jag hört - det är andra som provat inte jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida