Forum > Demolåtar
Marsall - Häxkonst o Magi
Marsall:
kompositör:Marsall
Text: Marsall
låtnamn:Häxkonst o Magi
genre: Psykedelisk Rock ?
Medverk:
Format:mp3
år:2017
En ny låt som jag nu fått tid o ork att mixa ..Tar tacksamt emot trix o mix o ris o ros förslag ..
Häxkonst O Magi
Sätt dig ner vi tar det lugnt här
Hur var det nu egentligen det var
Vi tar en sak i taget o vi lämnar inga tomma svar
Drottningen såg just ett vänligt spöke
Kungen svalde ett nytt apanage
Slaktaren skurar rent golvet i köket
O prästen bjuder in till nytt tabbaras
ref
Jag blev just indragen i Häxkonst o magi
När jag satt på bussen läste en dam ur ett horoskop och hon sa
Du befinner dig här och nu Men var vaksam hurrudu
För jordens dagar har sett sitt slut
Jag mår bra jag mår bra
Sätt dig ner.....
Drottningen dansar i finaste stassen Kungen känner oro inför alla valen
Slaktaren röker på uteterassen O prästen sitter ensam i stora salen..
reff..
Jag mår bra jag mår bra jag mår bra jag mår bra.....
Asti:
En ny låt med karaktäristisk Marsall-stämpel! Inte alls dåligt, men jag
faller inte pladask, som jag gjort för en del av dina tidigare låtar.
Avsnittet 31 - 45 sek gillar jag! Snyggt med den viskande rösten i kombination med elgitarren!
Refrängen känns aningen ansträngd. Tror den ligger i en lite för hög tonart för sången..?
Mixmässigt tycker jag sången är för låg i avsnittet efter 45 sekunder och som återkommer nånstans efter 100.
Annars (som vanligt) ett ganska litet arr, som ger en klar ljudbild med bra separation!
Lägg gärna upp texten!
/Asti
Eddi:
Jag håller med Asti i allt, lyssnade i paddan och uppfattade inte orden där du sjunger starkt, du kanske kan dra ner volymen lite o Eqa upp runt 1000 så tror jag hörbarheten blir bättre?
Marsall:
--- Citat från: Asti skrivet 17.09.2017, 11:47:12 ---En ny låt med karaktäristisk Marsall-stämpel! Inte alls dåligt, men jag
faller inte pladask, som jag gjort för en del av dina tidigare låtar.
Avsnittet 31 - 45 sek gillar jag! Snyggt med den viskande rösten i kombination med elgitarren!
Refrängen känns aningen ansträngd. Tror den ligger i en lite för hög tonart för sången..?
Mixmässigt tycker jag sången är för låg i avsnittet efter 45 sekunder och som återkommer nånstans efter 100.
Annars (som vanligt) ett ganska litet arr, som ger en klar ljudbild med bra separation!
Lägg gärna upp texten!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack Asti för gill o feed o fina förslag o att ljudbild o seppen e fin :D
Jag har eq sången lite på partiet efter 45 o 100 o sjöng om o gick upp istället på tonen på melodin på sången på reffen texten är där nu också
--- Citat från: Eddi skrivet 17.09.2017, 13:14:31 ---Jag håller med Asti i allt, lyssnade i paddan och uppfattade inte orden där du sjunger starkt, du kanske kan dra ner volymen lite o Eqa upp runt 1000 så tror jag hörbarheten blir bättre?
--- Slut citat ---
Tack eddi för dina öron o feeden :D
Har nu equat sången på tai stället o sjungt om lite reffe av bara farten :)
Tack båda för era öron B)
spacetrucker:
Hmmm... jag gillar låten, den är riktigt bra... men refrängen är lite för stökig för mina öron... som om det skulle vara för mycket frekvenser som kolliderar där eller nåt. Verserna funkar finfint... kanske det är mina öron det är fel på :unsure: ...eller så börjar dom bara helt enkelt bli gamla :mellow:
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida