Forum > Färdiga produktioner
Asti - Filling up my soul
MaxB:
Gillar enkelheten i början. Skönt inledningdär trummor och bas dyker upp efter en liten stund. Gillar uppbyggnaden.
Sporadiskt istället för regelbundet, låter som progress... :lol:
Plinka:
Jag håller med dig Asti, tror du har ovanligt lite reverb här mot vad du brukar ;) Det känns väldigt nära och närvarande -in my face! Din röst är ju bara sååå behaglig :wub: Funderar på om sången kanske till och med ska ner ett liiitet snäpp i förhållande till arret, är inte säker. Mysigt med den plingiga synthen i arret! Trummorna lite anonyma kanske med vet ju hur det står till med din dator! :D
--- Citat från: Asti skrivet 07.09.2017, 10:37:46 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 07.09.2017, 00:14:05 ---Så skönt det är att höra bättre igen...och jag hör dig göra en fantastisk låt. Gillar särskilt sångljudet, så närvarande. Tur att du tog upp den igen.
/Roughe
--- Slut citat ---
Roligt att din hörsel är bättre Roffe! Det är jobbigt med hörselproblem, även
om det känns som att det nästan "hör till" åldern vi uppnått....
Och en del är ju självförvållat p.g.a. kärleken till musiken. :rolleyes:
Det ska bli spännande att se vad du hittar på musikaliskt framöver!
Jazz? Blues? Annat...? :)
Kul att du gillar låten och tack för din feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Vi andra som kämpar med vardagspusslet och gärna skulle vilja hänga lite mer på KR är så himla tacksamma att det finns några som bär upp det hela, annars skulle det dö fullständigt! :D
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 07.09.2017, 12:57:42 ---Gillar enkelheten i början. Skönt inledningdär trummor och bas dyker upp efter en liten stund. Gillar uppbyggnaden.
Sporadiskt istället för regelbundet, låter som progress... :lol:
--- Slut citat ---
Från början var nog låten tänkt att vara så enkel rätt igenom...
Roligt att du gillar uppbyggnaden! :)
Tack för din feedback Max!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Plinka skrivet 07.09.2017, 20:01:49 ---Jag håller med dig Asti, tror du har ovanligt lite reverb här mot vad du brukar ;) Det känns väldigt nära och närvarande -in my face! Din röst är ju bara sååå behaglig :wub: Funderar på om sången kanske till och med ska ner ett liiitet snäpp i förhållande till arret, är inte säker. Mysigt med den plingiga synthen i arret! Trummorna lite anonyma kanske med vet ju hur det står till med din dator! :D
--- Citat från: Asti skrivet 07.09.2017, 10:37:46 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 07.09.2017, 00:14:05 ---Så skönt det är att höra bättre igen...och jag hör dig göra en fantastisk låt. Gillar särskilt sångljudet, så närvarande. Tur att du tog upp den igen.
/Roughe
--- Slut citat ---
Roligt att din hörsel är bättre Roffe! Det är jobbigt med hörselproblem, även
om det känns som att det nästan "hör till" åldern vi uppnått....
Och en del är ju självförvållat p.g.a. kärleken till musiken. :rolleyes:
Det ska bli spännande att se vad du hittar på musikaliskt framöver!
Jazz? Blues? Annat...? :)
Kul att du gillar låten och tack för din feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Vi andra som kämpar med vardagspusslet och gärna skulle vilja hänga lite mer på KR är så himla tacksamma att det finns några som bär upp det hela, annars skulle det dö fullständigt! :D
--- Slut citat ---
Trevligt att höra att jag har en behaglig röst! Själv tycker jag den är svag och mesig. Hade hellre haft en raspig rockröst! :D
Funderade också på om sången kanske är lite stark i mixen....ska kolla det!
Den "plingiga synthen" är ett ljud från Hypersonic. Tyckte antagligen det var lite tråkigt och tomt med enbart gitarrerna.
Trummorna tycker jag nog hörs tillräckligt, men kan höja dom om det behövs. Superior Drummer har jag fått igång! :)
Tack för din feedback Carina!
/Asti
MaxB:
Bra att du nu även kan utnyttja SD vid ditt musikskapande.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida