Snart är det onsdag och spelkväll, närmare en timme.
Igår övade jag att spela och sjunga egna och några andra "visor" under ca en timme. Intressant att använda lite förstärkning och pedaler och se vad det leder till.
Spännande och roligt.
Huvudartist på konsert! Nästa gång är det väl huvudartist på turne´.
Du ser ut och låter som att du trivs med att spela för publik. Kan vara gött att få motta applåder ibland och inte bara studiomusiker.
Har själv ingen erfarenhet av visscenen. Kan tänka mej att det är lite speciellt och lite naket att framträda med bara en gitarr och röst.
När jag var igång och spelade var det mest fullt ställ med rockband som spelade covers för full partypublik.
Ja det är kul att se att "det är visor", det jag normalt kallar ballader eller country eller annat. Och visst känns det speciellt, nakenheten att inte bara kunna gömma sig bakom det som pågår, att vara helt ensam med den egna gitarren och sångrösten.
Kul att få gig med eget material. Grattis.
Tycker nog att jag hamnar i visfacket på ett vis (höhö) med en del av låtarna jag gör för Gränsfejd. Det blir ett par-tre spelningar om året med det gänget.
Sen har jag snöat in på Taube för tillfället. Sitter och spelar igenom hans skatt. Hemma alltså.
Ja, du är också inne på scenen och det du gör med gruppen kan lämpligen också ses som visor.
Jag har däremot aldrig haft intresse att spela och sjunga något av Taube eller någon av alla andra visor som många vissångare väljer att framföra. Tycker allt över fem verser är för mycket.