Forum > Färdiga produktioner
Plinka & Jocke: Candle(Happy mind)
Toby:
Snäll liten ballad. Tycker sången ligger bra men i slutet av första reffen kommer något mkt vasst rytmljud in som ligger alldeles för stakt. Håller med Gurano om trummorna. För statiska i mitt tycke.
Toby
Jocke:
Mmm... kan bli så när en sångerska och en basist gör låtar... Vi kanske utökar bandet med en trummis framöver? ;)
Sen blir reaktioner olika på om det är vasst eller doft olika beroende på vem som lyssnar. Konstaterar att det låter olika hos medlemmarna... ;)
Plinka:
--- Citat från: Asti skrivet 11.06.2017, 10:07:09 ---Fin ballad, snyggt arrad och fint framförd både vad gäller komp och sång!
Vad jag reagerade på vid första genomlyssningen var att när sången kommer
in är klockspelet/synthen till vänster lite för stark och sången lite låg i mina öron.
Lite halvsurt på andrastämman vid ca 238 sek. Något för starkt elpiano i slutet....
Bara småsaker. Intressant vändning på låten i slutdelen!
/Asti
--- Slut citat ---
Tack än en gång för dina öron Asti! Nu har Jocke provat att mastra denna, och vi hoppas och tycker att den är till det bättre? Jag tycker iaf att sången går fram bättre och lite krispigare... :)
--- Citat från: Gurano skrivet 11.06.2017, 18:52:49 ---Ett lugnt och fint stycke. Håller med Asti om klockspelet. Trummorna är lite okul i mina öron.
/Gurano
--- Slut citat ---
Tackar G för lyss och kommentar! Vi hoppas att den nya mastern lyfter den lite :) Trummorna får vara :)
--- Citat från: Toby skrivet 11.06.2017, 19:39:26 ---Snäll liten ballad. Tycker sången ligger bra men i slutet av första reffen kommer något mkt vasst rytmljud in som ligger alldeles för stakt. Håller med Gurano om trummorna. För statiska i mitt tycke.
Toby
--- Slut citat ---
Tack Toby för lyssning här med! Trummorna får vara som de är, men nu har Jocke ansträngt sig och mastrat denna, hoppas på ett lyft för ljudet överlag :)
------------------
Ny master från Jocke ligger i trådhuvudet nu
Plinka:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.06.2017, 14:51:50 ---Skulle vilja ha sången initialt högre i volym eller gå fram tydligare i helheten. Kanske Astis förslag är vad som åstadkommer det.
Från runt 227 - Happy nine - Keep smiling!
Vad är det för en nia?
--- Slut citat ---
Tyckte det var nån jag glömde svara! Tack för din lyss Max igen! Jocke har nu gjort en master, hoppas att ni också upplever den tydligare?
Happy nine? Tja, kan man inte se vad tavlan föreställer så får man hitta sin egen tolkning B)
Jocke:
--- Citat från: Plinka skrivet 11.06.2017, 22:42:33 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 11.06.2017, 14:51:50 ---Skulle vilja ha sången initialt högre i volym eller gå fram tydligare i helheten. Kanske Astis förslag är vad som åstadkommer det.
Från runt 227 - Happy nine - Keep smiling!
Vad är det för en nia?
--- Slut citat ---
Tyckte det var nån jag glömde svara! Tack för din lyss Max igen! Jocke har nu gjort en master, hoppas att ni också upplever den tydligare?
Happy nine? Tja, kan man inte se vad tavlan föreställer så får man hitta sin egen tolkning B)
--- Slut citat ---
Special Max edition! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida