Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Paloma girl

<< < (4/5) > >>

Plinka:
Mums, jag har inte ens tänkt på förrän nu hur mycket det var dags för något sånt här souligt balladstycke från dig HMike! Välbehövligt för själ och hjärta, stor rysfaktor med din sång  :wub:
Ang mixen så funkar det så här eftersom din sång gör hela låten, men ska man vara petig och det kanske du ska när du har en så här bra låt i rockärmen, så ÄR pianot lite dovt, har du den på midifil? I så fall kanske det är en lätt match att fixa?
Sen om man vill dra på arret med mer stråk/körer ed, det är ju helt en smaksak, det enkla är alltid rätt också ;)

Harmonica mike:

--- Citat från: Plinka skrivet 30.05.2017, 10:39:56 ---Mums, jag har inte ens tänkt på förrän nu hur mycket det var dags för något sånt här souligt balladstycke från dig HMike! Välbehövligt för själ och hjärta, stor rysfaktor med din sång  :wub:
Ang mixen så funkar det så här eftersom din sång gör hela låten, men ska man vara petig och det kanske du ska när du har en så här bra låt i rockärmen, så ÄR pianot lite dovt, har du den på midifil? I så fall kanske det är en lätt match att fixa?
Sen om man vill dra på arret med mer stråk/körer ed, det är ju helt en smaksak, det enkla är alltid rätt också ;)

--- Slut citat ---

Tack Plinka ,det var fina ord  :wub:
Per allas vår Dividend hjälpte mig tidigare med mitt pianoljud via pluggen Alicia Keys..Men det går ju inte längre  :(

Fortsättningen på låten,ja det finns ju några bud i tråden  :) Jag tror ett kort mellanspel innan vers två(måste in ny text där)gör susen. Kanske ett kör arr är jag också inne på,Wernborgs powerballad stick/mellanspel kan också funka,mer stråk kan också gå..
Så det blir några tester framöver. Men som alltid så drar jag igång 4-5 låtar då flowet infinner sig,jag får vara glad om en låt kommer ut klar  :rolleyes:

Tack för fin kommentar

Micael

John Isak:
Mike, jag har Alicia Keys! Om du vill ha en .wav med det, hör av dig via PM! Kanske dags för en ny "The Ocean"? :D

Harmonica mike:

--- Citat från: John Isak skrivet 03.06.2017, 00:32:58 ---Mike, jag har Alicia Keys! Om du vill ha en .wav med det, hör av dig via PM! Kanske dags för en ny "The Ocean"? :D

--- Slut citat ---

"An offer I can´t refuse"  :D

Mike

Plinka:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.06.2017, 09:33:47 ---
--- Citat från: John Isak skrivet 03.06.2017, 00:32:58 ---Mike, jag har Alicia Keys! Om du vill ha en .wav med det, hör av dig via PM! Kanske dags för en ny "The Ocean"? :D

--- Slut citat ---

"An offer I can´t refuse"  :D

Mike

--- Slut citat ---
Tänkte väl att det skulle vara lätt ordnat på detta ställe ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion