Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Paloma girl
Harmonica mike:
Låtnamn: Paloma girl
Kompositör/text: Jag
Ev,medverkande: Inte än
Tillverkningsår: Tja typ nyss för ett tag sedan
Genre: Balladish
Format:mp3
##############################
Hej gott folk.
Urusel vår här uppe,isarna har nyss gått.Längtar till sommar...
Hållt mig undan från allt vad musik heter då livet bjudit på en rejäl uppförsbacke ala` Himalaya. Sakta men säkert kommer lusten till musiken smygande dock,så får se hur länge det håller i sig denna gång :)
Hittade denna i mina gömmor så jag tänkte "what the heck",låt folket på forumet höra.Allt för att blåsa lite liv här :)
Denna har lite(läs massor) att önska så klart. Ett bättre pianoljud än det jag har att tillgå till att börja med.Någon med en flygel sätter denna och jag ylar om mitt och skriver en vers till samt nån med en cello lägger väl valda strofer och voilá - en fin ballad :wub:
Längre paus/mellanspel mellan de båda verserna samt ny text till vers två. Jag sjunger lite ansträngt,bättre flow uttal på svenglishcan samt kanske nåt annat..Vad vet jag..Name it boys and girls.
Lyrica:
Paloma girl
I´ve been travelin`all over The World
tryin´to find - a paloma girl
Some are pride like an eagle,some don´t care if it rain
some live in sorrow - and some love in vain
And when you are standing in the darkness
and crying out for loud - maybe Love are for the silent
who can hide their broken heart - that´s not me,that´s not me oooh lord that`s not me
I feel like a rose,but my thorns they hurt your sole
when I am in love - there are mountains on the road
so God send me a river to wash the stones away
or guide me to an angel ohh that will help me love again..
Ja just det,en sak till..Paloma betyder pidgeon/duva på spanish/inglese/sueco utifall nån undrar..
Mvh
Mike
spacetrucker:
Bra låt Mike :)
Kunde kanske hända mer... stråkarna på slutet kunde komma in lite tidigare. Pianot, som du nämnde, låter kanske lite dammigt :unsure:
Annars gillar jag låten och känslan.
//Space
Eddi:
WoW kul att du kommit i studion igen - jättefin låt med en del förvånande harmoni och melodislingor. Lyssnade snabbt i lappen nu bara, ska lyssna ikväll.
He is back :D
MaxB:
Lyssnat några gånger och att höra din röst igen är som att stryka ett mjukt sammetstyg mot kinden.
Jag gillar låten och låtuppbyggnaden också. Och jag tycker detta dammiga piano kommer till sin rätt i denna låt.
Fuzzbub:
Jäkligt nice att höra din stämma igen Mike! Du sjunger ju så att man får gåshud vare sig det är rockig (läs bluesigt) eller stillsamt.
Jag tycker också att det dammiga pianot kommer till sin rätt här. Fin melodi och grym känsla i sången! Welcome back! :) /Fuzz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida