Forum > Färdiga produktioner

Asti - Sanctuary

<< < (4/4)

stajo:
tycker det är en riktigt skön låt du hittade :). Nu är det inte mycket att göra åt förstår jag annars tycker jag att jag saknar lite dynamik mellan vers brygga ref, ja melodimässigt finns det ju men du kunde jobbat mer med tex pannoreringen. tex ha trum OH C i vers och sedan i refrängen L R.
De senaste två veckorna har jag suttit och kollat in alla tricks på denna siten https://www.recordingrevolution.com/5minutes/
finns även andra guider där om eq och kompression som äntligen förklarar på ett sätt så att även jag tror jag förstår...

Asti:
Kul att du gillar låten! Nej, tyvärr kan jag inte göra nåt åt låten i nuläget.
Jag har upptäckt att det ofta är bättre dynamikdifferenser i wav-filen än i mp3:n.
Verkar som att konverteringen till mp3 jämnar ut detta på nåt vis....?
Intressant tips ang panorering av trummorna! Jag brukar dock inte ändra på detta.
Ska kolla in siten du länkar till! Vill också gärna lära mig mer om eq/kompressorer.
Tack för din feedback!
/Asti

Plinka:
Myscountry! Underbart alster, det finns inget störande med mixen, men som redan nämnts finns ju alltid möjlighet att crispa upp den en aning om du inte har nåt bättre för dig endara dagen :)

Asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 16.05.2017, 22:31:07 ---Myscountry! Underbart alster, det finns inget störande med mixen, men som redan nämnts finns ju alltid möjlighet att crispa upp den en aning om du inte har nåt bättre för dig endara dagen :)

--- Slut citat ---
Myscountry är ett trevligt epitet! :)
Roligt att du gillar låten. Jag kan ju inte göra mycket åt mix eller sångspår, möjligen göra en "mastring" på en annan dator...
Tack för din feedback Carina!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion