Forum > Färdiga produktioner

Marsall - Rum med utsikt (Klar)

<< < (2/5) > >>

Harmonica mike:
Tjabba Marsall.

Låter ju bra det här.

Skön låt ocb bra lirat mixat.

Basen har en otrevlig frekvens i min lyssning vissa av tonerna slår i genom i mixen och förtar lite av njutningen..Lite eq skärning på bas spåret runt 300-800 nånting,skulle jag tro. Men som sagt,det är hos mig. Låter det bra hos övriga så äre ju radioklarrrt.

Mike

Gurano:
Låter mycket 80-ish.  :)
I min lyssning kan trummorna gott ha lite mera tryck. Ser att Asti och Space tycker att det är bra med få krumelurer i låten - och låten funkar bra som den är - men skulle själv dock ha fettat på versen lite mer annars blir det för mycket 80-sound i mina öron.

/G

Marsall:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.04.2017, 10:53:19 ---Tjabba Marsall.

Låter ju bra det här.

Skön låt ocb bra lirat mixat.

Basen har en otrevlig frekvens i min lyssning vissa av tonerna slår i genom i mixen och förtar lite av njutningen..Lite eq skärning på bas spåret runt 300-800 nånting,skulle jag tro. Men som sagt,det är hos mig. Låter det bra hos övriga så äre ju radioklarrrt.

Mike

--- Slut citat ---

Tack HM för skön låt o lirat o feeden :D
Har skurit nu rejält i basregistret o ändrat lite förstärkare  :) Ja basen var lite mullrig hörde jag också .. :) Hoppas den mullrar bättre nu  B)

--- Citat från: Gurano skrivet 19.04.2017, 15:37:35 ---Låter mycket 80-ish.  :)
I min lyssning kan trummorna gott ha lite mera tryck. Ser att Asti och Space tycker att det är bra med få krumelurer i låten - och låten funkar bra som den är - men skulle själv dock ha fettat på versen lite mer annars blir det för mycket 80-sound i mina öron.

/G

--- Slut citat ---

Tack Gurano för feedbacken :D
Har snackat med trummisen nu o han bankade på med mer rockkänsla nu .. Och fixade basen också så nu vart det lite fetare känsla över mixen..Hoppas jag

Tack grabbs för frampushande o finfina förbättringsförslag B)

Eddi:
Det här är en skitbra låt och/men jag fattar inte texten vilket antagligen är medvetet fast jag diggar lika fullt.  :lol:

Marsall:

--- Citat från: Eddi skrivet 23.04.2017, 02:52:08 ---Det här är en skitbra låt och/men jag fattar inte texten vilket antagligen är medvetet fast jag diggar lika fullt.  :lol:

--- Slut citat ---

Tack Eddi för digget :D
Ohh texten kan vara en skildring av en bild man kan få genom att titta ut genom ett par fantasicyklopögon från nånstans  :) Fantisera on!  B) :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion