Kontrollrummet

Dark akustisk Ambient med mycket reverb

gäst · 5 · 1705

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
LÅTNAMN: St Olof
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas Soundslope
GENRE: Dark Ambient
LÅTLÄNGD: 5.01
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T (Ej Tillämpligt)
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Mikade upp lite gitarrer och la lite toner här och där. Blev en slags ambient som glider mellan det mörka och ljusa. St Olof

Vet inte riktigt hur jag kommer vidare, beöver lite nya ideer om det.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jaha JayT!

JAg vet inte om du ska gå vidare, tycker detta låter så färdigt o skönt, verkligen luftighet och känslan av att flyta runt bland molnen. Snyggt arrat och välvalda sound till låten, snygg mörk matta och gitarlirandet sitter. Och vad jag gillar skart är din användning av reverb, måste vara nån bättre grej eller plug eftersom den håller  och bär alla sounden väl.

alltså grymt snyggt detta, för mig räcker detta mer än nog,
gitarr o flöjtspelet snyggt, väl jobbat igen JayT! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Dubbelkiitos!  :)

Nja, den kan nog utvecklas mer, om inte alla "#(%&"#¤(!" felspelningar. Har inte lirat gitarr på ett bra tag så det blir att träna lite...

Glömde att reverbet är "Hall Dark and Long" preseten i Roomverb som följde med Cubase SX3. Gillar det ruggigt mycket tillsammans med Naturalverb som följde med någon VST version. Bägge är väldigt stora och luftiga i klangen.
« Senast ändrad: 28.09.2007, 15:50:17 by jay thomas »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Alltså, detta låter fantastiskt trevligt tycker jag! snyggt ljudlandskap som utbreder sig, som är tillräckligt öppet i sin uppbyggnad för att lämna åt lyssnaren vad man vill tänka på....

Jättefint.

Alltihop, kan inte gnälla på nåt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Finns passager jag tycker är bra men även sådana som känns lite ofokuserade och en aning obeslutsamt.

Skulle vilja ha det lite torrare. Visst det är snyggt med rejäl dos mäktiga reverb men efter en stund så är det lite som med änglar på en bild. Lite tråkigt runtglidande i etern.

Välj ut de passager du tycker är bäst utveckla lite mer. Kapa bort det du tycker kan vara utan. Lyssna med mindre reverb så att du känner om det håller även pga av annat än det stora ljudet.