Forum > Färdiga produktioner
Eddi & Isa - This is it - ännu nyare version
Eddi:
Ok har nu följt alla råd och fixat med denna låt som ju handlar om valet av Trump :D
MaxB:
Intressant att plocka in nya idéer i uppbyggnaden av musiken. Det enda som låter bekant från tidigare Eddi-produktioner är synten 64 sekunder. Skulle nog fungera med annat ljud på de stråkarna också. Virvel-virvlarna runt 102 sekunder är jag nyfiken på hur de skulle låta utan kvantisering.
Asti:
Låter bra nu! Fin sång!
Men "kulsprutevirveln" bryter av på ett störande sätt...
Sänk volymen på den eller variera velocityn är mitt förslag.
Basen låter lite anonym i mina öron...
/Asti
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.07.2017, 12:55:34 ---Intressant att plocka in nya idéer i uppbyggnaden av musiken. Det enda som låter bekant från tidigare Eddi-produktioner är synten 64 sekunder. Skulle nog fungera med annat ljud på de stråkarna också. Virvel-virvlarna runt 102 sekunder är jag nyfiken på hur de skulle låta utan kvantisering.
--- Slut citat ---
Synten är en gammal analog historia som emligt henne passade bra och det där med kvantifisering fattar jag inte.
Tack för lyss o tyck Maxen :D
--- Citat från: Asti skrivet 02.07.2017, 14:16:39 ---Låter bra nu! Fin sång!
Men "kulsprutevirveln" bryter av på ett störande sätt...
Sänk volymen på den eller variera velocityn är mitt förslag.
Basen låter lite anonym i mina öron...
/Asti
Bas finns inte på detta stycke så jag förstår att den låter anonym, virvel kulsprutan är dock fixad, Tack för lyss o tyck Asti :D
--- Slut citat ---
spacetrucker:
Nu låter det bra utom att "klicket" (kantslag?) har för hög volym.... tycker jag :D
//Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida