Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Isa - This is it - ännu nyare version

<< < (4/8) > >>

MaxB:
Han har en högt stängd virveltrumma som gör virvlar. De är förmodligen mer intressanta innan de kvantiserades att spela exakta 32 eller 64-delar. Så tänkte jag.

Marsall:
En låt som sätter sig fint i näthinnan ..sången finfin o cathig :) avslutningsvirvlarna sista virvelslaget låtet lite konstigt på sina ställen Men  annars bra bankat på dom ..lite 80-talsljud avantgard på trummorna ja vad nu jag menade med det det vet ja inte  :D Bra låt ni fått till :)

Plinka:
Hon sjunger jättebra din dotter, så kul att kunna göra musik ihop! Jag hade också kunnat tänka mig annat ljud på synthen, men dett funkar med, hon vet nog bättre än gamlingarna här hur det ska låta  :lol:
P.s. väldigt snyggt intro också förresten ;)

Eddi:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 03.07.2017, 09:45:20 ---Nu låter det bra utom att "klicket" (kantslag?) har för hög volym.... tycker jag :D

//Space

--- Slut citat ---
Tack för återlyss, jag vet inte vad du menar med kantslag, tror inte det finns med alls i denna låt? Är det kanske den moderna hi-haten du menar?
Tack för lyss o tyck Space :D
Edit:Nu vet jag vad du menar på en sträcka har jag lånat in trummor och där ligger nåt som jag uppfattde som en percussiongrej två träpinnar, det är det du menar gissar jag.

--- Citat från: MaxB skrivet 03.07.2017, 13:25:04 ---Han har en högt stängd virveltrumma som gör virvlar. De är förmodligen mer intressanta innan de kvantiserades att spela exakta 32 eller 64-delar. Så tänkte jag.

--- Slut citat ---
Men då blir det ju otakt. Otakt är världens lön. Tack för lyss o tyck Maxen :D

--- Citat från: Marsall skrivet 03.07.2017, 18:25:57 ---En låt som sätter sig fint i näthinnan ..sången finfin o cathig :) avslutningsvirvlarna sista virvelslaget låtet lite konstigt på sina ställen Men  annars bra bankat på dom ..lite 80-talsljud avantgard på trummorna ja vad nu jag menade med det det vet ja inte  :D Bra låt ni fått till :)

--- Slut citat ---
Det behövs ingen video för dig - du ser låten ändå och ja det finns ett virveltrumme slag som jag inte sänkte velocityn på, men det passar på nåt sätt. Tack för lyss o tyck Marsallen :D

--- Citat från: Plinka skrivet 04.07.2017, 23:05:47 ---Hon sjunger jättebra din dotter, så kul att kunna göra musik ihop! Jag hade också kunnat tänka mig annat ljud på synthen, men dett funkar med, hon vet nog bättre än gamlingarna här hur det ska låta  :lol:
P.s. väldigt snyggt intro också förresten ;)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar Isas vox hon påstår att hon har den mörkaste alten av alla tjejerna på AF, jag vet inte om det är nåt att sträva efter, jag vill höra höga toner :wacko:
Syntljudet valde hon själv och det visade sig att det blev en gammal analog synt så det blev en riktig blandning av modernt o retro här. Tack för lyss o tyck Plinka :D

Toby:
All eloge till den lilla flickan! Trevlig liten låt om man gillar sånt här. Snyggt intro som någon skrev. /Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion