Forum > Färdiga produktioner
Eddi & Perowitch - Falling
Marsall:
Bra sångslinga .o en låt som gärna foten stampas med i ..Skulle vart mer bett i basen eller en synthbassub som hjälper till med bettet o likaledes trummorna ..Är det en flangergura eller synth den lite luddiga ..Skulle vart en tunggurariffare med där som kompar? Kan bli gottmos . :)
Eddi:
Tack för alla synpunkter
Jag har sjungit om och satt lite andra plugins och fixat och grejat och bytt virvelkagge oxå
Hur låter det nudå?
Fuzzbub:
Första gången jag lyssnade på denna och jag tycker att den är bra! Inget som stör mig av det som finns nu men jag "hör" en massa som kan läggas till:
- Lite frejdigare trummis, speciellt på refrängen saknas lite cymbaler t.ex. Nu låter det som om Phil Rudd spelar. Inte dåligt men, ja...
- Dubblering av sång på refräng? Eller ngn. kör som fyller i?
- Ägg, tamburin, gurka? Det svänger men kan svänga ännu mer!
Annars väldigt bra! /Fuzz
MaxB:
Tycker det är för mkt kompress eller dist över sång spåret. Annars är det en trevlig upptempolåt.
Refrängen fastnar lätt - bra.
Tears are falling...
Eddi:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 28.03.2017, 17:39:59 ---Första gången jag lyssnade på denna och jag tycker att den är bra! Inget som stör mig av det som finns nu men jag "hör" en massa som kan läggas till:
- Lite frejdigare trummis, speciellt på refrängen saknas lite cymbaler t.ex. Nu låter det som om Phil Rudd spelar. Inte dåligt men, ja...
- Dubblering av sång på refräng? Eller ngn. kör som fyller i?
- Ägg, tamburin, gurka? Det svänger men kan svänga ännu mer!
Annars väldigt bra! /Fuzz
--- Slut citat ---
Kul att du gillar och bra idéer där men ska det bli kör på refrängen får det bli en lägre röst ska fundra på det.
Tack för lyss o tyck Fuzzen :D
--- Citat från: MaxB skrivet 28.03.2017, 19:19:55 ---Tycker det är för mkt kompress eller dist över sång spåret. Annars är det en trevlig upptempolåt.
Refrängen fastnar lätt - bra.
Tears are falling...
--- Slut citat ---
Tänker du på versen då? Där ligger mycket ljudförvrängande saker och täpper tll öronen lite.
Jag vet att Tears will falling är helt fel engelska - jag fick en helt ny refräng av Rikki men kom inte överens med de orden så jag höll mig till det gamla.
Tack för lyss o tyck Maxen :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida