Kontrollrummet

Gurano & Plinka - Dreamscape

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kan kanske tyckas att jag spammar KR men så är inte fallet - är bara inne i en kreativ process.
Detta stycke är långt (ca 15 min) och Plinka kommer in efter 4 minuter - orkar ni lyssna så kommentera gärna vad ni vill, så att låten kan bli bättre!  :D  B)

/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/2017_6_Dreamscape1A.mp3[/mp3] 
« Senast ändrad: 09.03.2017, 20:43:42 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Spamma på du bara :D

Lyssnade igenom låten... jag gillar långa låtar... och denna är inget undantag

Några observationer (skriver medan jag lyssnar):

Virveln har ställvis för hög volym tycker jag (låter bra t ex i partiet som börjar vid 84). Har du använt färdiga patterns? Isåfall kan det löna sig att kolla volymerna.
Skönt när Plinka kommer in, lite (men bara lite) låter jag mig störas av virveln här också (härreguud va jag är trumfixerad :wacko:)

Intressant passage vid 712-717, gillas

Basen är lite anonym, lite mer botten kanske?

Jag är som sagt aningen trumfixerad, så du kan kanske ta mina kommentarer med en nypa salt. Jag skriver utgående från MITT sätt att jobba B)

Skön morgonlyssning hur som helst trots gnället om trummorna  :lol:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Spamma på du bara :D
Lyssnade igenom låten... jag gillar långa låtar... och denna är inget undantag
Några observationer (skriver medan jag lyssnar):
Virveln har ställvis för hög volym tycker jag (låter bra t ex i partiet som börjar vid 84). Har du använt färdiga patterns? Isåfall kan det löna sig att kolla volymerna.
Skönt när Plinka kommer in, lite (men bara lite) låter jag mig störas av virveln här också (härreguud va jag är trumfixerad :wacko:)
Intressant passage vid 712-717, gillas
Basen är lite anonym, lite mer botten kanske?
Jag är som sagt aningen trumfixerad, så du kan kanske ta mina kommentarer med en nypa salt. Jag skriver utgående från MITT sätt att jobba B)
Skön morgonlyssning hur som helst trots gnället om trummorna  :lol:

//Space
Du är nog mer virvel- än trumfixerad - men det är ok :D
Tack för att du orkade lyssna igenom hela. Jo jag vet att vissa virveldelar är nååågot starkare/högre än andra - det stör eg inte mig men jag ska se över det efter att ev mer sång lagts på några av de delar som är osjungna. Kanske att virveln duckar lite med sång och att det löser sig självt?

Ang basen: har nu lyssnat i mina mixlurar, vanliga högtalare och mina telefonlurr och basen går fram bra på det sätt som jag vill - så den rör jag nog inte tror ja.

Tack för komment
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snygg ljudbild och ett skönt groove!
Gitarrslingorna sitter säkert och snyggt och Plinkas snygga stämmor
kompletterar ljudbilden och stämningen på ett fint sätt.
Jag gillar avsnittet mellan ca 430 och strax efter 500 sek bäst! Där
blir det lite mer nerv och fina gitarrer som smyger in från båda hållen...
Är det en e-bow du använder eller är det synthljud, som dyker upp här och var?
Håller nog med space ang basen. Den kunde vara lite fetare och kanske även lite starkare....
Trummorna låter fint. Möjligen lite mer botten där.....är osäker.
Mixen i övrigt tycker jag låter bra! Suggestiv och skön lyssning!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Snygg ljudbild och ett skönt groove!
Gitarrslingorna sitter säkert och snyggt och Plinkas snygga stämmor
kompletterar ljudbilden och stämningen på ett fint sätt.
Jag gillar avsnittet mellan ca 430 och strax efter 500 sek bäst! Där
blir det lite mer nerv och fina gitarrer som smyger in från båda hållen...
Är det en e-bow du använder eller är det synthljud, som dyker upp här och var?
Håller nog med space ang basen. Den kunde vara lite fetare och kanske även lite starkare....
Trummorna låter fint. Möjligen lite mer botten där.....är osäker.
Mixen i övrigt tycker jag låter bra! Suggestiv och skön lyssning!
/Asti
Tack
Som sagt - själv tycker jag att basen låter bra i alla mina lyssningsvarianter - men nu är ni två som tycker lika ... jag får helt enkelt lyssna igen ... men om jag fortsatt tycker att den e bra så... :D
Japp det är en E-bow som dyker in här och där :D Det finns endast mycket lite synth i detta alster.

Jag tror att det kommer mera sång under veckan - vi får se :D

Tack för komments
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fint hantverk, sköna gitarrslingor och snygg sång. Avkopplande och suggestivt.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Sorry, men jag hade inte 15 min, så jag hoppade lite hej vilt.. Men det jag hör är jäkligt schyssta guror och en skön melodi, och till detta Plinkas ljuvliga stämma... Sounds nice!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fint hantverk, sköna gitarrslingor och snygg sång. Avkopplande och suggestivt.  :)
/Roffe H
Vi tackar :D

Sorry, men jag hade inte 15 min, så jag hoppade lite hej vilt.. Men det jag hör är jäkligt schyssta guror och en skön melodi, och till detta Plinkas ljuvliga stämma... Sounds nice!
Tack för att du ändå lyssnade på delar. Kul att du gillar - men ge dig 15 minuter - det är avkopplande :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Fint rockigt men ändå meditativt stycke Finemang svepande sång av plinka ,,gärna mer av den varan i låten  :) Känns inte för lång alls


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Fint groove i början! Gillar när låten ändrar sig med Plinkas röst. Meditativt med en känsla av folkmusik i hennes tonspråk. Sedan lite Pink Floyd feeling. Gött! Jamen detta är bra! Skönt att du låter delarna ta tid och låter lyssnaren sjunka in i känslan. Fint spaceat gitarrspel.  :) Sista delen med ditt patenterade giatrrspel sitter fint. Du har hittat din egen stil. Skönt att du inte är rädd för långa låtar. Lite av ett tabu idag. Annat var det på 70-talet. Då vågade man.
Snyggt jobb!/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fint rockigt men ändå meditativt stycke Finemang svepande sång av plinka ,,gärna mer av den varan i låten  :) Känns inte för lång alls
Tackar - jag tror att Plinka filar på lite mera sång - vi får se :D

Fint groove i början! Gillar när låten ändrar sig med Plinkas röst. Meditativt med en känsla av folkmusik i hennes tonspråk. Sedan lite Pink Floyd feeling. Gött! Jamen detta är bra! Skönt att du låter delarna ta tid och låter lyssnaren sjunka in i känslan. Fint spaceat gitarrspel.  :) Sista delen med ditt patenterade giatrrspel sitter fint. Du har hittat din egen stil. Skönt att du inte är rädd för långa låtar. Lite av ett tabu idag. Annat var det på 70-talet. Då vågade man.
Snyggt jobb!/Toby
Tackar - ja på 70-talet var det långa grejor ibland - har faktiskt börjat att återlyssna på gamla 70-talsvinyl ... blev kanske inspirerad och därför blev denna extra lång? :D
 
Tack båda för era tankar
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu innehåller den mera sång!
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Dreamscape_Longplay_100bpm1.mp3[/mp3] 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tog mig igenom hela. Passade lagom i längd från dotterns kulturskola och hem i bilstereon.

Monotont och malande. Gissar att det är tanken med stycket, alltså fritt från hookar, tydliga melodier eller annat som upprör. New age, fast lite mer riv liksom.

Lite stökig mix stundtals. Hade inte skadat om gitarrerna hade mer skilda sound. Nu grötar det ihop sig en del.

Eloge att få till ett så långt stycke. Har själv tänk många, många gånger att göra linjär musik, från A till Ö på nåt sätt. Utan traditionella vers/refrängprylen. Befriande emellanåt. Min husgud Mike Oldfield pysslar med sånt allt som oftast, men då mer som en melodisk resa. Kanske något att fnula på till nästa 15-minutare.

Tjusigt!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Blir bättre å bättre med mer svävande sång tycker jag..
Om ork finns så fyll i med ytterligare lite yoga fraser? ..kan ju bli en Y.mattfiller" i yogastudion ;) :D


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa

Tjoho, äntligen finns jag närvarande i tråden :) Jag tror jag anar vad ni är ute efter, har lyssnat några gånger nu, dock med skräplurar på tåget(så mixen kan jag ännu inte kommentera) men får funderingar av lite olika slag...vill vi ha det lite meditativt malande och skön lunk så kanske det nästan var bättre innan med de instrumentala delarna i början och slutet, kanske bara ha kvar och fylla ut mer med de softa körerna som en del av arret. Eller om man nu vill ha det mer melodiskt (som Wernborg var inne på) och kanske få in sång med ord som Marsall föreslår? Jag förstår hur du tänker med yogafraser, att använda sanskrit-ord/mantran e.d. för att man inte ska förstå ordens betydelse utan bara baka in en känsla av dom... Men hur gör man detta om man inte vill koppla det till yoga eller den kulturen?
Mja, vi får se var det landar, och vad Gurano har för tankar. Det går nog att utveckla egentligen :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
[quote ... Men hur gör man detta om man inte vill koppla det till yoga eller den kulturen?

[/quote]

 kanske testa egna påhittade yoga ord. :D.snart ere mello visst var det nåt bidrag för nåt år sen som hade hittat på ett helt eget språk? testo diframmigo  nåntingo  :D B)


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Mycket trevlig lååååååt! Bra att den är lång - det gör att variationerna blir mer påtagliga och vår svängrum!

Fick en skön vib av purple i starten, men sedan växte den ut i art och mer avant garde! Mer sånt!! Plinka som svävar in gör den mer levande och närvaron är guld värd!

Mycket trevlig lyssning

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tog mig igenom hela. Passade lagom i längd från dotterns kulturskola och hem i bilstereon.

Monotont och malande. Gissar att det är tanken med stycket, alltså fritt från hookar, tydliga melodier eller annat som upprör. New age, fast lite mer riv liksom.

Lite stökig mix stundtals. Hade inte skadat om gitarrerna hade mer skilda sound. Nu grötar det ihop sig en del.

Eloge att få till ett så långt stycke. Har själv tänk många, många gånger att göra linjär musik, från A till Ö på nåt sätt. Utan traditionella vers/refrängprylen. Befriande emellanåt. Min husgud Mike Oldfield pysslar med sånt allt som oftast, men då mer som en melodisk resa. Kanske något att fnula på till nästa 15-minutare.

Tjusigt!
Kul att du tragglade dig igenom hela :D
Vet inte om den är utan hookar eg - bara mycket subtila diton (i mina öron i alla fall :D)
Ska kolla upp stökigheten.
Gör en 15-längdare du med - kan bli kul att höra:D

Blir bättre å bättre med mer svävande sång tycker jag..
Om ork finns så fyll i med ytterligare lite yoga fraser? ..kan ju bli en Y.mattfiller" i yogastudion ;) :D
Tackar - vi får se om vi gör mer med denna.


Tjoho, äntligen finns jag närvarande i tråden :) Jag tror jag anar vad ni är ute efter, har lyssnat några gånger nu, dock med skräplurar på tåget(så mixen kan jag ännu inte kommentera) men får funderingar av lite olika slag...vill vi ha det lite meditativt malande och skön lunk så kanske det nästan var bättre innan med de instrumentala delarna i början och slutet, kanske bara ha kvar och fylla ut mer med de softa körerna som en del av arret. Eller om man nu vill ha det mer melodiskt (som Wernborg var inne på) och kanske få in sång med ord som Marsall föreslår? Jag förstår hur du tänker med yogafraser, att använda sanskrit-ord/mantran e.d. för att man inte ska förstå ordens betydelse utan bara baka in en känsla av dom... Men hur gör man detta om man inte vill koppla det till yoga eller den kulturen?
Mja, vi får se var det landar, och vad Gurano har för tankar. Det går nog att utveckla egentligen :)
Ja vi får se  ;D

Mycket trevlig lååååååt! Bra att den är lång - det gör att variationerna blir mer påtagliga och vår svängrum!
Fick en skön vib av purple i starten, men sedan växte den ut i art och mer avant garde! Mer sånt!! Plinka som svävar in gör den mer levande och närvaron är guld värd!
Mycket trevlig lyssning

MOMA
Tackar - kul att du gillar och kul att du hör purple (de fanns i mina tankar när introt byggdes) :D
Har åter börjat lyssna på dem igen - köpte så sent som igår en gammal vinyl-Purple för att ha i stugan i sommar :D

Ja utan Plinka skulle nog min låtidé halta en del.



Tackar alla för era tankar och tips!

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jag har just nu väldigt roligt i studion med detta projekt, marsall gav mig lite idéer här och mer melodiskt tema  :D sen får vi se hur resultatet blir och om g gillart. Men det finns hopp om utveckling.  B)
Plinkar på en låt...


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Det kan ju förvisso bara vara jag, men du Gurano är oerhört kreativ och skicklig, men som alla gitarrister så lämnar du väldigt lite utrymme för sångslingan. Det blir vädigt mycket musikalisk musik..
Kanske ska du tänka - "kompa lite mer, sola lite mindre" och låta sången komma fram...
ELLER..
Så vill du jobba med denna typen av produktioner, och det är också helt OK... Jäkligt proffsigt och så, men särskilt "catchigt" och lättlyssnat blir det ju liksom aldrig...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det kan ju förvisso bara vara jag, men du Gurano är oerhört kreativ och skicklig, men som alla gitarrister så lämnar du väldigt lite utrymme för sångslingan. Det blir vädigt mycket musikalisk musik..
Kanske ska du tänka - "kompa lite mer, sola lite mindre" och låta sången komma fram...
ELLER..
Så vill du jobba med denna typen av produktioner, och det är också helt OK... Jäkligt proffsigt och så, men särskilt "catchigt" och lättlyssnat blir det ju liksom aldrig...
Nja jag är nog rätt nöjd med mitt sätt att göra musik - det ena utesluter inte det andra - ibland gör jag sånt här och ibland lite "enklare/lättköpt" (i mina öron är detta dock lättsmält :D). Med KRs tips blir min/vår musik bättre inom den genre vi själva jobbar s.a.s.

Om man med lättlyssnat menar radioklart i bemärkelsen sådant som spelas på de svenska radiokanalerna idag så tycker jag nog att det mesta lättsmälta som spelas är intetsägande, väldigt tråkigt och tyvärr stöpt i samma uppbyggnads- och ljud/mixningsmall. - Boring i mina öron.

Tack ändå för att du tycker det är OK :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu har Plinka lekt vidare med denna och sjungit in en del ny sång - dels i början, dels i mitten och dels på slutet :D
Den bytte lite karaktär efter det  B)

Om ni orkar lyssna så tar vi gärna emot era tankar!
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/2017_6_Dreamscape1A.mp3[/mp3] 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Såå skall en slipsten dras ..nu jäkul anamma så satt den finemangus o gottmosus med nya sången blev det pricken över ...Säger bara 3 ord ! Jävlar vad den blev bra nu. Det blev visst  5 ord jajja sorry!  :D


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Såå skall en slipsten dras ..nu jäkul anamma så satt den finemangus o gottmosus med nya sången blev det pricken över ...Säger bara 3 ord ! Jävlar vad den blev bra nu. Det blev visst  5 ord jajja sorry!  :D
Haha, ja där tror jag satt den! Fick gå in för det lite mer. Tack för din idé där Marsall, den inspirerade mig. Fast jag skrev istället ihop några flummiga rader och översatte till gaeliska på google översätt. Språket blev med mitt uttal Plink-Gäliska :D

Vad sägs om denna poesi:

Jag är som en fjäril i rymden och i kosmos
Du är som ljuset på himlen och i rymden
Vi är älskande i evigheten

Tha mi mar an dealan-dè anns an fhànais agus a Cosmos
Tha thu mar an solas na rionnagan anns an adhar agus spas
Tha sinn a gràdhach sìorraidheachd
Plinkar på en låt...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Såå skall en slipsten dras ..nu jäkul anamma så satt den finemangus o gottmosus med nya sången blev det pricken över ...Säger bara 3 ord ! Jävlar vad den blev bra nu. Det blev visst  5 ord jajja sorry!  :D
Haha, ja där tror jag satt den! Fick gå in för det lite mer. Tack för din idé där Marsall, den inspirerade mig. Fast jag skrev istället ihop några flummiga rader och översatte till gaeliska på google översätt. Språket blev med mitt uttal Plink-Gäliska :D

Vad sägs om denna poesi:

Jag är som en fjäril i rymden och i kosmos
Du är som ljuset på himlen och i rymden
Vi är älskande i evigheten

Tha mi mar an dealan-dè anns an fhànais agus a Cosmos
Tha thu mar an solas na rionnagan anns an adhar agus spas
Tha sinn a gràdhach sìorraidheachd

Vilken gosig text dileva go home..o plink gäliskan vill man ju bara äliskan  Hörs! måste göra en lyss till nämligen. :D


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vilken gosig text dileva go home..o plink gäliskan vill man ju bara äliskan  Hörs! måste göra en lyss till nämligen. :D
Javisst är den skön ... Plinkas spächiöl gaeliska :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Gott gung från KRs svängigaste gitarrist!! :) Det är alltid skön lyssning och detta jam är inget undantag!

Idé och arr är bra i grunden, men karamellen smälter lite för långsamt för mig. Första temat kunde halveras i längd. I mitten händer det kul saker men sedan lite för lång repris.

Vacker timbre i sången - men återigen lite för upprepat innan förändring sker. Tror låten skulle vinna på ett par längre instrumentala partier för variationens skull. Mixningen av sången i den senaste versionen är lite skum - jag brukar själv vara frikostig (understatement) med reverb och eko, men i denna blir det lite väl mycket och dessutom ovanpå ett torrt komp! Rösten håller bra för att hållas torrare och jag tror den skulle kännas mer nyansrik med mindre reverb.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Marsall - Dileva go home  :lol:

HasseFX -bra att få veta hur reverbet uppfattas. Nu är det inte jag som mixar, men det var jag som sa till G att jag tror det krävs en del reverb för att få den rätta känslan. Men det är ju alltid en balansgång som går att putsa på, och kanske behöver det minskas en aning. När jag själv mixar blött reverb och delay (som jag älskar)  så brukar jag se det som en nödvändighet att referenslyssna i "riktig" anläggning och i ett rum där man hör hur reverbet samverkar med frekvenserna och hur det liksom flyter ut... Tack för synpunkten iaf!
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Gott gung från KRs svängigaste gitarrist!! :) Det är alltid skön lyssning och detta jam är inget undantag!

Idé och arr är bra i grunden, men karamellen smälter lite för långsamt för mig. Första temat kunde halveras i längd. I mitten händer det kul saker men sedan lite för lång repris.

Vacker timbre i sången - men återigen lite för upprepat innan förändring sker. Tror låten skulle vinna på ett par längre instrumentala partier för variationens skull. Mixningen av sången i den senaste versionen är lite skum - jag brukar själv vara frikostig (understatement) med reverb och eko, men i denna blir det lite väl mycket och dessutom ovanpå ett torrt komp! Rösten håller bra för att hållas torrare och jag tror den skulle kännas mer nyansrik med mindre reverb.
Tack - kul att du gillar grunden. Kan förstå att man kan uppleva den för lång, men det är nog en smaksak. I mitt öra så är den lagom lång och komplentativ. Jag hade initialt mindre reverb på sången men ökade efter diskussion med plinka. Vi ska ta oss en fundering kring mängden reverb igen - kanske minskar vi/kanske inte :)

Tack för lyssning och komments.
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
En idé kan vara att tidvis lägga rösten i "lager" - ibland längre ner i bakgrunden med mycket reverb, mer som klangmatta, ibland mer up front (kanske samtidigt också)! Skulle öka den suggestiva effekten tror jag :)
« Senast ändrad: 11.03.2017, 20:47:55 by HasseFX »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En idé kan vara att tidvis lägga rösten i "lager" - ibland längre ner i bakgrunden med mycket reverb, mer som klangmatta, ibland mer up front (kanske samtidigt också)! Skulle öka den suggestiva effekten tror jag :)
Gillar idén med lite sång som klangmatta - kan testa! men ska först kolla med Plinka.  :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jodå 15-minuters låtar kan vara bra fast senast jag lyssnade på en sådan var det 70-tal och Led Zeppelin. Det jag framförallt tycker är bra är att du inte lirar dina gitarrsolon utan är mer moderat i denna sen tycker jag att du har bra syntgrejor med lite speciella fasningar jäkligt cool. Plinkas röst är helt perfekt till det här det blir liksom nya grejor hela tiden i låten vilket gör det mer spännande än om det skulle köras samma grej om och om igen - nu har jag bara lyssnat på den senaste versionen men den är bra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jodå 15-minuters låtar kan vara bra fast senast jag lyssnade på en sådan var det 70-tal och Led Zeppelin. Det jag framförallt tycker är bra är att du inte lirar dina gitarrsolon utan är mer moderat i denna sen tycker jag att du har bra syntgrejor med lite speciella fasningar jäkligt cool. Plinkas röst är helt perfekt till det här det blir liksom nya grejor hela tiden i låten vilket gör det mer spännande än om det skulle köras samma grej om och om igen - nu har jag bara lyssnat på den senaste versionen men den är bra.
Tackar - kul att du gillar :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!