TV-tablåmusik är faktiskt väldigt träffande, och det låter överlag väldigt bra. Hypnotiskt. Några elpianoackord skär sig lite, men man får nästan för sig att det är avsiktligt. Flöjtens pipande och strakarnas plötsliga jamande (ex vid 2:54) är coolt, och breaket strax därefter får en verkligen att vakna upp ur hypnosen för en liten stund.
Jag tycker att detaljer i basen drar ner helheten. Den är mycket rörlig och påhittig, och ligger tajt på tonerna. Däremot blöder den; många toner ligger kvar och ljuder när nästa ton tas. På bas gör det ett diffust intryck och skapar lite obehagliga dissonanser.
Men jag är imponerad över mångfalden i ditt skapande. Vad blir det härnäst?
Blev jätteglad igår när jag läste att du gillar låten och vad du gillar med den!

Du har rätt i basen. Tycker du jag ska monoton-ifiera den eller skapa bara kortare överlappningar? Annars prövar jag mig fram, men det är sant att de överlappar. Basen kom till i ett rus av musikeuferi.

I don't know what happened.

Åh tack snälla! Ja, det är lite intressant hur mkt olika grejer jag gör. Beror på att jag älskar att lära nytt och lyssnar på mkt olika saker allt från 1910-talsmusik på skrapiga gamla vaxinspelningar till moddar, och mer populär musik. Det som triggar igång en låt kan vara ny kunskap om musikteori, produktion eller en ny plugg. Strävar mot tightare/feta produktioner och musik med känsla.
Nästa projekt? Ja det är en synthlåt med lite latino och soulvibbar.

Tror visst den finns på kontroll redan, under halvfärdiga demos.