Cool låt. Riktigt bra. Särskilt refränghooken och gitarriffet.
Mixen faller mig däremot inte alls i smaken. Hela mixen tycker jag lider av effektöverdos. Sången är väldigt otydlig, gitarren är otydlig. Trummorna överröstar allt. Sen behövs en rejäl dos eq här och där också.
Mitt förslag till förbättring:Dragit ner alla reglar på noll.
Tagit bort (eller mutat) alla effekter som: delay, reverb, modulationseffekter.
Lagt på högpassfilter på alla spår, känt efter spår för spår hur högt det går att skära. Allt utom bas och trummor brukar "tåla" minst 150 hz. Trummor och bas lägre, kanske kring 50 hz. Anledningen till att man använder högpass är att alla spår stjäl mycket energi helt i onödan och man får en mer balanserad mix tycker jag om tex sång och gitarrer inte inkräktar i det låga registret.
Basregistret överlag var väldigt högt nu. Se över det om det behövs efter högpassfiltrerna är pålagda.
Grupperat ihop gitarrer. Leadsång till en grupp. Kör till en grupp. Trummor och bas till en grupp. Resten (om det var något mer) till en grupp.
Börjat med trum och basgruppen så det låter bra ihop. Sen sången. Därefter gitarrer, och sist kören och resten.
När alla nivåer är bra, först då hade jag börjar addera glittret på toppen, typ delay och reverb. Om det behövs.
Bara ett förslag som sagt.
Bra låt!! Refrängen var ett riktigt klister.