Kontrollrummet

Hogge.. Förlåt mig - men jag har inte mått så bra..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Men jag är tillbaka nu.. Förhoppningsvis för att stanna?
Jag har tidigare lidit oerhört av min utbrändhet, och detta med musik har varit sjukt lågprioriterat.. Men nu, sen några veckor, så känner jag mig bättre - skulle kunna berätta varför, men då skulle ni förmodligen dumförklara mig fullständigt..

Men nu - hur som helst - känner jag mig pigg och stark, och inte minst positiv... Jag har börjat spela musik igen (drygt två år sedan sist, men jag måste byta strängar på guran, känner jag) och har tillika dragit igång mitt nya företag:  www.krisochkatastrof.se... Känner mig således starkare än på länge..

Hur som helst.. Här är min senaste skapelse... Ostämd gitarr och i otakt.. Inte heller sjunger jag på denna, men vad tycker ni? Personligen ville jag mest hitta tillbaka till KR:s underbara forum (och till livet)...

Va ärliga nu...

http://hoggez.se/DEMO3_17_444.mp3
« Senast ändrad: 11.02.2017, 03:15:42 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vad roligt att få livstecken från dig igen. Låten då tja Hoggez är liksom inte Hoggez utan din fenomenala röst som borde in svenska eller engelska spelar ingen roll i övrigt är arret bra men gurorna för låga rakt över. Det är gung i låten absolut... :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag ÄLSKAR dig Eddi... Du (och Mike) varde som fick igång mig.. OCH har likaså följt mig över tiden.. Du/ni är ¨sånt sjukt stöd så ni fattar inte...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt att höra att du mår bättre igen, visste inte att du mått dåligt!
Låten ger mig lite U2-vibbar och man saknar bara Hogges/Bonos sång.   :)
Jag skulle vilja ha lite kraftigare bas, men har märkt att jag tycker så på
nästan alla upplagda låtar numera, så det kan bero på mina öron..... :unsure:
Bra ös på trummorna och suggestivt pianoklink i bakgrunden!
Bortsett då från basen tycker jag mixen känns balanserad.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Nice.  Det här skulle kunna vara nåt av Interpol i mina öron och det är mycket bra.   Jag tycker dessutom att mixen låter bra och balanserad. Ser fram emot att höra med sång vad det lider. 

Bra jobb och välkommen tillbaka!  :)    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag ÄLSKAR dig Eddi... Du (och Mike) varde som fick igång mig.. OCH har likaså följt mig över tiden.. Du/ni är ¨sånt sjukt stöd så ni fattar inte...

Det här låter gott att förgylla med din sång!
Ja, jag var inget särskilt stöd som istället sköt dig ifrån mig för en tid sen.
Men du vet varför och vi får respektera varandras ståndpunkter.
Du är hjärtligt välkommen tillbaka!

www.krisochkatastrof.se - Bra grej, hoppas det kommer rulla på bra. Fan man blir ju sugen att hoppa på ett event... Verkligen rätt sak att satsa på! Jag inspireras!

I första stycket är det att föredra tre du eller tre man helst inte mixa så här:
Men desto mer man vet och desto mer man övat, desto lättare kommer du att klara en riktigt svår situation.

Jag skulle skippa men och valt: Desto mer man vet, desto mer man övat, desto lättare klarar man en riktigt svår situation.

I senaste nytt:
Nuvarande: Nu har vi sett hyrt teorilokal och tittat över den terräng...
Föredra:     Nu har vi hyrt teorilokal och sett över den terräng...

Och i html-koden finns för lite info på den plats som genererar det som syns i webbläsaarens flik högst upp. Där finns endast Hem respektive Om oss och Shoppen

Är väl bra om du kompletterar koden med något som talar om vems Hem det rör sig om, typ:
Kris och Katastrof - Hem
Kris och Katastrof - Om oss
Kris och Katastrof - Shoppen

Du ser i flikarna på bilden nedan att Kontrollrummet har det jag tipsar om, som du bör fixa så det är informativt.
Vet inte exakt i vilken/vilka filer hos dig du hittar det men det finns i koden <title>Hem</title>
Typ:
Kodstycke: [Välj]
<head>
<title>Welcome to Shivas Electronics - http://www.shivas.se - </title>
</head>


Och kolla var horisontella linjer (<hr> kanske) hamnar, i olika webbläsare, om de ska vara med
« Senast ändrad: 12.02.2017, 11:24:09 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej! Skönt att du fått upp näsan över ytan, det är inte roligt att sitta i det där mörka hålet för länge, tro mig jag vet...
Låten då -jag älskar de där sparsmakade långsamma ackorden på pianot i kombination med upptempot i övrigt, det ger en härlig flygande känsla. Det är nästan så den skulle klara sig utan sång till och med, men kommer det sång på så blir det säkert bra det med ;)
Någon distad gitarr ligger lite väl långt till vänster i mitt tycke. Den här låten andas nystart och ny kreativitet, skönt att fälla ut de stora vingarna igen liksom :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Välkommen tebaks - in å yla med dig - du behövs här :D
Håller med Plinka om guran till vänster - men låten behöver sång tycker jag!

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Skönt att höra att du är bättre. Att du mått skit visste jag ju inte förstås. Kanske alla gör några riktiga djupdykningar ibland?
Musik är bra meducin...  B)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Härligt att höra att du mår bättre..och fin låt har du på G reffen kan bli riktigt stark .Skön gura där som driver den framåt ..lite låg nu men du skall ju på med sång såklart då rattar du o slipar till den lite nu luddiga ljudbilden Rock on  B)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Låter bra dethär... sång saknas :) Låter lite lågrandig nu men med sång kommer allt att falla på plats.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Men jösses Amalia, så med svar.. Tack till er alla..

Vad gäller sång så ska jag försöka leta på min gamla mick (ligger i garaget någonstans?) så snart jag fått lite mer ordning på detta..
Nåväl.


Vad roligt att få livstecken från dig igen. Låten då tja Hoggez är liksom inte Hoggez utan din fenomenala röst som borde in svenska eller engelska spelar ingen roll i övrigt är arret bra men gurorna för låga rakt över. Det är gung i låten absolut... :D

Ja det var länge sen jag var här på KR.. Har tittat till er ibland, men utan några som helst aktiviteter.. Vet inte om musiken kommer att få sådär jättemycket uppmärksamhet just nu heller. Detta då jag har lite väl många bollar i luften just nu.. Men oavsett så känns det kul att "plinka lite gura" igen...
Tack EDDI


Skönt att höra att du mår bättre igen, visste inte att du mått dåligt!
Låten ger mig lite U2-vibbar och man saknar bara Hogges/Bonos sång.   :)
Jag skulle vilja ha lite kraftigare bas, men har märkt att jag tycker så på
nästan alla upplagda låtar numera, så det kan bero på mina öron..... :unsure:
Bra ös på trummorna och suggestivt pianoklink i bakgrunden!
Bortsett då från basen tycker jag mixen känns balanserad.
/Asti

Hej Asti och tack för din kommentar. Just nu ligger där en synthbas - jag sålde ju min gamla yxa - men det ska bli riktig bas så småningom. Kul att mixen funkar hyfsat. Jag har överhuvudtaget inte mixat alls, men än ställt in volymer så det ska harmonisera lite.. Jag har haft tur uppenbarligen :I
Men jag kör på med detta..
Tack igen!

Det här låter gott att förgylla med din sång!
Ja, jag var inget särskilt stöd som istället sköt dig ifrån mig för en tid sen.
Men du vet varför och vi får respektera varandras ståndpunkter.
Du är hjärtligt välkommen tillbaka!

Du är för rolig du  ;) (kontrollrummet är det nya webbforumet  :lol:
Tack för synpunkter på låten (projektet). Jättekul... Vad gäller www.krisochkatastrof.se så har jag inte riktigt hunnit se över de sista justeringarna ännu, så jättetack för att du kollar och meddelar felaktigheter. Förhoppningsvis så ska jag hinna ta tag i detta under helgen.
Jag kommer att lusläsa dina kommentarer då..


Hej! Skönt att du fått upp näsan över ytan, det är inte roligt att sitta i det där mörka hålet för länge, tro mig jag vet...
Låten då -jag älskar de där sparsmakade långsamma ackorden på pianot i kombination med upptempot i övrigt, det ger en härlig flygande känsla. Det är nästan så den skulle klara sig utan sång till och med, men kommer det sång på så blir det säkert bra det med ;)
Någon distad gitarr ligger lite väl långt till vänster i mitt tycke. Den här låten andas nystart och ny kreativitet, skönt att fälla ut de stora vingarna igen liksom :)

Tack Plinka.. Jätteskoj att du (och så många andra) gillar min lilla "comeback"  :wub:
Men när jag återigen skulle installera Cubase och sånt på datorn, så började denna lilla trudelutt mest för att testa om allt fungerade. men jag tyckte också att det fanns potential att göra nåt skoj av den.. Dock är låten långt ifrån färdigarrangerad, så det är nåt jag ska titta på mer i helgen (hoppas jag?)

Välkommen tebaks - in å yla med dig - du behövs här :D
Håller med Plinka om guran till vänster - men låten behöver sång tycker jag!

/Gurano

HAHAHA  :lol:
"In och yla" kan du va själv  :P
Jodå - jag ska... Men, som sagt, först måste jag hitta en mikrofon, och sen måste jag ju bli klar med grunden.. Men jag vet att refrängen i alla fall kommer att bli kvar, så den tänkte jag försöka klämma någon dag..
Tack för kommentar och synpunkter, Gurano...


Skönt att höra att du är bättre. Att du mått skit visste jag ju inte förstås. Kanske alla gör några riktiga djupdykningar ibland?
Musik är bra meducin...  B)

Tack Håkan


Härligt att höra att du mår bättre..och fin låt har du på G reffen kan bli riktigt stark .Skön gura där som driver den framåt ..lite låg nu men du skall ju på med sång såklart då rattar du o slipar till den lite nu luddiga ljudbilden Rock on  B)

Kul kul kul... Tack för dina vänliga ord.. Och jodå - jag ska försöka klämma fram gitarrerna lite till.. Men samtidigt så inser jag ju att mitt ointresse för att mixa är såååååå stort att jag mest bara tänker göra låtar i framtiden. Sen ska jag få mina vänner och bekanta att spela lite instrument på det, och därefter någon som kan att mixa ihop det hela..
Tack, som sagt!


Låter bra dethär... sång saknas :) Låter lite lågrandig nu men med sång kommer allt att falla på plats.

//Space

I know!  :lol:
Det är egentligen bara ref och vers (och något som kanske ska bli ett soloparti) ihopklippt.. Det finns inga som helst variationer i detta.. Men det är nåt jag ska se över så snart jag får tid...
Tack snälla för kommentar!



Återigen - tack för alla svar.
Jag ska läsa tråden igen, när jag sitter med projektet/projekten (gäller även tipsen från Max på hemsidan). Men nu ska jag ut och hämta barn, och sen ska jag se över alternativ övningsterräng.. Kolla gärna in hemsidan OCH Facebooksidan..

Trevlig helg!

« Senast ändrad: 17.02.2017, 14:42:15 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez