Forum > Färdiga produktioner

Elvshand (f.d. MaxB) - Santa Maria - (klar)

<< < (2/5) > >>

MaxB:
Nu har jag fått gamla trummor inspelade av Perowitch. Jag gillar soundet. Hörs kicken på det här trumsetet i kvällens mix förresten?

Eddi:
Ja nu låter det tight och bra men kan känna att jag saknar en sån här:

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 12.01.2017, 00:44:44 ---Ja nu låter det tight och bra men kan känna att jag saknar en sån här Cabasa

--- Slut citat ---

Tack för tipset! Har en och ska nosa på möjligheten.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.01.2017, 22:56:03 ---Nu har jag fått gamla trummor inspelade av Perowitch. Jag gillar soundet. Hörs kicken på det här trumsetet i kvällens mix förresten?

--- Slut citat ---
Mer kick vore fint.

MaxB:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 12.01.2017, 02:27:41 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 11.01.2017, 22:56:03 ---Nu har jag fått gamla trummor inspelade av Perowitch. Jag gillar soundet. Hörs kicken på det här trumsetet i kvällens mix förresten?

--- Slut citat ---
Mer kick vore fint.

--- Slut citat ---

Det här tar tid... Kanske ska be herr trummis om en fil, där kicken är mer framträdande istället...
Har annars läst och hört att de stora (emulator, som ett exempel om jag minns rätt) förstärker kicken med någon form av midi-spår.
Men vilket jobb det är att först eq:a fram kicken så gott det går så man kan höra den lite mer och sen spela in en annan kick, via Midi-keyboard.
Början med förstärkt kick, man kan till och med höra och samtidigt se när Midi-plupparnas ljud av kicken kommer:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion