Forum > Färdiga produktioner
Elvshand (f.d. MaxB) - Santa Maria - (klar)
MaxB:
Nu har jag gjort det sista mupptrixandet på denna. Tack Håkan Nilsson för det lilla enkla tipset. Tyckte mig höra hihat till höger så cabasan hamnade lite till vänster.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 13.01.2017, 10:45:28 ---Låter bra dethär. Sången har kanske lite vassa "S" men värre har man hört :lol:. Det stör alltså inte mig alls egentligen. Cabasan är bra som den är tycker jag. Snyggt gitarrsound
--- Slut citat ---
Tack å tack herr Spacetrucker! B)
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.01.2017, 15:16:19 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 12.01.2017, 23:58:22 ---Förtydligat kicken lite med separat kickspår, sänkt sången och lagt en Cabasa diskret i mitten...
Ska Cabasan vara lite på sidan eller få ett stereo reverb?
--- Slut citat ---
Har du hihaten lite åt ena hållet kan du väl ta cabasan lite åt det andra? Helst inte mitt på sången brukar jag tänka, det räcker att ha kagge, virvel o elbas där.
--- Slut citat ---
Exakt! Varför tänkte jag inte själv? Tack för den lilla enkla vägledningen!
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.01.2017, 18:18:05 ---Tycker det låter bra nu, tycker alltid att essen är mariga, kan du få bort dom utan att påverka sången blir det bra. Fin låt.
--- Slut citat ---
Jag låter sss:en va. Tack Rolf!
--- Citat från: Marsall skrivet 13.01.2017, 19:06:40 ---Här hamnar man mitt på en karibisk söderhavs ö plötsligt ..bra lirat på guror o bra beat ..lite dov ljudbild o lite mycket S ljud på sången kanske ..Men nice filling :D
--- Slut citat ---
Feeling från Kap Verde, där idén utkristalliserade sig.
--- Citat från: Dividend skrivet 14.01.2017, 18:22:33 ---Åt reggea-hållet utan att riktigt vara det. Skön låt. Tänker inte på några vassa S.
Fin idé och utförande!
--- Slut citat ---
Tack Div!
Nu får den låten vila ett tag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida