Forum > Färdiga produktioner

Elvshand (f.d. MaxB) - You Are A Star (klar)

<< < (5/5)

MaxB:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 10.01.2017, 13:36:06 ---Har du inte ett digitaltrumset i studion? Kanske du kan dubba det här med en enkel takt. Eller också enbart cymbalerna o hihaten, det är mkt enklare för en icke trummis, så brukar jag göra ibland. Om allt går efter trummaskin från början kan du kanske få till åtta takter trumkomp perfekt, sen kopierar du dom o lägger ut dem längs låten. O petar dit lite crashduttar efteråt. Man kan även köra både hihat o ride samtidigt där man vll att det ska lyfta.
Sen tycker jag du kunde blöta på alla ljuden med lite reverb, bara lite grann. Tex kantslaget låter lite väl torrt o lamt nu.
Fin lättlyssnad låt. Kanske lite mer kompressor på sången?

--- Slut citat ---

Sålt digitaltrummorna.
Har nu ändrat en del i virveltrumman för att få lite mer liv i trummorna.
Finns även en del crashduttar på vissa ställen. Jag fixar inte att spela hihat och ride samtidigt live och därför spelar jag inte så här heller, även om tekniken i datorn tillåter två trummisar. Jag har redan tidigare försökt vara medveten på var jag lägger kicken, för att den ska samarbeta med basgitarren.

Reverb på allt... finns ett litet reverb sen tidigare och jag vill nog inte blöta den här mer...
Mer kompressor på sången hmm ska fundera.

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 10.01.2017, 16:14:05 ---Den är på tok för lik en sång som redan finns men kommer inte på namnet

--- Slut citat ---

Den har jag gjort... (A Natural Queen)  :lol:

MaxB:
Inga fler kommentarer...  :P
Flyttad tilll färdiga. Är nytt på gång nu...

Plinka:
Härlig låt -att du var en sån Elvis! You are a star ;)
Tack, den var skön att lyssna på, och den är ju klar och jag har inget att klaga på, utan bara tummen upp  :)

pxm:
Det är ju Roy Orbison ju !!! :O
Suverän låt du har här, Max B.
Mixen är jättebra. :)

Det här är cool musik.

mvh

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 24.01.2017, 19:41:33 ---Härlig låt -att du var en sån Elvis! You are a star ;)
Tack, den var skön att lyssna på, och den är ju klar och jag har inget att klaga på, utan bara tummen upp  :)

--- Slut citat ---

Elvis är okej jämförelse!  :wub:

--- Citat från: pxm skrivet 26.01.2017, 17:00:41 ---Det är ju Roy Orbison ju !!! :O
Suverän låt du har här, Max B.
Mixen är jättebra. :)
Det här är cool musik.

--- Slut citat ---

Roy Orbison duger också!   :wub:  Tack!!!   :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion