Forum > Färdiga produktioner

Elvshand (f.d. MaxB) - You Are A Star (klar)

<< < (4/5) > >>

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 03.01.2017, 16:41:31 ---Leadsången upp ett snäpp så är jag nöjd!  :)
Nu blev den lite låg, speciellt i senare verser...
Jag gillar när man hör kompgitarrerna accentuera takten så här!

--- Slut citat ---

Har nu snäppt upp sången lite i relation till resten. Funkar troligen bättre, då jag upplever att det är mer tryck i sången nu.
Har nu frågat trummis om det kan vara intressant att lägga trummor på denna. Avvaktar svar därifrån...

MaxB:
Inte intressant för den trummisen. Kanske själv petar dit lite cymbaler i refrängen för att öppna upp i högre frekvenser, alternativt kollar med nästa trummis.

MaxB:

--- Citat från: Marsall skrivet 04.01.2017, 20:04:47 ---Har inte hört tidigare versioner ..tycker att du är på god väg med denna, Reffen e fin melodi på ..Skulle kunnat köra en till reffe i slutet till och med ..Reffen=you are what you are osv,,
Trummorna är väl den lilla synden ..Black friday har ju varit du skulle köpt ett trumpack kanske  :) Trummor e viktiga grejjer även för guranörders ;)

--- Slut citat ---

Tack Marsal för en till reffe! Är nu på plats.
Tog en sväng runt cymbalerna på en del ställen också.
Och drog upp sången lite.
Klar? Hmm...

Håkan Nilsson:
Har du inte ett digitaltrumset i studion? Kanske du kan dubba det här med en enkel takt. Eller också enbart cymbalerna o hihaten, det är mkt enklare för en icke trummis, så brukar jag göra ibland. Om allt går efter trummaskin från början kan du kanske få till åtta takter trumkomp perfekt, sen kopierar du dom o lägger ut dem längs låten. O petar dit lite crashduttar efteråt. Man kan även köra både hihat o ride samtidigt där man vll att det ska lyfta.

Sen tycker jag du kunde blöta på alla ljuden med lite reverb, bara lite grann. Tex kantslaget låter lite väl torrt o lamt nu.

Fin lättlyssnad låt. Kanske lite mer kompressor på sången?

Burnin_Sven:
Den är på tok för lik en sång som redan finns men kommer inte på namnet

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion