Forum > Demolåtar

Gurano & Eddi - Warlords

<< < (2/8) > >>

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 22.12.2016, 14:55:07 ---Bra gung och gott o plats för en voice. Gillar basen mycket.
Får väl se om det inte blir ett PM i mellandagarna till dig om ingen annan hinner före.
Under tiden vilket BPM är det?
 :D

--- Slut citat ---
:D
Du är välkommen att höra av dig i mellandagarna - den går i 100 bpm.
/G

Leif:
Go låt med snygga gitarrer och orgel. Tänker osökt på 70-tals rock n roll. Vilket jag gillar.
160 sek och fram blir låten tyvärr lite väl repetitiv för mig. Skulle vara snyggt och du hade något annat riff som bröt av lite mer där.

Detta är en låt som jag vanligtvis gärna skulle sjunga på, men i juletider och allmän plats och tidsbrist så känns det orimligt.
Men jag kan lätt tänka mig sång på den här. Hoppas att du hittar någon. :)

Tack för musiken! Gött jobbat såhär långt.

Gurano:

--- Citat från: Leif skrivet 23.12.2016, 01:28:09 ---Go låt med snygga gitarrer och orgel. Tänker osökt på 70-tals rock n roll. Vilket jag gillar.
160 sek och fram blir låten tyvärr lite väl repetitiv för mig. Skulle vara snyggt och du hade något annat riff som bröt av lite mer där.

Detta är en låt som jag vanligtvis gärna skulle sjunga på, men i juletider och allmän plats och tidsbrist så känns det orimligt.

--- Slut citat ---
Tack för komment
Du får gärna sjunga om det blir så - Eddi skrev att han kanske skulle yla, men man vet aldrig - först till kvarn :D
Tänk vad man kan uppleva musik olika - jag tycker att den bättre delen börjar vid 160 :D
/Gurano

Leif:

--- Citat från: Gurano skrivet 23.12.2016, 01:32:49 ---
--- Citat från: Leif skrivet 23.12.2016, 01:28:09 ---Go låt med snygga gitarrer och orgel. Tänker osökt på 70-tals rock n roll. Vilket jag gillar.

--- Slut citat ---
Tack för komment
Du får gärna sjunga om det blir så - Eddi skrev att han kanske skulle yla, men man vet aldrig - först till kvarn :D
Tänk vad man kan uppleva musik olika - jag tycker att den bättre delen börjar vid 160 :D
/Gurano

--- Slut citat ---

:) Ja, jag var kanske lite otydlig med det där efter 160. Jag gillar det också, men tycker att det maler på lite för länge utan att det händer så mycket nytt med grundmelodin.
Därav skulle det vara snyggt om du även kunde fösa in något annat riff där för att bryta av. För övrigt så är jag svag för flummiga synthar och gitarrer. :D

HasseFX:
Svängigt och bra gitarrspel som vanligt och intressant och utvecklingsbar låtidé! :)

Mina intryck i övrigt följer i stort tidigare kommentarer. Virveltrumman saknar kropp, som om den bara var mikad undertill. Gärna mer kropp och tjoff i den. Flangerljudet är lite väl högt mixat i jam-delen och gärna mer "utflykter" med eBow-gitarren. Två ytterligare synpunkter: Bra driv i den täta basen, men försök gärna få till lite mer varierad baskagge! Sedan är det lite kort sustain i lead-gitarren - som om strängarna är gamla eller (än värre) att du spelar på en gammal korthalsad Fender Jaguar  :rolleyes:

Sång behövs inte tycker jag på låtar från KRs egen Jeff Beck  ^_^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion