Forum > Demolåtar
Gurano & Eddi - Warlords
Gurano:
--- Citat från: Leif skrivet 23.12.2016, 01:58:34 ---:) Ja, jag var kanske lite otydlig med det där efter 160. Jag gillar det också, men tycker att det maler på lite för länge utan att det händer så mycket nytt med grundmelodin.
Därav skulle det vara snyggt om du även kunde fösa in något annat riff där för att bryta av. För övrigt så är jag svag för flummiga synthar och gitarrer. :D
--- Slut citat ---
Jag har inte lagt in något annat riff på 2a delen men dock en gura till på 2 ställen där samt mer E-bow - kanske inte vad du menade men så blev det i alla fall :D
--- Citat från: HasseFX skrivet 26.12.2016, 15:35:57 ---Svängigt och bra gitarrspel som vanligt och intressant och utvecklingsbar låtidé! :)
Mina intryck i övrigt följer i stort tidigare kommentarer. Virveltrumman saknar kropp, som om den bara var mikad undertill. Gärna mer kropp och tjoff i den. Flangerljudet är lite väl högt mixat i jam-delen och gärna mer "utflykter" med eBow-gitarren. Två ytterligare synpunkter: Bra driv i den täta basen, men försök gärna få till lite mer varierad baskagge! Sedan är det lite kort sustain i lead-gitarren - som om strängarna är gamla eller (än värre) att du spelar på en gammal korthalsad Fender Jaguar :rolleyes:
Sång behövs inte tycker jag på låtar från KRs egen Jeff Beck ^_^
--- Slut citat ---
Jeff Beck - jo jag tackar :P men kanske inte riktigt ändå -_-
Nu har jag lagt in mera E-bow på 2a delen - ingen jättevariation på den dock...men kanske lite.
Bytte även virvelkagge och la på lite mer gura på 2a delen. Strängarna är inte så gamla och jag kör inte med Jaguar - valde själv en inställning med kort sustain - nog en fråga om smak :D
Sänkte flangergura yttepytte lite - märks nog ingen skillnad i det hela.
Tack för komments
Gurano
Marsall:
Vart mycket bättre nu med liite mer godsaker ..elbowen. näe jag mena Ebowen sitert fint i kistan :) Sa jag att jag gillade även orgeln :D Finfin B)
Fuzzbub:
Riktigt cool och bra nu! Fasen du och Marsall kan ju bilda band nu och köra sånt här! Jag skulle gärna vilja vara med också. :)
Fortfarande lite för högt swischljud tycker jag dock men inget allvarligt. Bra jobbat! /Fuzz
Gurano:
--- Citat från: Marsall skrivet 26.12.2016, 20:14:56 ---Vart mycket bättre nu med liite mer godsaker ..elbowen. näe jag mena Ebowen sitert fint i kistan :) Sa jag att jag gillade även orgeln :D Finfin B)
--- Slut citat ---
Tackar :D
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 27.12.2016, 12:32:25 ---Riktigt cool och bra nu! Fasen du och Marsall kan ju bilda band nu och köra sånt här! Jag skulle gärna vilja vara med också. :)
Fortfarande lite för högt swischljud tycker jag dock men inget allvarligt. Bra jobbat! /Fuzz
--- Slut citat ---
Du får gärna vara med :D
Jag har ju sagt att den som kommer först till kvarn får yla - ännu har varken Eddi eller Marsall sjungit något - så om du ylar in något snabbt så :D
/G
Fuzzbub:
Jag yla? :D Nja. Visst är det kul men jag är ingen sångfågel. Dessutom usel på att skriva texter. Fast jag "hör" ändå en melodi i din låt samt någon som ylar på en väldigt brittisk accent! :lol: /Fuzz
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida