Live-känslan finns där som vanligt! Skitsnygga gitarrer!
Basen kunde nog vara lite starkare/tyngre och kanske även lite mer botten i trummorna,
men jag reserverar mig en aning eftersom min hörsel inte är hundra....
Ja, den här låten är inte lätt att sjunga! Speciellt inte om man har Fogertys sång i minnet. 
Men jag tycker du gör den bra! Kul att höra hur nya "bandaren" låter!
/Asti
Tack för tyck o tänk!
Jag hör nog lite mer bas i nya lokalen... Sen så var jag föstås inte vidare noggran alls, jag var uppe hela jävla natten o kom hem kl 0715 på morrn. Är mina öron utvilade hör jag nog ganska bra, men så fort jag sätter mig o slår på trummorna eller spelar elgitarr så går det fort utför med den noggrannare hörseln den dan. Nu var jag väl mest ute efter om jag kunde lyckas tekniskt med hela skiten o mastra o allt i apparaten. Den har lite grejer i en speciell mastringsdel som den förra inte hade, det kanske med lite övning går att få de grejerna att låta bra. De olika färdiga presetsen som multibandskompressorn hade tyckte jag nog gjorde för mycket så det blir lite dist över det hela. Antagligen är min Dynamaxxkompressor bättre. Den har jag till min glädje läst om nyligt, den anses vara ruggigt bra, o det tycker jag själv med. Säljs dyrt som vintagepryl på nätet.
Vore kul att få dit nåt annat band o spela in, jag blir anings speedad när jag ska både spela och sköta tekniken, ibland kan det bli nån "goof" att jag spelar över en låt av misstag... För att lättare få liknade sound på flera blue/rocklåtar är det bäst att spela in en enda "song" o sätta marks som skiljer dem åt. Då kan jag lättare göra samma komprimering på alla trummickar tex. Då bouncekör jag alla låtarnas spår i realtid genom outboardarna. Det tar en del tid, men då kan jag vila både skallen o örena samtidigt.
Ganska skönt ös i låten ändå. Det kan nog vara värt att lägga om sången o ev sologitarren. Nya låtar som är svåra att sjunga naturligt brukar gå bättre nån dag senare efter första försöket, det verkar räcka att jag lyssnar i ett poar dar på den mixen så är det lite enklare nästa gång.