Kontrollrummet

Camelot studios nya kontrollrum

gäst · 97 · 25333

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Bara en fråga..
Är det ngn som överhuvudtaget hört ngt som Florian har producerat?

Under alla mina år på dessa forum så har jag inte sett till eller hört ngt öht....

Tycker det är lite märkligt att man gillar att visa upp det man "har", men inte det man "gjort"...

Men det är ju bara min åsikt :)

Han har släppt en skiva under sin tid på studio forum, sen har en annan lagt upp en demo med sitt dotters band som florian hade spelat in tror jag, men försvann när diskussionen blev för stark.

Edit:
http://forum.studio.se/index.php?showtopic=33988
http://forum.studio.se/index.php?showtopic=26703


Haha, mkt rolig läsning, spec den sista länken... (länkades vidare till ytterligare en tråd, även den mkt intreressan)..:)
dock kunde jag inte någonstans hitta låtar eller exempel på det mr Florian har gjort..



http://www.voolife.se/Pub/Artists/Music.asp?ID=4634
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
http://www.voolife.se/Pub/Artists/Music.asp?ID=4634


Tack... nu har jag lyssnat på några alster... men jag ska bör nog inte säga vad jag tyckte... för då kommer jag bara få Florian på mig och riskera att bli hotad med stryk :)
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
http://www.voolife.se/Pub/Artists/Music.asp?ID=4634


Tack... nu har jag lyssnat på några alster... men jag ska bör nog inte säga vad jag tyckte... för då kommer jag bara få Florian på mig och riskera att bli hotad med stryk :)

Personligen tycker jag låtarna är rätt bra men att det är något som inte stämmer med ljudet, låter som om det är lång borta och ett ganska tunt ljud, vet inte om det ligger en del reverb på mastern och kanske att det ligger för mycket bas (ej Highpassat) på varje enskilt instrument och därför tar de ut varandra och resultatet blir att helheten blir tunn men iofs så har jag endast lyssnat i mina kassa datorhögtalare  :)
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Florian le Sage

  • Gäst
Bara en fråga..
Är det ngn som överhuvudtaget hört ngt som Florian har producerat?

Under alla mina år på dessa forum så har jag inte sett till eller hört ngt öht....

Tycker det är lite märkligt att man gillar att visa upp det man "har", men inte det man "gjort"...

Men det är ju bara min åsikt :)

Vad är detta för ett vrålpuckat inlägg egentligen???
Vill du höra mina grejor, gå in på voolife eller köp skivorna förihelvete!!!
Vad betyder dina ord i sammanhanget, som typ "visa upp det man har men inte det man gjort" jag kan bara avfärda dig som en en ren skitspoling utan hjärna tyvärr, med ovanstående i åtanke...

Ni andra som tydligen planerar en träff här, vänligen ring mig och kolla först, nu är det mycket turister på besök i vår bed & breakfast och därför kan jag inte husera ev. övernattande den närmsta tiden...

Allt gott---min musik är alltid tillgänglig för den seriöst intresserade/lyssnande människan, alla andra fasoner och sarkasmer undanbedes, har inte tid för puckon helt enkelt!!!
 -_-


Florian le Sage

  • Gäst
http://www.voolife.se/Pub/Artists/Music.asp?ID=4634


Tack... nu har jag lyssnat på några alster... men jag ska bör nog inte säga vad jag tyckte... för då kommer jag bara få Florian på mig och riskera att bli hotad med stryk :)

Personligen tycker jag låtarna är rätt bra men att det är något som inte stämmer med ljudet, låter som om det är lång borta och ett ganska tunt ljud, vet inte om det ligger en del reverb på mastern och kanske att det ligger för mycket bas (ej Highpassat) på varje enskilt instrument och därför tar de ut varandra och resultatet blir att helheten blir tunn men iofs så har jag endast lyssnat i mina kassa datorhögtalare  :)

It´s fucking MP3 man...lyssna hellre på skivorna i sin rena form så lär du garanterat ändra din uppfattning... B)


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
HAHA, here we go again... jag bara satt o väntade på att Mr Florian skulle komma in och sprida runt sina glåpord... :oD


Ok, jag säger väl det rakt ut... tyckte att både låtarna och produktionen sög...

På ett sätt blev jag glad, för jag blev genast väldigt nöjd med min egen skitstudio som knappt kostat mig ngt alls i pengaväg + att jag endast har musiken som en hobby. Är utbildad och jobbar med ngt helt annat.. Detta jämfört med FLS´s erfarenhet, ålder, tid och pengar som han stoppat i sin studio...




Let´s get ready to ruuuuuumbleeeee....:)




Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Florian le Sage

  • Gäst
HAHA, here we go again... jag bara satt o väntade på att Mr Florian skulle komma in och sprida runt sina glåpord... :oD


Ok, jag säger väl det rakt ut... tyckte att både låtarna och produktionen sög...

På ett sätt blev jag glad, för jag blev genast väldigt nöjd med min egen skitstudio som knappt kostat mig ngt alls i pengaväg + att jag endast har musiken som en hobby. Är utbildad och jobbar med ngt helt annat.. Detta jämfört med FLS´s erfarenhet, ålder, tid och pengar som han stoppat i sin studio...




Let´s get ready to ruuuuuumbleeeee....:)






Eftersom du din lilla pajas inte vet vad du snackar om vilket du redan bevisat så kommenterar jag dig inte ytterligare, men var vänlig och tjafsa inte mer i denna tråd (lägg gärna upp en anti-Florian-tråd i så fall om du nu tänder så stenhårt på det...) som jag lagt upp som en inspiration till andra här på forumet och som inte har den dåliga smaken som du tydligen besitter genom att komma in som helt ny/anonym fast jag vet vem du är, glåpord eller ej, det är luder som du som bjuder in till skiten...som alltid, ovetandes sänkta mors lilla olle...

Att snacka över huvudet på folk som du gjort i dina 2-3 inlägg i denna tråd är rent och skärt prof på ren okunskap och illvilja, sådana som dig skjuter vi av här i skogarna... :lol:



Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
Ni andra som tydligen planerar en träff här, vänligen ring mig och kolla först, nu är det mycket turister på besök i vår bed & breakfast och därför kan jag inte husera ev. övernattande den närmsta tiden...
Jag slår dig en pling..!!!  ^_^ inte idag. jag är trött o svettig o full av gullfiber o klockan är sent!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
Det var bara jag som frågade om du var hemma men det är väl klart att man är väluppfostrad och kommer när det passar. Tack för sist föresten det var skoj. Ni andra som kickar och passar på kan dra skulle vi inte försöka ha en vettig nivå här eller?
Göran


Florian le Sage

  • Gäst
Cool runnings Göran + Idf, just nu är det mycket på tapeten (som vanligt) men se för fan till att sådana här stollar som jag tydligen måste bemöta till och från på superlågvattennivå försvinner från forumet annars tröttnar jag stenhårt eller skiter i att dyka upp här något mer...fööör trist helt enkelt med klåpare utan känsla som dessutom är superkaxiga utan täckning!!!

Vill ni komma till helgen eller? 2-3 st kan slagga i gäststugan vetja men då MÅSTE jag veta det snarast!!!
ha det gött-
Kristian


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
Vill ni komma till helgen eller? 2-3 st kan slagga i gäststugan vetja men då MÅSTE jag veta det snarast!!!
ha det gött-
Kristian
vore skitnajs!!  ^_^
va sägeru göran!? helgen?
en romantisk helg på landet, bara du o ja!! :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Florian le Sage

  • Gäst
Eller förresten, veckan efter helgen är det enda som funkar med övernattning, glömde ju bort 2 gäster till som är bokade nu till helgen=Afasi, ursäkta mig... :blink:


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Eller förresten, veckan efter helgen är det enda som funkar med övernattning, glömde ju bort 2 gäster till som är bokade nu till helgen=Afasi, ursäkta mig... :blink:
lugna puckar.. jag är relativt ledig fram till.. senare..!!  ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Florian le Sage

  • Gäst
OK, som sagt, nästa vecka mellan Måndag-Torsdag funkar bra för mig i så fall...

Nu är det sovaläge helt klart, kan bara berätta att en oerhört eminent forummedlem varit på besök här i ett par dagar uppifrån Dalarna, en som vet vad saker och ting handlar om i alla avseenden och inte minst modifiering av Tridentmoduler (recappning och trimning) hans namn är Violiner och det han inte vet om elektronik etc är inte värt att veta...kanooonkille!!!
Varen lyckliga ni som beställt hans tjänster, jag är definitivt det...
 B)



Burnin Sven

  • Gäst
Vi tar det senare när det är lugnt jag hade nog bara tänkt fråga om du bjöd på en fika och hade lust att snacka lite skit nån timme eller så om du hade tid nån dag. Det blev lite fel det här fan att folk ska in och peta och mecka och ställa till men så är det det är väl nån jävla rutten nervtråd som spökar i pallet på dom. Nu ska jag ner till datorn och yla in lite gammeldags jazz till en polare. HMP (Hans Majestät Putte) kan inte du bara logga ut va puss på dig  :wub: och alla andra griniga puttar för den delen oxå. Vid loooooovvveeeee from me kör en med jazz va.
Göran


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
OK, som sagt, nästa vecka mellan Måndag-Torsdag funkar bra för mig i så fall...

Nu är det sovaläge helt klart, kan bara berätta att en oerhört eminent forummedlem varit på besök här i ett par dagar uppifrån Dalarna, en som vet vad saker och ting handlar om i alla avseenden och inte minst modifiering av Tridentmoduler (recappning och trimning) hans namn är Violiner och det han inte vet om elektronik etc är inte värt att veta...kanooonkille!!!
Varen lyckliga ni som beställt hans tjänster, jag är definitivt det...
 B)


kul att se dig på forumet igen.. var länge sen sist.. :) ännu skojigare ska det bli att komma ner o kalasa lite i skönaste östgötska studion ever.. ^_^
jag är villig att komma när som helst.. behöver bara ta med en laptop isf, så man kan skriva lite innan man sover!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Eftersom du din lilla pajas inte vet vad du snackar om vilket du redan bevisat så kommenterar jag dig inte ytterligare, men var vänlig och tjafsa inte mer i denna tråd (lägg gärna upp en anti-Florian-tråd i så fall om du nu tänder så stenhårt på det...)

Haha, nej, så är det ju!!.. Alla som inte tycker om Florians musik har antingen noll koll, hatar Florian, är pojkspolingar, horor eller dyl..

Citera
Att snacka över huvudet på folk som du gjort i dina 2-3 inlägg i denna tråd är rent och skärt prof på ren okunskap och illvilja, sådana som dig skjuter vi av här i skogarna... :lol:

Det är rätt uppenbart att du bor i skogen, för folkvett & självdistans är ngt som verkar ha missat totalt.

Citera
genom att komma in som helt ny/anonym fast jag vet vem du är, glåpord eller ej, det är luder som du som bjuder in till skiten...som alltid, ovetandes sänkta mors lilla olle...

Ny & Anonym my ass.. Jag har varit med sedan 2004 på Studioforumet, o i detta forum nästan nästan från att den startades.

Har du möjligtvis en ordlista med massa glåpord som du sitter och bläddrar i varje kväll? För jag måste iaf ge dig cred för ditt ordförråd på den fronten, jag vet inte på hur många olika olika sätt du hotat eller svurit åt folk, du upprepar dig heller aldrig utan det är alltid nya ord.. *impregnerad*
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad tsmalmbe

Denna tråd handlar om ett studiobygge. Låt den handla om det. Följ Florians råd och starta en skild tråd om vad ni gillar hans musik.  Någon anti-tråd mot KR's medlemmar vill jag dock inte se. Over and out.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
o i detta forum nästan nästan från att den startades.

Citera
Medlem #: 416
:lol: :lol: bullshit!
stick från tråden!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Denna tråd handlar om ett studiobygge. Låt den handla om det. Följ Florians råd och starta en skild tråd om vad ni gillar hans musik.  Någon anti-tråd mot KR's medlemmar vill jag dock inte se. Over and out.

Det är absolut inget anti-någonting/någon över detta öht..

Jag var bara nyfiken på varför man inte fått höra ngt av Florian och fick svar på det (samt en del annat). Som ni märkte så sa jag ingenting om vad jag tyckte om musiken förräns Florian hoppade på mig (inte en helt oväntad reaktion i och för sig)...

Återgå gärna till ämnet ni...


idf: Slickar du Bert Karlssons röv åxå eller?

Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
idf: Slickar du Bert Karlssons röv åxå eller?
om du suger min kuk!

ämnet handlar inte nånstans om florians musik. ämnet är hans ombyggda studio..  håller du dig inte till ämnet har du inte här o göra.
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Bara en fråga..
Är det ngn som överhuvudtaget hört ngt som Florian har producerat?

Under alla mina år på dessa forum så har jag inte sett till eller hört ngt öht....

Tycker det är lite märkligt att man gillar att visa upp det man "har", men inte det man "gjort"...

Men det är ju bara min åsikt :)

Ja, jag har själv tre av Florians skivor. Och lyssnar på dem för jag gillar dem.
Jag har också hört andra av hans produktioner, åt andra artister.

Och varför ska låtarna nödvändigtvis "visas upp" på forumet? Alla skivorna finns ju till salu...   :lol:
Det är väl bara att köpa dem om man är så intresserad..?  ;)


Det är rätt uppenbart att du bor i skogen, för folkvett & självdistans är ngt som verkar ha missat totalt.


Se till att du träffar Florian IRL. Då möter du en artig, vänlig och generös människa med en sann konstnärssjäl och stort kunnande.

Det är väl kanske så här att som man ropar i skogen får man svar också...   ;)
« Senast ändrad: 24.07.2007, 19:14:51 by Violiner »
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
OK, som sagt, nästa vecka mellan Måndag-Torsdag funkar bra för mig i så fall...

Nu är det sovaläge helt klart, kan bara berätta att en oerhört eminent forummedlem varit på besök här i ett par dagar uppifrån Dalarna, en som vet vad saker och ting handlar om i alla avseenden och inte minst modifiering av Tridentmoduler (recappning och trimning) hans namn är Violiner och det han inte vet om elektronik etc är inte värt att veta...kanooonkille!!!
Varen lyckliga ni som beställt hans tjänster, jag är definitivt det...
 B)



Det gläder mig mycket att du är nöjd! Tack för lovorden och tack för allt gott käk, all gästfrihet och skön musik mm!

Och för att hålla mig till ämnet också: Skitsnyggt studiobygge även IRL! Härlig kreativ miljö och bra teknik!
« Senast ändrad: 24.07.2007, 19:13:33 by Violiner »
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Se till att du träffar Florian IRL. Då möter du en artig, vänlig och generös människa med en sann konstnärssjäl och stort kunnande.

Det instämmer jag helt och fullt med! Provokationer och insinuationer  <_<  hör inte hemma här.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Se till att du träffar Florian IRL. Då möter du en artig, vänlig och generös människa med en sann konstnärssjäl och stort kunnande.

Det instämmer jag helt och fullt med! Provokationer och insinuationer  <_<  hör inte hemma här.
instämmer jag med. kristian är en hyvens karl!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Kan bara berätta att en oerhört eminent forummedlem varit på besök här i ett par dagar uppifrån Dalarna, en som vet vad saker och ting handlar om i alla avseenden och inte minst modifiering av Tridentmoduler (recappning och trimning) hans namn är Violiner och det han inte vet om elektronik etc är inte värt att veta...kanooonkille!!!
Varen lyckliga ni som beställt hans tjänster, jag är definitivt det...

Jag kan inte annat än hålla med, mina 1176or går som klockan, Violiner vet vad han gör!


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
snacka om urartning ;D  :lol: :P :rolleyes:
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se