Kontrollrummet

mahan - CARRIED AWAY

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jou!
Blev så begaistrad av min lilla CUBE30:a att jag bara måste slå ihop en låt till, otajt o text from hell, men tycker att öset blev ganska gött eller...

LÅTNAMN:              CARRIED AWAY
ARTIST/GRUPP:       Mahan
GENRE:                  Rock/Pop
LÅTLÄNGD:             3:05
KOMPOSITÖR:         Mahan
PRODUCENT:           Mahan
SÅNG o STÄMMOR:   Mahan
TEXT:                    Mahan
EV. MEDVERKANDE:  Husflugan
INSPELNINGSÅR:      2007-2008
FORMAT:                mp3

Som sagt, got carried away, men lyssna o kommentera! :D
Har mixat om allt och trummorna har jag lagt helt på nytt!
h.  Johan

« Senast ändrad: 07.06.2008, 12:45:45 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Anybody....................
............................. ..................... anything.........


Har en gnagande obehaglig känsla av att när Mahan uppenbarar sig på forumet med nåt obegripligt nytt alster så gömmer sig gänget bakom stubben.............




............................. .DETTA ÄR ALLTSÅ EN SOFISTIKERAD................. .............. :P







............BUMP :D


h.   JOhan
« Senast ändrad: 23.09.2007, 00:02:06 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
-Obegripligt   ??  :unsure:
Limpan igång här igen. 80-talssound med S T O R T ljud och virvel (fast den är inte så markant ändå). Gillar breaket bäst 02:26 där schyssta körer framträder bäst, bra ös. Otajt? Inte ett spår vad jag kan höra. Inte min genre men rätt klockren i denna ändå vad jag kan förstå?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
lite blött överlag. Men inte fel, förutom att sången känns lite blöt kanske?

Annars bra attityd i sången, kaxigt uttryck. utveckla det mer. Tänk på nån elak jävel när du sjunger :D

skitbra små melodislingor på gitarren under hela låten. bra sound i komp tycker jag. Trummornas cymbaler låter lite off rent soundmässigt mot resten. Så känns mycket..det hänger bitvis inte riktigt ihop, men var för sig låter det faktiskt riktigt bra  :wacko:

jag skulle lägga hela orkestern på tork lite ;) är nog bara det jag reagerar på
2:14 där, oj vilka bra gitarrdueller! skitbra, med det torra mot det mer fettiga.

testa med nån liten melodisk grunka på basen här och var.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Otroliga grabbar, Emu O EQ!
Ni har alltid tid till övers för några ord o invändningar, det betyder så oearhört för mig. Har lite dåligt sanvete för provokativ BUMP men eratvå inlågg känns alltid äkta. Tackar er specieltt föt lyssning o kommantarer!

Själv tycker jag att jag försöker kolla alla musikaliska inlägg, frånsett genre eller musikstil, (Jaja, samma saker, just det) och kommentera efter eget vetande och kunskaper. Det finns, enligt min lilla åsikt, nånting i vartendaste ett alster som kan kommenteras, känslan hur det är gjort, har det jobbats mycket op med vad, och sen det viktiga är ju det att lyssnaren  kan hämta nåt till stacken, en uppbyggande kommentar.Så jag tycker att det är lite  onödigt att meddela gång på gång att "detta äe inte min genr men", en åsikt har var och en ändå.

Så här finns ett antal medlemmar som jag faktiskt fortfarande väntar mig kommantarer av men som aldrig gör sig besväret att nämna några välvalda ord om mina alster. Behövs ju inga detaljerade och noggrant upplagda motiveringar, redan ett omnämnande över lyssning räcker och känns viktig för mig.

Kan ju tänkas att jag själv med mitt nosande o kommenterande i allt verkar lite övermänniska, men det är ju inta sant. Vet hur viktig kommantar är för den som lägger upp sina alster och kör kör därför med  släng-upp-eget-och-lyssna-på-andras-och-kommentera filosofin.

Det är ju oftast den trogna gruppen på ett dussin medlemmar som berättar sina åsikter om alstren här på KR. Så jag har en sådan åsikt att om man slänger upp eget och väntar sig kommentarer så skall man åxå lyssna o kommenetera  andras alster.

MAN TAGER OCH MAN GIVER!


ett stort tack till mina trogna lyssnare som orkar ta del även av andras göranden och alster.! :D
(Herregud e klockan igen så långt gången att det gäller att slänga igång morronkaffekokaren)

h.  Johan
« Senast ändrad: 23.09.2007, 05:45:57 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo, produktiv är du :)
Jag försöker lyssna på åtm det mesta här (mer än 50%) över tid + skriva någorlunda vettiga (?) kommentarer om det jag får ut av låten, mer är svårt att hinna göra. Ibland är det omöjligt att lyssna på något alls dock... Men jag håller med andemeningen i det du säger. :)

Ok låten då:
Vilka är dina influenser här och i de liknande låtarna du gjort? :) Vill att du piggar upp mitt minne om 80-talets stora ;)
Helt klart en skön låt. Gillar de två sista noterna du spelar. ÄR det uttänkt i förväg att det skall vara exakt två?`:)

Nämen allvarligt, du har väl snart till en skiva eller två med sådana här fina låtar?
Kanske dags att släppa nåt? :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Johan, det är nog ingen som inte uppskattar ditt kommetnerande! själv försöker jag också kommentera så mycket jag har tid med, för jag tycker det är en viktig del. Jag frösöker också kommentera neutralt, men kan ju inte låa bli att säga "inte min genre" ibland...hehe, ovana!

Tycker dom du att det är mycket trist att vissa aldrig korsar ens banor i demoforumet...visa som man själv kommenterat flera gånger som inte lyssnar på andras. Menmen, jag fortsätter att cyka, även om jag känner att det varit lite klent på sistone.


nåja, vi får fortsätta iallafall.

Och som divi säger, samla ihop lite alster från dig ?  Kanske en hemsida med länkar till allt samlat kanske, att nörja med?

Mitt eget skivprojekt ligger ner pga nån rörmokare som jobbar för mycket (hm..kan tänkas att nån synåpulande ingenjör från uppsala också gör lite mycket på jobbet;)  )så så länge kommer det nog bli en hemsdia av det tror jag.
bra inlägg. annars. borde kunna bli en egen tråd

/Tomas
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej Per o Emu!

Det var kanske ett lite överladdat inlägg idamorse om lyssning o kommentering men jag tror att vi har ganska långtgående likadanna uppfattningar om saken :rolleyes:

Produktiviteten och inspirationen är ju såna saker som kommer o går, det går int lixåm själv att inverka så mycket på dom. Då när det inte är inspiration så är det ganska onödigt om inte omöjligt att göra musik. Men just nu är det inspis på gång! :D

Divi ställde en svår fråga om influenserna till mina låtar, enkelt svar: FINNS EJ, medvetet. HAr ibland jämförts med sådan artister som jag inte hört om förr eller kommer ihåg vad dom spelade då för etthundra år sen i min ungdomstid. Lyssnar väldigt lite på annan musik än den här på KR, har ju inte tid med det. Men klart att musikinfluenser från gångna dar finns inbyggda i det omedvetna och det sticker sen kanske ut i nån av låtarna.

Och platta skulle vara kul att släppa, låtar finns det. Är själv så grymt dålig marknadsföringsmänniska att det inte blir av. Väntar ju förstås på mannen från skivbolaget som kommer att ringa på och frågar "skulle du ha lust att ge ut en platta?", och jag svarar "jaaa" och så sköter bolaget resten :rolleyes:

Så tills dess så fortsätter vi med rockning o sågning! :)
TAckar för lyssningar o kommentarer!
h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Ja det är ju inte min genre  :o  ;)   :D

Att inte alla är inne och deltar i låtlyssnande och skriver något tycker jag är ok. En del skriver och diskuterar mycket teknik ett område jag inte har mycket att bidra till men är intresserad av att få läsa om.

Äkta inlägg? Tror nog att alla inlägg är äkta, men visst är vissa mer engagerade vilket är bra och behövs.

Genre. Jag håller i stort med dig men det finns vissa områden där man (jag) bara känner sig tom (dansband) får rätt lite idéer (en hel del rock) och därmed har rätt lite att säga. Så pga brist på kunskap/idéer/lidelse så sägar man kanske att det låtar bra/helt ok men förklarar att man inte har så mycket att tillföra genom att uttrycka att det är rätt långt från ens domäner.

Du är nog en övermänniska. Men det beror ju på att du har 50+ energi. Du får tänka på att det mest är ungdomar här. De kommer med åren.

----

Låten:

Lite för rakt på "intro".

Jag lyssnar oftast på rätt låg volym. Märker här att jag inte tycker gitarrljuden känns bra förren jag vrider upp volymen. Det är som kroppen i tonen inte finns där på låg volym utan mest den "skrikiga" lite "surriga" (kanske inte rätt ord) karaktären. Jo jag överdriver men får att klargöra. Det låter lite smått på låg volym. Kanske funkar inte denna typ av musik på låg volym?

Väl mycket gitarr genom stycket. Lite mer struktur på gitarrspelet- det är på nästan hela tiden - mer pauser, lite mindre dist. SOm det är nu blir det för lite skillnad mellan olika delar och allt flytar samman väl mycket. Förts efter två minuter kommer du in i en annan andning men även där är det mest gitarr till en början - vilket det redan har varit hela låten lång so far. Kanske mest något som jag reagerar på men gitarrfantaster tycker tvärtom - att det är toppen  ;)

Låt gitarren vila lite och basen dra under korta sekvenser?

Trots mina invändningar har du ett gott driv!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Stort tack DG för rejält inlägg! :)

JOvisst, det finns olika kategorier av lyssnare som kommenterar, de som borrar sig in i tekniken och kommenterar på basen av sitt egna tekniska kunnande och sen dom som använder sina öron och sinnen att basera sin kommentar på. Och bådas åsikter o kommentarer är jäkligt viktiga för mig. För faktum är väl att största delen av musik konsumenterna hör till den senare kategorin alltså använder öronen och sinnena, om nåt hörs dåligt så e de dåligt.

T.ex din kommentar om att min låt inte riktigt funkar på låg volym var viktig för jag hade inte ens kommit på tanken att testat med olika volymer. Hädanefter kommer jag att göra så, så tackar för den pointen! :)
Sen e de ju förstås smak o tycke när det gäller sound, och då är det nog ibland svårt att besluta vilka kommentarer jag tar direkt nytta av o vilka jag lämnar åt sidan. Men alla kommentarer som sätter mig att fundera är bra, kunde jag kanske göra det på nåt annat sätt.

JA och när det står 50+ i personprofilen så börjar det vara brottom, running out of time, you know! :unsure:
Så kommer du o säjer att största delen av gänget här e ungdomar, men inte känner jag mig som farfar här, trivs riktigt bra med gänget, det om dom trivs med mig e ju sen en annan sak :P

Och när jag kollade lite på gängets personprofiler här på KR så har vi en jäkla massa KÖNLÖSA och ÅLDERSLÖSA individer vilket känns lite spookie. Vet ju inte ens med dig DåligtGehör, är du man eller kvinna och i vilken ålder? :D

tack för lyssning o comment

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
En fattig mjukmysig, opysig, oromantisk, njutningsmänniska till man lite på fel sida om 50-strecket (dvs under).
Tycker om att arbeta med det jag tycker om, men har även en förkärlek för långsamhet och lättja.
Har inget stort behov av att synas men tycker om att deltaga och skapa bra saker.

Är inte särskilt lättförtad när det gäller musik och annan kultur. Kan vara rätt krävande och gnällig
men kan inte bättre själv  :( 

Var det en fin profil  :unsure:


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En fattig mjukmysig, opysig, oromantisk, njutningsmänniska till man lite på fel sida om 50-strecket (dvs under).
Tycker om att arbeta med det jag tycker om, men har även en förkärlek för långsamhet och lättja.
Har inget stort behov av att synas men tycker om att deltaga och skapa bra saker.

Är inte särskilt lättförtad när det gäller musik och annan kultur. Kan vara rätt krävande och gnällig
men kan inte bättre själv  :( 

Var det en fin profil  :unsure:

Ojaa, snyggt DG!
Släng in nåt av detta fakta i din profil här på KR, den e ju ganska tom och intetsägande för tillfället ;)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Japp då kör vi denna.
Gillade denna mer,fast båda kan tillskrivas samma genre.I denna sjunger du "I´m a blue eyed guy",det är väl "Carried away" jag lyssnar på...Har för mig att du har en låt som heter "Blue eyed guy"..Nåväl..

Här ligger komp guran mera "rätt i ljudbilden,sången är lite låg..Basen lite för dominant.En liten skärning  i det låga,men bara lite så du inte tappar trycket.Nice sound på solo guran,dra på lite mer på den volym mässigt.Trummorna kalas fillsade..Sången bra,fast lite låg...Jag gillar din finska brytning i Engelskan.Det ger en personlig bild av sången som är ovanlig och bra.

På bägge dina senaste så har jag lyssnat i lurar,så jag lämnar en liten reservation för den totala ljudbilden tills jag lyssnat i mina monitorer.Oftast så brukar det vara samstämmigt - men man vet ju aldrig..

Stängde av motorsågen rätt snabbt,nagelfilen var mera rätt som verktyg..

Strongt jobbat igen Johan,let them come..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Japp då kör vi denna.
Gillade denna mer,fast båda kan tillskrivas samma genre.I denna sjunger du "I´m a blue eyed guy",det är väl "Carried away" jag lyssnar på...Har för mig att du har en låt som heter "Blue eyed guy"..Nåväl..

Här ligger komp guran mera "rätt i ljudbilden,sången är lite låg..Basen lite för dominant.En liten skärning  i det låga,men bara lite så du inte tappar trycket.Nice sound på solo guran,dra på lite mer på den volym mässigt.Trummorna kalas fillsade..Sången bra,fast lite låg...Jag gillar din finska brytning i Engelskan.Det ger en personlig bild av sången som är ovanlig och bra.

På bägge dina senaste så har jag lyssnat i lurar,så jag lämnar en liten reservation för den totala ljudbilden tills jag lyssnat i mina monitorer.Oftast så brukar det vara samstämmigt - men man vet ju aldrig..

Stängde av motorsågen rätt snabbt,nagelfilen var mera rätt som verktyg..

Strongt jobbat igen Johan,let them come..

Mvh
Micael

TAckar  Bodenmannen för nagelfilen! :D

Jovisst är båda låtarna samma genre, och den som lyssnar riktigt noggrannt så kanske märker att texten e den samma i bådda låtarna. Ska nog få varsin text småningom bara Krister hinner vässa pennan sin. Och nivåerna ska kollas, skära o slipa lite till, är ju halvfärdigt. Men lilla Cubasen gjorde riktigt gott ifrån sig.

Tanknx mate för kommentar, :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Citera
...Så jag tycker att det är lite  onödigt att meddela gång på gång att "detta äe inte min genr men", en åsikt har var och en ändå...
/quote]

Det var jag som skrev så som en brasklapp för att kritiken blir kanske lika initierad som när det gäller musik man inte lyssnar och pysslar med själv. Håller med dig om att man kan ändå ha en åsikt om musik som inte är ens genre och det har jag, varje dag.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Citera
...Så jag tycker att det är lite  onödigt att meddela gång på gång att "detta äe inte min genr men", en åsikt har var och en ändå...
/quote]

Det var jag som skrev så som en brasklapp för att kritiken blir kanske lika initierad som när det gäller musik man inte lyssnar och pysslar med själv. Håller med dig om att man kan ändå ha en åsikt om musik som inte är ens genre och det har jag, varje dag.  :D


Right on the spot! :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
...Så jag tycker att det är lite  onödigt att meddela gång på gång att "detta äe inte min genr men", en åsikt har var och en ändå.


Det var jag som skrev så som en brasklapp för att kritiken blir kanske lika initierad som när det gäller musik man inte lyssnar och pysslar med själv. Håller med dig om att man kan ändå ha en åsikt om musik som inte är ens genre och det har jag, varje dag.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
F'låt Johan. Skulle inte bli dubbelpost men det förra blev så konstigt och jag försökte göra om det och då hann du skriva nåt innan jag fick till det. Ja, ja jag lärde(+) mig detta med datorer sent, sent i livet...  :D Och idag har jag pratat med Burnin Sven och det bara lyste "Mac, Mac, Ma..." ur hans 50+-ögon.  :blink:   :rolleyes:  :D
« Senast ändrad: 24.09.2007, 21:22:40 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
OK EQ..
Då är jag med igen, skrapade nästan dom sista gråa.... :D :P
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Svårt för mig att kommentera på ett intelligent sätt, mer än att jag tycker det låter bra. Alltid imponerad av folk som kan få till låtar som inte låter Lasse Berghagen (dvs. som mina brukar göra :blush: )
Och den är låter verkligen inte alls som Lasse Berghagen.  :lol:

/Malin


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Svårt för mig att kommentera på ett intelligent sätt, mer än att jag tycker det låter bra. Alltid imponerad av folk som kan få till låtar som inte låter Lasse Berghagen (dvs. som mina brukar göra :blush: )
Och den är låter verkligen inte alls som Lasse Berghagen.  :lol:

/Malin




Näemen va kul Malin att se dig kommentatorbänken!
Glöm allt som har med inteligens att göra, här e det bäst att kommentera med bondförnyft. :D
JA det känns ju skönt att inte låta som LB, fast han har ju åxå sina goda sidor.

TAckar MAlin för lyssning o kommentar,
hoppas vi får se o framförallt höra mer av dig i fortsättningen! :)


h.  johan


EDIT: ny version uppe 27.09

Du kan lyssna åxå HÄR
« Senast ändrad: 27.09.2007, 13:45:34 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil

Näemen va kul Malin att se dig kommentatorbänken!
Glöm allt som har med inteligens att göra, här e det bäst att kommentera med bondförnyft. :D
JA det känns ju skönt att inte låta som LB, fast han har ju åxå sina goda sidor.

TAckar MAlin för lyssning o kommentar,
hoppas vi får se o framförallt höra mer av dig i fortsättningen! :)


Vill bara upprätta min heder: jag HAR faktiskt kommenterat på KR flera gånger tidigare - inte dina alster, dock  ;)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

Näemen va kul Malin att se dig kommentatorbänken!
Glöm allt som har med inteligens att göra, här e det bäst att kommentera med bondförnyft. :D
JA det känns ju skönt att inte låta som LB, fast han har ju åxå sina goda sidor.

TAckar MAlin för lyssning o kommentar,
hoppas vi får se o framförallt höra mer av dig i fortsättningen! :)


Vill bara upprätta min heder: jag HAR faktiskt kommenterat på KR flera gånger tidigare - inte dina alster, dock  ;)


OK, sorry, my misstake!
Men huvudsaken är att du hänger med  :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


jay thomas

  • Gäst
Cudos! Denna var det bra (lagom) drag i. Minne mig om åttitalet när gitarrer var det som gällde...  :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Cudos! Denna var det bra (lagom) drag i. Minne mig om åttitalet när gitarrer var det som gällde...  :)

He he, tackar för komment JayT!
Skrattar därför att just 80-talet var det synthar för mig som gällde, det är först senaste året jag kommit igäng med gurorna!
Kul att du gillar (lagomt)  :D

tackar för lyssingen o kommenten

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
 ;) f´låt men jag kan bara inte låta bli att skriva att det här inte är min genre för det ÄR det inte, MEN jag gillar låten ändå och det är ju ett gott betyg  :D

Den enda frågan jag har -är detta en halvfärdig demo? I mina otekniska men i mitt tycke musikaliska öron så låter den rätt klar!

Ska jag peta i nånting så är det isf kören som kommer in på 2,26 o 2,32, carried away och people saying, om det är soundet eller vad det är men det är inte lika skitbra som resten av körerna i låten. Men som sagt, det där var bara petigt för att hitta nåt att komma med.. !
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
;) f´låt men jag kan bara inte låta bli att skriva att det här inte är min genre för det ÄR det inte, MEN jag gillar låten ändå och det är ju ett gott betyg  :D

Den enda frågan jag har -är detta en halvfärdig demo? I mina otekniska men i mitt tycke musikaliska öron så låter den rätt klar!

Ska jag peta i nånting så är det isf kören som kommer in på 2,26 o 2,32, carried away och people saying, om det är soundet eller vad det är men det är inte lika skitbra som resten av körerna i låten. Men som sagt, det där var bara petigt för att hitta nåt att komma med.. !

TAckar Åsa för den!
Kul att du gillar fastän.....osv :D
Ja detta var och är en snabb demo som jag gjorde natten mellan fredag o lördag på två timmar. Den lyckades rätt bra men vågade inte slänga upp den i "färdiga" innan den varit under behandling här. HAr ju uppdaterat den ett antal ggr och nu när säger att den är klar så tror jag på dig och den kan anses klar. Skall dock kolla stämmorna du nämnde innan .

TAckar igen för lyssning och uppbyggande feedback! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjoufaderittan BUMP!

NY VERSION 1 juni 2008

Som sagt, got carried away, men lyssna o kommentera, kanske det kan bli nåt av detta, you deside! :D
Har mixat om allt och trummorna har jag lagt helt på nytt!

Eller är det rentutav färdigt? :D

h.  Johan
« Senast ändrad: 01.06.2008, 12:01:43 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena igen.

Massiv genomgång av gamla låtar? Kan vara nyttigt då man utvecklas hela tiden.Detta låter riktigt bra mix lir mässigt nu,det gjorde det iofs tidigare..Gillar det ensamma partiet skarpt med basen7sången,var det så tidigare? Har för mig att det inte var så..

Färdigt? Japp!!!

Mvh
Micael


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ahhh .. är det inte ZZ-top som stämmer upp!
Gott klös i gitarrer
Bas/sång-partiet lyfter låten och gör dessutom att avslutningen blir starkare
med den goda stämsången - riktigt bra tryck
(vid några tillfällen är stämmorna inte riktigt på plats.. eller??)
Låter mycket färdigt detta.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena igen.
Massiv genomgång av gamla låtar? Kan vara nyttigt då man utvecklas hela tiden.Detta låter riktigt bra mix lir mässigt nu,det gjorde det iofs tidigare..Gillar det ensamma partiet skarpt med basen7sången,var det så tidigare? Har för mig att det inte var så..
Färdigt? Japp!!!
Mvh
Micael


Tjou Mike!
Måste damma av gammalt halvfärdigt och blänka upp det, och blir verkligt glad när det får KLARSIGNAL FÖR FÄRDIGA SIDAN!
Och c-delen blev utbytt mot trum/bas/sångdel, tycks åxå funka!

tack o båkk för lyssning o comment! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ahhh .. är det inte ZZ-top som stämmer upp!
Gott klös i gitarrer
Bas/sång-partiet lyfter låten och gör dessutom att avslutningen blir starkare
med den goda stämsången - riktigt bra tryck
(vid några tillfällen är stämmorna inte riktigt på plats.. eller??)
Låter mycket färdigt detta.


Oj oj, Cykeln vilken fin kommentar, värmer! :)
Kul att arret gillas, och vad sången gäller så.... lite surt på sina ställen.
Men omsjungningen får vänta, och jag har lyssnat så många ggr att....blivit van med det! :P

Tackar för lyssning o snygg kommentar! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
bra med bacon nu. har nååååååågra skitkommentarer:

Trummorna. Programmeringen (jaja, spelet :D ) låter kalas. Tyvärr gör inte ljuden det :( har inget svar på hur man får bort EZ ur drummer ...

Basen. mer strängrassel och lite upp i volym. en smaksak förvisso,  men så tycker jag .)
 
halvtempokompet kunde livas upp med något annat. congas? mer mässing? blir lite torftigt?


Sången blir bätttre o bättre. Still going strong :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
bra med bacon nu. har nååååååågra skitkommentarer:
Trummorna. Programmeringen (jaja, spelet :D ) låter kalas. Tyvärr gör inte ljuden det :( har inget svar på hur man får bort EZ ur drummer ...
Basen. mer strängrassel och lite upp i volym. en smaksak förvisso,  men så tycker jag .)
 halvtempokompet kunde livas upp med något annat. congas? mer mässing? blir lite torftigt?
Sången blir bätttre o bättre. Still going strong :)

Tjou mannen!

Jag håller nog att bli skitkastad, no probs.
Men att kalla mina trummor för Ez, det svider illa, min EZ slängde jag nämnligen i slasken för ett år sedan, nu e det AD som står för sounden! :o
Men smak o tycke e det som gäller precis som du säger. Och genom all "skitkommentering" tycker jag mig finna nåt av positivitet trots allt,
kul att du gillar baconet , det e bara det stekta ägget som inte sitter... :rolleyes:

takkar för lyssning o commentz Emu! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ah :) OK :D AD :D men du fattar  hur jag menar ?

och, resten av påpekandena ÄR riktiga småsaker :)  låter skitbra överlag!
https://soundcloud.com/secondary-protocol