Kontrollrummet

mahan - Don´tTake My Blue Away

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjouhei!
Suttit och testat min lilla Roland CUBE30:ia och hittade på en snabb låt för testet. Har ju alltid pratat varmt för pluggar men nu skall det testas. En 30W styrkare kontra pluggs. Mickat med Rode NT1-A, och volymen på styrkaren var (0-10) på 4. Grannarna var hemma och detta tar automatiskt ner volymen. Kunde tänka mig att optimalt sound kunde fås med volym på 7-8. Men redan på låg volym visar det sig att soundet blir otroligt snyggt, så man klarar sig utomordentligt med Roland CUBE30, behövs inte Marshaller i lång rader.
Alltså låten blev till på en halv timme, otajt o oövat, men ville få soundtestet gjort, so here it is.

KOmmentera och klös, låten eller soundet på gurorna eller hela rasket! :D

http://johanm.com/music/DontTakeMyBlueAway.mp3
« Senast ändrad: 23.09.2007, 20:49:43 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
En liten bUmP för att säkra synbarheten! ;)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Det låter la bra döh. Inte direkt mitt favoritsound med det låter rack 'n rall som rackgubbarna brukar gilla tror jag, fast inte på rack utan på cube nu då. Du klarar dig nog gott utan Marshall (är Marshall fortfarande rackgitarristernas dröm?).

Jest rack on! Ge dom vad dom tål.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Det låter la bra döh. Inte direkt mitt favoritsound med det låter rack 'n rall som rackgubbarna brukar gilla tror jag, fast inte på rack utan på cube nu då. Du klarar dig nog gott utan Marshall (är Marshall fortfarande rackgitarristernas dröm?).

Jest rack on! Ge dom vad dom tål.

TAckar DG!
Nog antar jag att det är Marshall 100W + 4x12 som gäller! :D
Tackar för lyssning o kommentar!

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Återkommer Johan,maten strax på bordet..mums!


Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Nja, för mycket Köttlimpan för mitt garage. Välspelat och tight på alla sätt (avis  <_<) men saknar dina finurliga harmonier och brytningar som hördes för några låtar sedan. Men är man insprirerad så är man och då vill jag inte störa med mitt tjat om du är inne i en-låt-om-dagen-period i denna väloljade genre.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nja, för mycket Köttlimpan för mitt garage. Välspelat och tight på alla sätt (avis  <_<) men saknar dina finurliga harmonier och brytningar som hördes för några låtar sedan. Men är man insprirerad så är man och då vill jag inte störa med mitt tjat om du är inne i en-låt-om-dagen-period i denna väloljade genre.  :D

Sågen ska nog alltid vara med, kanske jag hittar dom borttappade finurliga harmonierna igen nån dag :)
TAckar för lyssningen, har nog en till men den blir nog inte färdig idag, så känn er lugna! :D

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Återkommer Johan,maten strax på bordet..mums!


Mvh
Micael


Glöm inte snapsen! :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lite Randy Rhodes-sound på guran. () Inte mitt favvoljud direkt. Sjösjukevarning på sologitarren. Sånt långsamt vibrato som gör att det nästan låter som en ostämd gitarr. Våga gå utanför pentaskalan ibland också......  :unsure:



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lite Randy Rhodes-sound på guran. () Inte mitt favvoljud direkt. Sjösjukevarning på sologitarren. Sånt långsamt vibrato som gör att det nästan låter som en ostämd gitarr. Våga gå utanför pentaskalan ibland också......  :unsure:




Tackar Wernis!
Pentaskalan....that´sa my problem, har ju ingen aning om dessa skalor och därför låter ju allt lite enformigt, men har ju hunnit öva mig ordentligt i ett halvtårs tid så kanske en gammal hund lär sig nånting. Tycker sju själv att utvecklingen av mitt lirande gått framåt, är ju fortfarande amatör i dessa sammanhang. Och det finns knappast nån genväg till dessa skalor du nämner, antingen sluta med soooleriet eller lära sig nytt....oh boy...
Eller så kan jag ju alltid kontakta min spelkumpis Wernis, för han fixar det med 110% noggrannhet.

Tackar för lyssning o komment, vet ju mina svagheter, men produktiviteten och tron på mig själv övervinner allt. Så försök stå ut med mina sooolon allihoppa, one day maybeeeee...... :)


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lite Randy Rhodes-sound på guran. () Inte mitt favvoljud direkt. Sjösjukevarning på sologitarren. Sånt långsamt vibrato som gör att det nästan låter som en ostämd gitarr. Våga gå utanför pentaskalan ibland också......  :unsure:




Tackar Wernis!
Pentaskalan....that´sa my problem, har ju ingen aning om dessa skalor och därför låter ju allt lite enformigt, men har ju hunnit öva mig ordentligt i ett halvtårs tid så kanske en gammal hund lär sig nånting. Tycker sju själv att utvecklingen av mitt lirande gått framåt, är ju fortfarande amatör i dessa sammanhang. Och det finns knappast nån genväg till dessa skalor du nämner, antingen sluta med soooleriet eller lära sig nytt....oh boy...
Eller så kan jag ju alltid kontakta min spelkumpis Wernis, för han fixar det med 110% noggrannhet.

Tackar för lyssning o komment, vet ju mina svagheter, men produktiviteten och tron på mig själv övervinner allt. Så försök stå ut med mina sooolon allihoppa, one day maybeeeee...... :)


h.  Johan

Sjung med när du solar, även om du inte spelar in sången. Då brukar det bli sångbara solon och dom kan ibland bli riktigt intressanta.
 :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lite Randy Rhodes-sound på guran. () Inte mitt favvoljud direkt. Sjösjukevarning på sologitarren. Sånt långsamt vibrato som gör att det nästan låter som en ostämd gitarr. Våga gå utanför pentaskalan ibland också......  :unsure:




Tackar Wernis!
Pentaskalan....that´sa my problem, har ju ingen aning om dessa skalor och därför låter ju allt lite enformigt, men har ju hunnit öva mig ordentligt i ett halvtårs tid så kanske en gammal hund lär sig nånting. Tycker sju själv att utvecklingen av mitt lirande gått framåt, är ju fortfarande amatör i dessa sammanhang. Och det finns knappast nån genväg till dessa skalor du nämner, antingen sluta med soooleriet eller lära sig nytt....oh boy...
Eller så kan jag ju alltid kontakta min spelkumpis Wernis, för han fixar det med 110% noggrannhet.

Tackar för lyssning o komment, vet ju mina svagheter, men produktiviteten och tron på mig själv övervinner allt. Så försök stå ut med mina sooolon allihoppa, one day maybeeeee...... :)


h.  Johan

Sjung med när du solar, även om du inte spelar in sången. Då brukar det bli sångbara solon och dom kan ibland bli riktigt intressanta.
 :)

När jag solar.... fan åxå, det bara regnar här, ska jag slå på alpsollampan eller duger det med dagsljus. Antagligen så har massupfit... eller missuppfattat hela greijen eller så får du ge mig en snabbkurs i guitarrsooooooolo.  ;)



h. Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
När jag solar.... fan åxå, det bara regnar här, ska jag slå på alpsollampan eller duger det med dagsljus. Antagligen så har massupfit... eller missuppfattat hela greijen eller så får du ge mig en snabbkurs i guitarrsooooooolo.  ;)

Määäääähh!!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag som inte lyssnar så mycket på rock tycker det låter riktigt bra. nu lyssnar jag i högtalare, små, helt värdelösa sådana. där låter det riktigt bra.

Du verkar ha blivit riktigt bra på trumprogrammering också!?


Det som ajg tycker är roligast emd att höra på detta är hur din sång låter! Fanken vilken tuffare attityd mot tidigare. MEr grumlig röst,, skitbra.

jobba mer på denna sida, för den är skitbra!

/T
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
jag som inte lyssnar så mycket på rock tycker det låter riktigt bra. nu lyssnar jag i högtalare, små, helt värdelösa sådana. där låter det riktigt bra.

Du verkar ha blivit riktigt bra på trumprogrammering också!?


Det som ajg tycker är roligast emd att höra på detta är hur din sång låter! Fanken vilken tuffare attityd mot tidigare. MEr grumlig röst,, skitbra.

jobba mer på denna sida, för den är skitbra!

/T


Thankx Emu!
HAr smånongom lärt mig att förstå att trummorna är en rätt så viktig del av låten, så det kan gå flere timar åt bara att slipa bort "midi" känslan ur dom. OCh vad sången beträffar så äe det ni KR:are som piskat mer attityd i Mahan. OCh övning ger färdighet. :D

TAck för lyssning o skön kommentar! :)

h.  JOhan
« Senast ändrad: 23.09.2007, 13:22:26 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba.

Det är nåt galet med din länk..Jag får inte ned nån av dina nya låtar... :(
Servern hittades inte - återkommer med analysiterad motorsåg samt bågfil när det funkar..


Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjabba.

Det är nåt galet med din länk..Jag får inte ned nån av dina nya låtar... :(
Servern hittades inte - återkommer med analysiterad motorsåg samt bågfil när det funkar..


Mvh
Micael



Nå det var som tusan, testar nu o jag lyckas, tillfällig sinnesförvirring på servern kanske B)
Tekniken är underbar ibland, men ge dig inte Mike, don´t let them take my blue away :D

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Provade igen.Sorry it ain´t working..Testar i kväll..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Andra som har problem med nerladdning ??? :(
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Du har mellanslag i filnamnet. Undvik det för säkerhets skull.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Du har mellanslag i filnamnet. Undvik det för säkerhets skull.

Visst fa.., och ett katastrofmärke eller vad det nu heter, skall ändras bums. Tackar för vinken!


http://johanm.com/music/DontTakeMyBlueAway.mp3

Kanske nurå... :)
« Senast ändrad: 23.09.2007, 20:50:15 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Snart har jag slut soppa i motorsågen,den har gått hela eftermiddagen och kvällen.Provat att såga minst 10 ggr..

Hur jag än gör så ser jag ingen skog :ph34r:

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Snart har jag slut soppa i motorsågen,den har gått hela eftermiddagen och kvällen.Provat att såga minst 10 ggr..

Hur jag än gör så ser jag ingen skog :ph34r:

Mvh
Micael

Du har mejl på hotmailsadressen din!
Mejlade dig en ny motorsåg.... :D

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Jag drog ned låtarna via hotmailen.

Då åker vi då.Svänger på bra detta.Kanske lite massiva komp guror,dom snor uppmärksamheten från solo guran,som är grym! Kanske lite påfrestande bas i lurarna,lite skärning där.I övrigt så låter det bra.Sången kryper nog fram lite när du lättar av kompguran.Bra sång här!
Schyssta trummor och fills! F-n,blir nog tvungen att investera i AD..

Strongt jobb Johan!

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena.
Jag drog ned låtarna via hotmailen.

Då åker vi då.Svänger på bra detta.Kanske lite massiva komp guror,dom snor uppmärksamheten från solo guran,som är grym! Kanske lite påfrestande bas i lurarna,lite skärning där.I övrigt så låter det bra.Sången kryper nog fram lite när du lättar av kompguran.Bra sång här!
Schyssta trummor och fills! F-n,blir nog tvungen att investera i AD..

Strongt jobb Johan!

Mvh
Micael

Tjo Micael!
JA det var som jökkeln med nerladdningen, hade Krister att testa  und ne problema, funkar snyggt, och dervern meddelar heller int om några problem. Men som jag sa, om det behövs så hämtar jag låtarna åt dig Boden :D

Så här ska det kollas nivåer, har tydligen vart på bas och kompgura humör vid mixandet. Och AD rules, helt klart bästa trumpluggen.

TAckar för goda råd! :D

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............