Forum > Demolåtar

Elvshand (f.d. MaxB) - Hunden vid min sida

(1/4) > >>

MaxB:
Promenerade med hunden i skogen och tyckte livet kändes bra. Skrev ner  lite text och satte ihop det här.
Mixen kan väl bli bättre - hur? Tacksam för tips!
Trummor kan alltid bli bättre med en levande trummis men jag vet inte om jag ska störa riktig trummis med en sån här mellanlåt?

http://max.shivas.se/music/Elvshand_HundenVidMinSida_20161123b.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Elvshand_HundenVidMinSida_20161123b.mp3[/mp3]

Elvshand - Hunden Vid Min Sida
Elvshand text: 2016-11-21 Elvshand musik: 1970-80-talet

Ackord:        A D A D        (Capo på 5:te band gör att A = D o.s.v.)
||: A E G D - A D A D :||

- Vers 1:
Hänförd av det vackra   - naturen har att ge
Visst är det ett under     - att vi får vara med
Naturen vi betraktar      - luktar, känner och ser
Får mig att brista ut      - i skratt, jag vill ha mer

Kortare mellanspel

- Vers 2:
Känn hur glädjen strålar    - där vi går på bergets topp
Känner glädjetårar            - som är fyllda av hopp
Ingenting kan hindra oss  - höra vindens sus
Ingenting kan stoppa oss  - vi känner glädjens rus

Längre mellanspel

- Vers 3:
Hunden vid min sida         - följer varje steg
Ibland springer hon före    - ibland går hon bredvid
Ibland är hon långt borta   - hör ropet mellan tallarna
Följer mitt kommando       - och kommer då jag kallar'na

Spöket, kom                     - Kom, Spöket

Eddi:
Jepp nu har jag lyssnat men jag är inte förtjust i genren vad den nu kallas svensk-amerikansk-country-vis-pop eller nåt. Tycker att din röst är något burkig och att trummorna är tråkiga med sina ploppljud - vad kör du för något egentligen? Vi som växte upp på 1960-talet fick dessutom vår kvot av dragspel fylld redan 1965 - så nä jag är inte rätt gubbe att kommentera denna här - glömt allt jag sagt :wacko:

Henric:

--- Citat från: Eddi skrivet 26.11.2016, 03:21:26 ---Jepp nu har jag lyssnat men jag är inte förtjust i genren vad den nu kallas svensk-amerikansk-country-vis-pop eller nåt. Tycker att din röst är något burkig och att trummorna är tråkiga med sina ploppljud - vad kör du för något egentligen? Vi som växte upp på 1960-talet fick dessutom vår kvot av dragspel fylld redan 1965 - så nä jag är inte rätt gubbe att kommentera denna här - glömt allt jag sagt :wacko:

--- Slut citat ---

Kass kommentar - tycker jag!  B)

Henric:
Tycker det låter bra, avspänt och skönt precis som en promenad i skogen! Känns som arrangemang och ljud passar väl ihop med budskapet som förmedlas! Finfin sånginsats och melodi, texten går fram som den ska!

Det som sticker ut i mina öron är en gitarr (låter som en nylongitarr som fått för mycket rum med sej vid inspelningen och är kanske något ostämd/har behov av intonering - testa att dra in den lite mer i gitarrmixen och försök att minska på rumsljudet om möjligt!)

Trevlig lyssning tycker jag!

Mvh Henric

Marsall:
Sitter på tåget till Stockholmo (rockkonsert :D) så lyssen e ju i mobillurar så där har jag inget o säga nu..Berättarkänslan i sången har du där..gurorna i början låter lite trevande o lite testing.. o trummisen kan byta bort setet till en enkel handtrumma eller en kagge o tamburin ..sätter du gurorna så blir det mycket mer kärlek över låten..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion