Forum > Demolåtar
Elvshand (f.d. MaxB) - Hunden vid min sida
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 28.11.2016, 22:39:04 ---Härlig naturromantik, som sagt...behöver inte vara svårare än så här. Fin sång och mysigt dragspel. :)
Gillar/Roffe H
--- Slut citat ---
Enkel men inte heller klar. Hinner inte fixa om gitarrerna nu men senare...
--- Citat från: pxm skrivet 29.11.2016, 04:40:32 ---Mixen är riktigt lyckad, sången är bra och texten når fram. Dragspel är jättecoolt, jag gillar det. Min morfar spelade dragspel. :)
Behaglig lyssning. Tack, Max B !!!
--- Slut citat ---
Jag gillar dragspelsljudet. Men som sagt bör fixa till gitarrspelet initialt så det låter bättre.
Emulator:
--- Citat från: Henric skrivet 26.11.2016, 08:12:49 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 26.11.2016, 03:21:26 ---Jepp nu har jag lyssnat men jag är inte förtjust i genren vad den nu kallas svensk-amerikansk-country-vis-pop eller nåt. Tycker att din röst är något burkig och att trummorna är tråkiga med sina ploppljud - vad kör du för något egentligen? Vi som växte upp på 1960-talet fick dessutom vår kvot av dragspel fylld redan 1965 - så nä jag är inte rätt gubbe att kommentera denna här - glömt allt jag sagt :wacko:
--- Slut citat ---
Kass kommentar - tycker jag! B)
--- Slut citat ---
Och jag tycker den var något av det roligaste jag läst på evigheter här :lol: "...redan 1965" va helt underbart :D
Nå, till låten. Lite småfix på gitarren kan du ju ordna med eller inte. Det låter som du får med lite för mycket smäckljud i nananana-biten? det är något missljud där som låter som spott i mungipan :D
jag har själv oerhört svårt för såhär positiva och genuint trevliga texter. Inte att någon annan gör dem alltså, utan att själv skriva och framföra. Jag har lyckats ett par ggr när jag skriver om döttrarna, men annars är det mest dystopiskt och cyniskt. Jag tycker du får igenom budskapet bra, utan att det låter glättigt, -du låter bara lycklig helt enkelt.bra!
Låtmässigt är det nog lite av en mellanlåt, men jag tycker du arrar och mixar den bra. Sången sitter fint.
gött!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida