Mmm, det här kan bli riktigt bra.
Jag tycker det är för "blippigt"
Kill your darlings... rensa och gör lite mindre.
Sedan är det en halvfärdig demo så jag ger mig inte på mixen så mycket, men den har också en en bra bit att gå.
Jag gillar det jag hör men jag tror ni kan göra det mycket bättre...
Come on, jobba på!
herr loop:) tack för inledande ord. För blippigt säger du? ja, kan förstå det. Denna började formas i mitt huvud som en mer emu-aktig sak, märkare, mer konstiga skrikande basljus, dist och så. sedan, ihop med fransas sång så tog låten en annan vändning. Jag saknar lite med dova, tunga element nu, så jag skall nog försöka ta den ditåt.
Mixen ja, just nu har jag tappat förmågan att mixa tror jag

har fått nya filer av fransa as we speak (write?

) så vi får se vad som händer. Tack för lyssning och kommentar!
Börjar nästan som ett medeltida stycke. De första sekunderna får mig att tänka på The Hilliard Ensemble. Dock bryts det snarast av ett syntljud. Inte mina favoritsound precis men det är ju många som gillar dessa gamla syntljud - vem är jag att säga något
jag sa inget 
Sång och komp skapar en skön släpig känsla och i senare delen rätt pulsigt. Bra!
Gillar galenpianot som kommer in och gör sin attack!
Rösten får gärna bli tydligare.
Tycker nog att unchained-frasen samt det melodiken som det bygger upprepas lite väl mycket.
Körerna långt ifrån tillräckligt bra men som markörer för vad som skall till duger de. Men jag skulle vilja ha ljusare körer. De känns baktunga och väl melodramitiska.
Tror faktiskt, som du och flertalet tycker, att inledande ljud och hela låten i början är rätt rutten. ska se över det där! Känns kul att komp och röst hittar hem hos dig, och släopigt, ja laid back va ordet för vissa av delarna.
Vilka körer tänker du på? ah, haaaaaah, ah, aaaaahaaaaa gissar jag. Som vanligt misslyckas jag väl med hur jag presenterar saker. tanken va att ha något rikigt "sence of urgency"-aktigt under "unchained" iom refrängen är om denna misshandlade (eller vad som nu skitit sig...) människa som slitit sig loss.
Ska se vad ljusare körer kan ge!
Galenpianot funderade jag på att skippa helt, men behöll det ändå, tyckte det hade en plats.
nu har jag bara loopad fransa, kanske unchained kan kännas mindre genomtjatat om man de facto sjunger varje refräng med de små nyansskillnader, eller kanske rena melodiändringar, som blir. Rösten kan man inte få fram så mycket iom fransas vid det här laget rätt berömda ljudkort som knäpper. har lyft fram det så gott det går utan att knäpparna skjuter för mycket.
Tack återigen för kritik DG!
Ska se hur det kan låta med nya sångfilerna, och ändringar efter diverse tips från er alla!