Drömskt, vacker sång, och sinnesro.
Dock hade valt en liten annan väg, som kanske på något sätt är lite mer...uhm, tja, grundtankesmässigt rätt för att framkalla meditativt tillstånd.
Vågor i en sång blir för mig lite för mycket att skriva på näsan, lite som att någon står bredvid mig där jag försöker slappna av och skriker i örat att jag befinner mig vid havet. (otroligt tveksam liknelse, jag vet

)
Jag skulle sjunka djupare i musiken om man har uppenbara vågljud/stämningsljud i början, som sedan får komma tillbaka lite.. Miljöljud sätter en plats, en ton, ett läge eller en känsla, men sedan skall lyssnaren hjärna själv bygga upp rummet den befinner sig i. (avslappningsteknik som jag har, som säkert påminner om meditation kanske)
När de omedvetna processerna, eller kanske snarare halvmedvetna, sätter igång blir det lite som vakendröm, eller dagdröm, och jag tycker det är otroligt kraftigt verktyg. En trött hjärna som inte fokuserar är desutom rent neurologiskt väldigt effektiv på att hålla igång tankar och inte ramla framåt i medvetandegrad, eller hur man nu skall säga.
Öh, ja, och vart var jag nu. Jo! Starta med vågljud, men tona ner rätt snabbt. Du har sån fantastiskt trollskt vacker röst här att det kommer bära ändå.
grymt plinkan!