Forum > Färdiga produktioner
Plinka -WinterWave
Plinka:
Titel: WinterWave
Produktion och sång: Plinka
Genre: Meditation
Låtlängd: 6 min
Jag tjuvstartar vinterns dystermood med en släpig produktion för den som orkar ta det väldigt långsamt och lugnt en stund.
Tar gärna emot alla möjliga kommentarer som vanligt.
2016-10-23: Har tagit till mig era tankar om att bara ha med havet i början och i slutet. Fixat det nu!
2016-12-08: Lite till puts på mixen och förlängt vågorna lite i början...
spacetrucker:
Har med jämna mellanrum googlat och förökt läsa om meditation utan att tillsvidare egentligen komma nån vart.
Jag antar att man kan meditera också utan musik men denna låt har en lugnande inverkan... jag antar ett det är nån sorts port till meditation... på nåt sätt... :unsure:
Jag skall lyssna vidare, kanske porten öppnas en vacker dag
Ursäkta min flummiga kommentar :huh:
//Space
Plinka:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.10.2016, 20:55:35 ---Har med jämna mellanrum googlat och förökt läsa om meditation utan att tillsvidare egentligen komma nån vart.
Jag antar att man kan meditera också utan musik men denna låt har en lugnande inverkan... jag antar ett det är nån sorts port till meditation... på nåt sätt... :unsure:
Jag skall lyssna vidare, kanske porten öppnas en vacker dag
Ursäkta min flummiga kommentar :huh:
//Space
--- Slut citat ---
Egentligen brukar man inte ha någon musik i "riktig" meditation(the empty void inside), men som du säger så kan musik och/eller ljud vara till hjälp att komma in i meditativa tillstånd, så eg är det fel av mig att kalla denna för meditation :D men det kan vara skönt med meditativ musik till avspänning tex.
För att spontant kunna hamna i meditation finns en massa sinnes-tekniker och övningar att jobba med.
MaxB:
Nu var det skön lyssning. Mycket spontant under inspelningens gång, det är bra.
Asti:
Mycket avkopplande och kontemplativt! Snyggt när sångstämmorna kommer in efter ett par minuter och förstärker!
Jag har alltid drömt om att bo vid havet, så vågskvalpet gillar jag! :)
Fastän låten varar i 7 minuter och 10 sekunder blir det aldrig långtråkigt, utan man försjunker i ett skönt tillstånd
lyssnande till dom fina sångstämmorna och det hypnotiska vågskvalpet omedveten om tiden. Snyggt!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida