Hej Vänner!
2016 blir 2017 om några månader, och det betyder väl att vi hängt här i tio år? TIO ÅR!! etthundratjugo månader!
Det är inte fy skam. Inte alls. Andra forum, myspace och idiphone har nog levt ett kortare liv än så.
Nu kan säkert vän av ordning tycka att jag inte är rätt person att skriva "vi" eftersom jag knappt varit här på de senaste åren, och så kan det väl vara.
Däremot saknar jag KR, och tänker ofta på folk som finns här, eller som fanns härikring när jag var mer aktiv, så KR har haft en stor del i mitt musikliv.
Flera människor som jag haft och har kontakt med på facebook och även IRL har jag "träffat" här, och nånstans finns väl en förhoppning om att det kan blomma upp igen.
"jamen in och posta lite då för i hel***e" kan ju någon tänka, -och även jag med.
Jag har ingen aning varför det inte blivit att jag postar mer här. Jag tror det har lite att göra med demosektionen.
Jag är av absolut åsikt att om man postar och vill ha feedback/lyssningar, så bör man också lyssna själv, och posta feedback i andras trådar, och det är där nånstans det sprack för mig.
Förutom ett gubbigt missnöje med att det blev mindre "kvalitetsfeedback" (vad det nu är) och mindre feedback generellt i demotrådarna (jo, fortfarande medveten om att jag själv kan bidraga med att gå in å lyssna) så uppstod för ett par år sedan rena rutinproblem i min lyssning.
Jag fick mindre tid till att lyssna på demos på ett vettigt sätt. Antingen så nattade jag barn, eller jobbade sent, eller på andra sätt inte hade möjligthet (tekniskt eller socialt) att trycka in hörlurar och lyssna.
Tiden till musiken blev begränsad, och då satte jag studiotiden främst, alltså att pyssla med egna oljud.
....och eftersom jag inte bara vill posta eget utan att kommentera andras, så lät jag bli att posta helt istället. tokigt.
Men vafanken. Det finns så mycket bra och duktigt folk här, så många trevliga och intressanta människor, och ändå så verkar det som om det bara blir mindre och mindre aktivitet. Det är så synd.
Så, nu går jag och hämtar ett par hörlurar och lyssnar lite demos. Å sen så ska jag fanken också posta några demos.
...för jag saknar er allihop, tokstollar!
Och om jag inte dyker upp igen på tio dagar kan nån vänlig själ kanske skicka en smalbensspark på facebook. Jag är gammal och klok nog för att ha skitsvårt att ändra rutiner hur som lixom

så. hej på er allihop. hej igen