Kontrollrummet

Munspel till Kontakt 2 mfl! Nu med solo munspel Pink Panther theme! :)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Soloexempel på bara munspelet. Pink Panther theme!
http://files-upload.com/files/516915/1up-munspel.mp3

Finns lite skumma toner i bakgrunden, det är bara för att jag är lat och lånat någon annans midi-fil och några expressive extras från biblioteket triggas istället för vanliga toner.

Ljudexempel, i en asskön låt där förutom 1up, också den eminente brittiske pianisten Lord Wallace lirar!
http://files-upload.com/files/516540/Funk%20R%20Us-On%20Ease%20(Special%20Edition).mp3

Ljudbiblioteket, ca 33 MB
http://files-upload.com/files/516553/AFIL - Aurells Free Harmonica.nki

Det var en gång en snubbe som hade ett munspel, och han bestämde sig för att spela in det och göra ett bibliotek till Kontakt! Det var en mycket seriös satsning! Stereoinspelat i ORTF. monoinspelat i 24 bit 44.1 khz, okompressat!

Istället för att instrumentet efter allt slit ska skräpa på min hårddisk så får ni nu ta del av det gratis, ni som står ut med att stämma några få toner för att få allt helt i ton. Något skumt har hänt och det är inte längre rätt stämt.

Jag erbjuder: 3 oktaver, 3 velocity layers, och expressive extras! Allt gjort av mig, producerat, spelat och fixat med!

« Senast ändrad: 21.09.2007, 15:19:25 by 1up »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vad är det här nu,skall du sno mitt jobb?? :P :D

Blir kul att höra hur det låter,måste man köra det genom kontakt? Kan du inte slänga upp ett ljudexempel nånstans,det vore skitkul att lyssna på.

ps.Jag kan ju vräka på ett hejdundrande solo,så tar du betalt för filerna och så delar vi på stålarna?   :lol: :lol: :lol: ds. Och drar till varmare trakter å dricker Pina colada..

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 20.09.2007, 20:29:49 by Harmonica mike »


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Vad är det här nu,skall du sno mitt jobb?? :P :D

Blir kul att höra hur det låter,måste man köra det genom kontakt? Kan du inte slänga upp ett ljudexempel nånstans,det vore skitkul att lyssna på.

ps.Jag kan ju vräka på ett hejdundrande solo,så tar du betalt för filerna och så delar vi på stålarna?   :lol: :lol: :lol: ds. Och drar till varmare trakter å dricker Pina colada..

Mvh
Micael

hehe, japps! Det som var själva tanken. :P

Man kan köra genom typ allt, men då behöver någon fixa biblioteket först. Färdigt bibliotek finns bara till kontakt. Kan ge wav-filerna om du vill ha och göra ditt eget bibliotek i någon annan sampler?

hehehe, Precis! Det är SÅ man marknadsför. :D *Slurp, slurp*

Länk till ljudexempel kommer strax det mä!


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
okompressat
OKOMPRIMERAT FFS!!!!
det heter inte okompressat...det heter okomprIMERAT!!!!!!   ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Citera
okompressat
OKOMPRIMERAT FFS!!!!
det heter inte okompressat...det heter okomprIMERAT!!!!!!   ;)

Svenskan är förstööööörd! Så är det bara. ;)

Jadå det heter okomprimerat.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vad är det här nu,skall du sno mitt jobb?? :P :D

Blir kul att höra hur det låter,måste man köra det genom kontakt? Kan du inte slänga upp ett ljudexempel nånstans,det vore skitkul att lyssna på.

ps.Jag kan ju vräka på ett hejdundrande solo,så tar du betalt för filerna och så delar vi på stålarna?   :lol: :lol: :lol: ds. Och drar till varmare trakter å dricker Pina colada..

Mvh
Micael

hehe, japps! Det som var själva tanken. :P

Man kan köra genom typ allt, men då behöver någon fixa biblioteket först. Färdigt bibliotek finns bara till kontakt. Kan ge wav-filerna om du vill ha och göra ditt eget bibliotek i någon annan sampler?

hehehe, Precis! Det är SÅ man marknadsför. :D *Slurp, slurp*

Länk till ljudexempel kommer strax det mä!

Tack för erbjudandet 1up..Men jag har munspel så jag klarar mig..Men var är filen så man får lyssna?
Kan du spela nåt med det du gjort? Det var det jag ville höra - alltså hur det låter.Har du samplat/plankat eller vad det nu heter,ett chromatiskt munspel,ett sånt med knapp?

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Vad är det här nu,skall du sno mitt jobb?? :P :D

Blir kul att höra hur det låter,måste man köra det genom kontakt? Kan du inte slänga upp ett ljudexempel nånstans,det vore skitkul att lyssna på.

ps.Jag kan ju vräka på ett hejdundrande solo,så tar du betalt för filerna och så delar vi på stålarna?   :lol: :lol: :lol: ds. Och drar till varmare trakter å dricker Pina colada..

Mvh
Micael

hehe, japps! Det som var själva tanken. :P

Man kan köra genom typ allt, men då behöver någon fixa biblioteket först. Färdigt bibliotek finns bara till kontakt. Kan ge wav-filerna om du vill ha och göra ditt eget bibliotek i någon annan sampler?

hehehe, Precis! Det är SÅ man marknadsför. :D *Slurp, slurp*

Länk till ljudexempel kommer strax det mä!

Tack för erbjudandet 1up..Men jag har munspel så jag klarar mig..Men var är filen så man får lyssna?
Kan du spela nåt med det du gjort? Det var det jag ville höra - alltså hur det låter.Har du samplat/plankat eller vad det nu heter,ett chromatiskt munspel,ett sånt med knapp?

Mvh
Micael

Ljudexempel finns i låten i första posten högst upp. Kan fixa lite löst spel med munspelet, solo, så att säga om du vill de?

Jag har spelat in ett bluesmunspel tror jag det heter, ton för ton. "Back Pack Harp" i C dur. Ett litet munspel, utan knapp. Anses kanske av proffsen som amatörgrej men jag gillar ljudet och det var vad jag hade till hands. :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jaha ja,men var trycker man för att få ned filen? Ursäkta en data amatör...

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Blues munspel i c-dur..

Ja det gör ju det hela väldigt begränsat.Då kan man bara lira i 4 olika tonarter,2 dur och 2 moll..
Visor i C,blues/soul i G.  A-moll i fjärde position samt D-moll i tredje pos..

Undrar om det finns samplade (eller vad fanken det nu heter) chromatiska?

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jaha ja,men var trycker man för att få ned filen? Ursäkta en data amatör...

Mvh
Micael

Ingen fara, kanske jag som ska säga sorry :P :

Bläddra till mitten på sidan. Där finns ett skrivfält. Skriv in en sifferkod och tryck på "submit"-knappen.

Koden finns för att man inte ska kunna ladda ned filer automatiskt från sidan.

hmm, siten verkar skumm! Man får fel kod väldigt ofta. Har bara lyckats få ladda hem filen 1 gång på 10 försök. Får fixa ny host imorgon.. Trött nu.
« Senast ändrad: 21.09.2007, 02:11:32 by 1up »


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Blues munspel i c-dur..

Ja det gör ju det hela väldigt begränsat.Då kan man bara lira i 4 olika tonarter,2 dur och 2 moll..
Visor i C,blues/soul i G.  A-moll i fjärde position samt D-moll i tredje pos..

Undrar om det finns samplade (eller vad fanken det nu heter) chromatiska?

Mvh
Micael

Ja, det där kan du bättre än jag har bara spelat lite på fri hand till mina låtar och så, men hursom är mitt munspelsinstrument inspelat med tre fulla oktaver (vissa toner lånade från granntonerna och pitchändrade) så själva instrumentet i kontakt kan du spela i alla tonarter iaf, om det nu var en oklarhet.

Samplade vanliga munspel? Borde ju finnas, men var, någon?


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Blues munspel i c-dur..

Ja det gör ju det hela väldigt begränsat.Då kan man bara lira i 4 olika tonarter,2 dur och 2 moll..
Visor i C,blues/soul i G.  A-moll i fjärde position samt D-moll i tredje pos..

Undrar om det finns samplade (eller vad fanken det nu heter) chromatiska?

Mvh
Micael

Ja, det där kan du bättre än jag har bara spelat lite på fri hand till mina låtar och så, men hursom är mitt munspelsinstrument inspelat med tre fulla oktaver (vissa toner lånade från granntonerna och pitchändrade) så själva instrumentet i kontakt kan du spela i alla tonarter iaf, om det nu var en oklarhet.

Samplade vanliga munspel? Borde ju finnas, men var, någon?

Då har du jobbat en del.Tre fulla oktaver,jizes vilket jobb du lagt ned på detta.Måste bara lyssna,återkommer.

Edit:Lyssnat.Synd att det var så lågt mixat,hade lite svårt att höra exakt vad som var munspel.Kanske lät det mera dragspel,det lilla jag hörde i början..I vart fall inte så tokigt.Går nog att använda för dom som inte har tillgång till "the reel stuff".

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 21.09.2007, 13:23:35 by Harmonica mike »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag har en ide på en mycket bättre plugg; låsa in Hmike med fri tillgång på god mat, Glen Morangie och rökverk. sedan smusslar man in lite munspel och har dolda mikar ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag har en ide på en mycket bättre plugg; låsa in Hmike med fri tillgång på god mat, Glen Morangie och rökverk. sedan smusslar man in lite munspel och har dolda mikar ;)




MMMMUUUUUAAAAHHHAHAHAHA :lol: :lol: :lol: :lol:

Släng med en Sax oxå,behöver utveckla mitt lir på en sån.Alltså en sån som man klipper filer med.. :D

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Blues munspel i c-dur..

Ja det gör ju det hela väldigt begränsat.Då kan man bara lira i 4 olika tonarter,2 dur och 2 moll..
Visor i C,blues/soul i G.  A-moll i fjärde position samt D-moll i tredje pos..

Undrar om det finns samplade (eller vad fanken det nu heter) chromatiska?

Mvh
Micael

Ja, det där kan du bättre än jag har bara spelat lite på fri hand till mina låtar och så, men hursom är mitt munspelsinstrument inspelat med tre fulla oktaver (vissa toner lånade från granntonerna och pitchändrade) så själva instrumentet i kontakt kan du spela i alla tonarter iaf, om det nu var en oklarhet.

Samplade vanliga munspel? Borde ju finnas, men var, någon?

Då har du jobbat en del.Tre fulla oktaver,jizes vilket jobb du lagt ned på detta.Måste bara lyssna,återkommer.

Edit:Lyssnat.Synd att det var så lågt mixat,hade lite svårt att höra exakt vad som var munspel.Kanske lät det mera dragspel,det lilla jag hörde i början..I vart fall inte så tokigt.Går nog att använda för dom som inte har tillgång till "the reel stuff".

Mvh
Micael

Skönt att få kvitto på den stora arbetsinsatsen. :) Jo det tog väl två veckor tror jag. Ljuddämpa rummet med 17 madrasser, tysta datorn, köra filerna genom de-noiser efteråt. Spela in 60 olika toner sammanlagt och joxa med biblioteket i kontakt så det skulle låta vettigt mm mm. :)

Visst är det lågt mixat. Har fixat en ny låt nu med munspelet solo. Kompression, reverb och delay pålagt. Hoppas det smakar bättre! Hoppas det inte låter dragspel nu också? :-o

Jo, hoppas någon tycker det är värt nått!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu har jag lyssnat.Tycker att det är rätt fräckt.Stundtals så låter det faktiskt rätt bra,ibland lite dragspel eller nåt.Det beror nog mest på att du spelar i basen samtidigt som du lirar "single notes" i solot.Hoppas nu nån inser att detta går faktiskt att använda.
Det blir ju en midi feeling över det hela,men jag störs inte så mycket av det.Lite eq,och blanda upp det i en låt - då blir det bra.Strongt jobbat.

Mvh
Micael



Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Nu har jag lyssnat.Tycker att det är rätt fräckt.Stundtals så låter det faktiskt rätt bra,ibland lite dragspel eller nåt.Det beror nog mest på att du spelar i basen samtidigt som du lirar "single notes" i solot.Hoppas nu nån inser att detta går faktiskt att använda.
Det blir ju en midi feeling över det hela,men jag störs inte så mycket av det.Lite eq,och blanda upp det i en låt - då blir det bra.Strongt jobbat.

Mvh
Micael

Stort tack för lyssning! Du borde ju veta hur munspel SKA låta så det är trevligt du tycker det funkar. :)

Ja, ni som vill använda det här eminenta instrumentet kan börja köa här:______

;)


Utloggad milton

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Trevligt!! Sjukt uppskattat med egna samplingar, av nån anledning gillar jag alltid hemmagjort bäst. Tack!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Trevligt!! Sjukt uppskattat med egna samplingar, av nån anledning gillar jag alltid hemmagjort bäst. Tack!

Varsågoood! :)

Skicka gärna PM om du gjort någon låt med de sen!


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Jag tycker det här lät rikitgt bra, 1up. Efter en snabb lyssning så känns det som att du har gjort ett riktigt bra jobb - det känns professionellt. Nui är jag i och för sig ingen munspelare och jag har aldrig använt mig av något sådant bibliotek.

Kanonbra.
www.akoume.com


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jag tycker det här lät rikitgt bra, 1up. Efter en snabb lyssning så känns det som att du har gjort ett riktigt bra jobb - det känns professionellt. Nui är jag i och för sig ingen munspelare och jag har aldrig använt mig av något sådant bibliotek.

Kanonbra.

Tack, Giannis! Nu blir jag glad! Var länge sedan den här tråden var uppe och aktuell. Så trevligt den får nytt liv. Förhoppningsvis hittar munspelet i händerna på fler glada musiker som trivs med att använda det.


Utloggad Giannis

  • Det kretsar kring musik
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 277
  • Sometimes You've Got To Give Up In Order To Win
    • Visa profil
    • Akoume
Jag såg att du lagt till *lite* grafik i din första post. Ser jättebra ut! Som amatörgrafiker och wannabe webdesigner blev jag riktigt imponerad. Har du gjort det själv (jag skulle gärna vilja lära mig...lol)?
www.akoume.com