Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Du Gör Som Du Vill - 2016-09-26

<< < (7/8) > >>

Emulator:
Låter bra Max! Säker sång, först tänkte jag att du lixom klipper av meningarna lite väl kort, men efter att ha lyssnat igenom så blir det istället till en egen sångstil, som funkar och låter bra!

Små synpunkter:

"oooh-kören" tycker jag du kan dra ner volym lite på. Den torra, mer avhuggna och pratsjungiga max, kan du istälet höja ett snäpp i mixen, bara lite. Kanske en liiiiiiiiiiiiiiiiiiten boost på 200-300-400 Hz på rösten också för mer värme.

Orgeln kan dras ner pytteskitlite i mitt tycke.

Bra låt, bra sång. bra!

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 11.10.2016, 02:01:18 ---Låter bra Max! Säker sång, först tänkte jag att du lixom klipper av meningarna lite väl kort, men efter att ha lyssnat igenom så blir det istället till en egen sångstil, som funkar och låter bra!
Små synpunkter:
"oooh-kören" tycker jag du kan dra ner volym lite på. Den torra, mer avhuggna och pratsjungiga max, kan du istälet höja ett snäpp i mixen, bara lite. Kanske en liiiiiiiiiiiiiiiiiiten boost på 200-300-400 Hz på rösten också för mer värme.
Orgeln kan dras ner pytteskitlite i mitt tycke.
Bra låt, bra sång. bra!

--- Slut citat ---

Medveten frasering jag bearbetar på olika sätt, då jag sjunger. Avklippning av mening är meningen...  :P
Referenser är Bob Dylan, Van Morrison, Joe Cocker och många fler. Di gör så, har jag noterat och det kan få min engelska att vara mindre svensk, kanske?

Ohh ner ska jag kolla nästa gång inspelningsdatorn dras igång. Kolla att höja pratsång... Borde egentligen sjunga om hela orkesterversionen av låten...
Boosten på sången på 2-400 Hz har jag inte tänkt på. Ska också kollas upp Tack för tips!
Organ goes crazy mot slutet, högre och högre volym på den. Den borde kanske sänkas i volym eftersom den tar över men jag har tänkt sjunga in starkare körstämmor mot slutet för varje gång orgeln låter, men har ännu inte kommit dit...

Dividend:
Jag gillar hatten och visslingar, de är riktigt bra...KAn inte låta bli att få Ennio Emericone-vibbar, pga vissel och typiska western-harmonier.

Fin text. HArmonierna är adekvata och igenkännbara, men känns oroginella och origniella. KAnske tack vare sångmelodin.

Riktigt bra låt. Kansek en av dina bästa.

Plinka:
Det är en jättebra låt och du sjunger den väldigt bra! Gitarren är snygg som vanligt och jag tycker att orgelljudet funkar bra men något parti med stråk funkar mindre bra här. Verkligen härlig känsla och melodi annars.

Roffe H:
Gillar låten och texten är på god väg (åt rätt håll) gillar kören, orgeln och plocket.  :)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion