Forum > Färdiga produktioner
Asti - When you were here (klar)
Marruschkka:
--- Citat från: Leif skrivet 07.10.2016, 01:05:15 ---Riktigt vacker låt. Vocoder passar väldigt bra på den här låten. Det förstärker stämningen.
Jäkligt snygga melodier. Kommer att lyssna mer på den här låten.
--- Slut citat ---
Håller med, vocoder har sina finesser om det görs lite sparsamt tycker jag, då bildar de en skön kontrast mot resten av låten.
Väldigt snyggt återigen Asti, du är en mästare på fina ballader :wub:
/Marre
Emulator:
Åh. så jäkla bra!
Riktigt bra text, skön låt med ett par snyggt avvikande melodier på ett par ställen. Riktigt kontemplativt och fint!
Nitpicky skitsaker:
Trummorna låter lite plaff-pjiff-paff. HAr inget bra recept förutom att ändra ljudet lite. Kanske svag overdrive eller något som låter lite mer spännande?
skär lite high-end på vocodern, biffa på i mellanregistret och höj volymen på vocoder i mix. tycker den ger vad som på ren svenska kallas "en bra sence of urgency" till låten och tillför massor.
bra asti, ritkigt snyggt :)
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.10.2016, 18:53:14 ---
--- Citat från: Leif skrivet 07.10.2016, 01:05:15 ---Riktigt vacker låt. Vocoder passar väldigt bra på den här låten. Det förstärker stämningen.
Jäkligt snygga melodier. Kommer att lyssna mer på den här låten.
--- Slut citat ---
Håller med, vocoder har sina finesser om det görs lite sparsamt tycker jag, då bildar de en skön kontrast mot resten av låten.
Väldigt snyggt återigen Asti, du är en mästare på fina ballader :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre, det gläder mig!
Jo, jag tycker effekten förstärker om den används som du säger "lite sparsamt".
Tack för din feedback!
/Asti
Dividend:
Lyssnat på den här några gånger.Skön stämning och melankolisk. Behåll vocodern.
En av dina bästa.. Supermixat!
Asti:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.10.2016, 02:26:19 ---Åh. så jäkla bra!
Riktigt bra text, skön låt med ett par snyggt avvikande melodier på ett par ställen. Riktigt kontemplativt och fint!
Nitpicky skitsaker:
Trummorna låter lite plaff-pjiff-paff. HAr inget bra recept förutom att ändra ljudet lite. Kanske svag overdrive eller något som låter lite mer spännande?
skär lite high-end på vocodern, biffa på i mellanregistret och höj volymen på vocoder i mix. tycker den ger vad som på ren svenska kallas "en bra sence of urgency" till låten och tillför massor.
bra asti, ritkigt snyggt :)
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten! Jo, trummorna låter kanske lite väl rent och städat....?
Kanske skulle lägga lite dist eller annorlunda reverb/delay på dom!
Hade gärna önskat en mer spännande total ljudbild i stil med den du själv skapar och som jag gillar,
men är för dålig på att skruva till dom där läckra ljuden och saknar kanske också pluggarna som behövs.
Vocodern vill jag inte ha för dominerande. Däremot kanske det borde skäras en del i den för att den ska låta optimalt....
Tack för positiva omdömen och bra tips!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida