Forum > Färdiga produktioner

Asti - When you were here (klar)

<< < (6/9) > >>

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.09.2016, 09:53:54 ---Den här nyaste i ett inlägg, är fin. Vocoder finns med och jag hoppas höra den på valda delar i senare låtar också.

--- Slut citat ---
Jag tycker att lite vocoder-effekt på något sångspår ger en spännande klang till helheten vad gäller sången!
Så det är väl inte omöjligt att det blir mer av den varan.  :)
Tack för din feedback Max!
/Asti

jonnerstone:
Snyggt, och jag är ju också barnsligt förtjust i vocoder. Jag skulle inte fega för att du endast körde vocoder i nån strof i låten, skulle nog bli mumma  :)

OT:
Kanske den skönaste vocoderlåten någonsin  :wub:

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.10.2016, 20:18:35 ---Snyggt, och jag är ju också barnsligt förtjust i vocoder. Jag skulle inte fega för att du endast körde vocoder i nån strof i låten, skulle nog bli mumma  :)

OT:
Kanske den skönaste vocoderlåten någonsin  :wub:

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det låter snyggt! Ja, det är fascinerande att experimentera med klanger och ljud som t.ex med vocodern!
Lärde mig häromdan hur Melodyne funkar, tänkte den kanske funkar när jag har svårt med någon hög ton i t.ex en körstämma.
Kanske kan man kombinera Melodyne och Vocoder för ännu mer spännande klanger och krumsprång i melodin..?  :)
Jättesnygg låt med Daft Punk! Min son har pushat för dom tidigare, men har inte hört något lika bra med dom som detta....får nog kolla lite ytterligare!
Det som jag i första hand kopplar till vocoder är Laurie Andersons "O Superman". Men det var ju ett tag sen.... :)
Tack för din feedback Micke!
/Asti

Leif:
Riktigt vacker låt. Vocoder passar väldigt bra på den här låten. Det förstärker stämningen.
Jäkligt snygga melodier. Kommer att lyssna mer på den här låten.

Asti:

--- Citat från: Leif skrivet 07.10.2016, 01:05:15 ---Riktigt vacker låt. Vocoder passar väldigt bra på den här låten. Det förstärker stämningen.
Jäkligt snygga melodier. Kommer att lyssna mer på den här låten.

--- Slut citat ---
Roligt att höra att du tycker låten är vacker och har snygga melodier!  :)
Jag hade inte från början tänkt mig ha med vocoder, men tycker också att det höjer sången/stämningen.
Nu finns det, som du säkert hör, sångspår både med- och utan vocoder. Tycker effekten blir "lagom" då.
Tack för din feedback Leif!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion