Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Every little thing (färdig)

<< < (2/6) > >>

Roffe H:

--- Citat från: Marsall skrivet 21.05.2016, 12:03:16 ---Jo dubbla leadstämman ..testa enkel o crispa på den med eq o sen har du körer o dubbelreffe ..bara testa dig fram  :D rock on!

--- Slut citat ---

Testar mig fram, tack får återlyssning och tips
--- Citat från: egghuvud skrivet 21.05.2016, 14:09:35 ---
Trevlig liten popdänga. Bra komposition i all sin enkelhet. Trummorna låter lite torra och jag stör mig lite på att kraschcymbalen låter exakt likadan hela tiden, men det är säkert bara jag.  :)
Tycker nivåerna är jämna och bra men det är lite mycket mellanregister i mixen. Skulle önska lite mer top och botten i mixen.

Lycka till med torpfix och annat. Vi får väl se om det blir en regnig sommar. Det brukar ju stimulera kreativiteten.    :)

--- Slut citat ---

Tack för lyss, tyck och tips, ska göra vad jag kan. Hoppas på sol, så jag kan lata mig  :lol:

Gurano:
En trevlig trallvänlig poplåt.
Lite för murriga guraljud enligt min smak (men det är bara en smakfråga :D )

/G

Roffe H:
Visst, smaken är som... men jag tar alla tips jag får, kommentarer av detta slag har alltid fört låten framåt...gör en liten ändring nu och lägger upp en ny version snart...tack för lyss och tyck.. :D

Eddi:
Ja en bra sextiotalare missade det där med dubbla lead du får gärna PM:a mej med det så får jag lyssma :D

MOMA:
Genuint låtsnickeri! Bra balans och bra tungpunkter i mixen. Kanske att gitarrerna skulle kunna vässas en aning kring 1000 hz - men det är bara tycke och smak:)

Bra låt och en bra mix!

MOMA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion