Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Every little thing (färdig)
Roffe H:
LÅTNAMN: Every little thing
ARTIST: Roffe H
KOMPOSITÖR: Roffe H
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 3:25
INSPELNINGSÅR: 2016
FORMAT: mp3
En låt skriven tidigt 90-tal, ingen hit kanske, men tyckte det var lite skoj och ta upp den med tanke på de inspelningsmöjligheter jag har idag jämfört med då. Troligen min sista låt före sommaren med tanke på bad, fiske, underhåll av det gamla torpet och umgänge med familj och barnbarn. Hoppas ändå få lite tid att fundera på låtar till hösten då jag kommer igen. Självklart försöker jag hänga på KR då och då, för att lyssna och kommentera.
:) Trevlig sommar :)
Marsall:
Skön o lekfull låt ..känns som du sitter på din veranda med dina närmaste o bara lapar sol .. :D Vad tror du om enkelverser? istället för dubbla som nu :)
Roffe H:
--- Citat från: Marsall skrivet 21.05.2016, 09:48:03 ---Skön o lekfull låt ..känns som du sitter på din veranda med dina närmaste o bara lapar sol .. :D Vad tror du om enkelverser? istället för dubbla som nu :)
--- Slut citat ---
Du menar väl dubbla lead stämman i början på varje vers...visst känns onödig efter ditt påpekande, tar bort den, tack. Tyckte det lät lite murrigt först, men det går ju bra utan. :)
Marsall:
Jo dubbla leadstämman ..testa enkel o crispa på den med eq o sen har du körer o dubbelreffe ..bara testa dig fram :D rock on!
egghuvud:
Trevlig liten popdänga. Bra komposition i all sin enkelhet. Trummorna låter lite torra och jag stör mig lite på att kraschcymbalen låter exakt likadan hela tiden, men det är säkert bara jag. :)
Tycker nivåerna är jämna och bra men det är lite mycket mellanregister i mixen. Skulle önska lite mer top och botten i mixen.
Lycka till med torpfix och annat. Vi får väl se om det blir en regnig sommar. Det brukar ju stimulera kreativiteten. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida