Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Gimtar från barndomen (ny kör)
MaxB:
Nu ligger gitarrerna exemplariskt behagligt med i hela låten och lite högre på vissa ställen och sen tillbaka i volym igen. Bra dynamik.
Ta ner volymen på munspelet från 90 sekunder. Det ligger nu ovanpå övriga instrument och kör med sin volym, i mixen.
Hur många spår har du möjlighet att använda och hur många använder du nu?
Funderar på om du vill testa det jag brukar göra, som exempel vid 30 sekunder (Sommarn verkar aldrig ta slut och framåt)
lägga fyra stämmor på dessa toner, så att samma ton sjungs av två körstämmor, en på varje sida, där de höga ligger lite längre ut på sidorna.
E sen D (samtidigt med) A sen G A sen G (samtidigt med) E sen D
Vänster i ljudbild Höger i ljudbild
Eddi:
Jorå en underbar låt som sätter sig bra och jag hör fortfarande de odefinierade höga lätena på Mmm-kören i slutet vete 17 vad det är men det hörs nästan inte alls så du kan nog bortse från det. Härlig låt är det anyway :D
Dividend:
Man b liri glad av det här.
Låter proffigt i mina öron, efter fifflandet me volymerna.
Mysig skapelse!
Roffe H:
Max, Eddi, Dividend: Tack för lyss och tyck...är på landet och kan inte fixa värst mycket här, vid hemkomsten ska jag lyssna noga och se vad jag kan göra, kul att Dividend blir glad, sånt värmer :)
/Roffe H
zorrow:
Härlig nostalgi! Tänk om dagens ungdomar kunde slita sig från datorn... Bra lirat och bra låt! Mixen sitter som en smäck i mina öron.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida