Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Gimtar från barndomen (ny kör)
MOMA:
Visst funkar det här - svenskt låtsnickeri av det bättre slaget! Påminner om Le Marc, fast en mer positiv version av Sverige och livet här. Det är sympatiskt och har en generös känsla!
Mycket bra - att fortsätta och göra klart - absolut!
MOMA
Asti:
Härlig nostalgitripp Roughe! Man är tillbaks på skolgården och joxar med trasan! :)
Vad jag reagerade på vid lyssningen är att ah-rösten är lite för stark och
kunde haft aningen mer reverb, så att all sång hamnade i samma "rum".
Leadsången tycker jag kunde kanske haft något lite mindre eko... Snyggt munspel!
Tror också att en Hammondorgel, som ligger och plockar i bakgrunden, skulle sitta fint som komplement här!
/Asti
Roffe H:
Moma, Asti: tack för lyssning och kommentarer. Har läst förslagen , och snickrar väl vidare...
Roffe H
Toby:
Underbart charmig text! Fin helhet med den enkla melodin, de gifter sig verkligen. Jag hör en sur gitarr i vänster kanal innan första versen. Spelar något plock som låter illa. Annars fin nostalgitripp som Asti skrev. Fint./Toby
Roffe H:
--- Citat från: Toby skrivet 03.05.2016, 19:02:31 ---Underbart charmig text! Fin helhet med den enkla melodin, de gifter sig verkligen. Jag hör en sur gitarr i vänster kanal innan första versen. Spelar något plock som låter illa. Annars fin nostalgitripp som Asti skrev. Fint./Toby
--- Slut citat ---
Tack för lyss, tyck och påpekande om vissa brister. Har haft problem med intonering på min tele, har lagt om båda kompgitarrerna samt plockguran och hoppas på lite bättring nu. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida