Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Jericho

(1/6) > >>

MOMA:
"Jericho"
En låt som rann till när undertecknad fibblade med sin tolva. Den utvecklades och formades sedan i takt med att texten växte fram. Myten om Jerichos murar kanske känns igen, men den här gången tycks den övergå till den verklighet vi lever i nu – i vårt Europa:) Den är tänkt som en av de sista låtarna i samlingen prog som det snickras på just nu. Jag har försökt hålla en konsekvent stil och mix mellan de olika spåren (Welcome, Smile, Here We go Again, Beyond the Ridge of Time mfl). Satsar som vanligt på att få lite hyfs på arr och sångspåren, vilket gör att det tar sin tid att skruva. (tack till bribed ant för generösa tips i dennes eleganta studio - det lyfte)

Tankar och tips är som vanligt varmt välkomna!

(uppdaterad ny mix 2016-04-26)

MOMA

Asti:
Skitsnyggt det här också och passar fint in i sviten "Beyond...."!
Bra låt och mycket kompetent framfört, speciellt sången! Några småsaker:
Sången ligger lite lågt när den startar vid "Looking from a distance...." (55 sek)
och bakgrundssången vid ca 135 sek är också aningen låg.... Basen upplever jag som lite anonym.
Mixen kunde kanske breddas lite för att utnyttja stereobilden mer, men inte nödvändigt.
Snyggt hur du leker med tempot mellan snabb vals och långsam 4-takt! Kanon!
/Asti

Gurano:
En bra låt med Genesis-förtecken!
Lite snubbel på guran precis i början men det är eg så lite att det inte spelar någon roll.

Asti å jag upplever nog låten lite olika - basen är inte anonym i min lyssning - den hörs bra. Jag tycker nog snarare att mixen är lite svagt bullrig i mina lurar. På något sätt är sången för nära örat med bullrig väv omkring så att sången drunknar lite.

Ja så upplever jag låten.

/Gurano

Marsall:
Bra puls i låten o basen tillför gått i pumpandet av låtens framfart  :) Släppguran som gör ackorden kanske bättre o lägga på en kant ..nu drunknar den i den i helheten o dety är ju synd för den är go den med ..Sången kommer inte fram i sin tydlighet heller ..bredda helheten så blir den nog bättre placerad ..Fina fisken B)

Bribedant:
Något har gjorts eftersom det låter ännu lite bättre nu. Good shit  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion