Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Jericho

<< < (2/6) > >>

MOMA:

--- Citat från: Asti skrivet 25.04.2016, 16:15:57 ---Skitsnyggt det här också och passar fint in i sviten "Beyond...."!
Bra låt och mycket kompetent framfört, speciellt sången! Några småsaker:
Sången ligger lite lågt när den startar vid "Looking from a distance...." (55 sek)
och bakgrundssången vid ca 135 sek är också aningen låg.... Basen upplever jag som lite anonym.
Mixen kunde kanske breddas lite för att utnyttja stereobilden mer, men inte nödvändigt.
Snyggt hur du leker med tempot mellan snabb vals och långsam 4-takt! Kanon!
/Asti

--- Slut citat ---

Hallå Asti - tack för feedback!!

Har nu noterat och agerat :lol:

Har gått in och breddat på ett antal spår, bland annat de två tolvorna, pianot och ett par körspår – och jag känner att det tveklöst blev lite ledigare kring leaden och mer luft i arret. Jag har också gått in med en envelope i inledningen som du tog upp, och jag tror nu att sången kliver fram 2-3 db just där det var lite kritiskt.

Hör efter om du tycker det har lyft - undertecknad tackar i alla fall för hjälpen!

MOMA

MOMA:

--- Citat från: Gurano skrivet 25.04.2016, 16:56:25 ---En bra låt med Genesis-förtecken!
Lite snubbel på guran precis i början men det är eg så lite att det inte spelar någon roll.

Asti å jag upplever nog låten lite olika - basen är inte anonym i min lyssning - den hörs bra. Jag tycker nog snarare att mixen är lite svagt bullrig i mina lurar. På något sätt är sången för nära örat med bullrig väv omkring så att sången drunknar lite.

Ja så upplever jag låten.

/Gurano

--- Slut citat ---

Mr G - tack för inspel. Jag har nu lättat mixen både på lead och helhet - mer luft in och ett snäpp mer db till sången. Hoppas du hör det, men jag tycker den har fått bättre skärpa och "air".

Tack för tips och respons!

MOMA

MOMA:

--- Citat från: Marsall skrivet 25.04.2016, 19:51:58 ---Bra puls i låten o basen tillför gått i pumpandet av låtens framfart  :) Släppguran som gör ackorden kanske bättre o lägga på en kant ..nu drunknar den i den i helheten o dety är ju synd för den är go den med ..Sången kommer inte fram i sin tydlighet heller ..bredda helheten så blir den nog bättre placerad ..Fina fisken B)

--- Slut citat ---

Marchall to the rescue! Tack för återspel - har nu lyft guran ett snäpp till höger och breddat ett antal andra spår - och katta-vips blev det mer luft och tydligare lead (tycker undertecknad då :)

Tackar för assistans!

MOMA

Marsall:
Nu smakar ackordguran riktigt gott. o sången e ju perfa nu o basen oj den pumpar gotters som sagt o håller låten i sitt grepp ! Topp!  B)

Toby:
Riktigt skön låt som tog mig ett par ggr att komma in i. Gillar den tolvsträngade väldigt mycket (blev köpsugen  :D). Fräckt  mellanspel vid 129. Versraden "You can hide in the shadows but you don´t hold the key to the sea" var riktigt bra. Får den nutida aspekten att titta fram. Hade nog lite svårt att höra texten annars men det kan ju beror på mig och inte mixen. Elgitarren på slutet som accentuerar runt 260 kunde jag tycka vara lite pytte starkare. Kanonbra ljud både på sång och instrument tycker jag! Var detta sista delen i din svit?/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion