Forum > Demolåtar
Dividend - Fuga nr 7 i Am (Marias fuga 2)
zorrow:
Snyggt! Lite abrupt slut och ganska låg volym över hela mixen. Men ett trevligt och vilsamt stycke. :D
Dividend:
--- Citat från: zorrow skrivet 26.04.2016, 21:20:29 ---Snyggt! Lite abrupt slut och ganska låg volym över hela mixen. Men ett trevligt och vilsamt stycke. :D
--- Slut citat ---
Kul att det funkar så långt :) Höjde mastern ett par dB, hoppas att det blev bättre nu?
Tackar för lyssning!
NY VERSION!
Jobbade ordentligt med den här under morgondag och imorse.
Det börjar likna nåt nu :) 3 stämmig fuga, utan coda och fri kontrapunkt, som Bach ville skulle föregå codan (avslutet).
Låter den här vila några dagar nu. Men tar gärna emot tankar och åsikter. Är pianot för bumligt? Falska nötter? (Modulationerna (byte av tonart) kan kanske vara för abrupta.)
Finns säkert mycket att klaga på :)
Asti:
Låter jättefint! Hör inga falsknötter.
Bra variation i melodi och dynamik!
Jag gillar verkligen det här lilla arret!
Då är det väl bara slutet som ska fixas!? :)
/Asti
Dividend:
Det verkar så. :)
Slutet kan bli knepigt. det ska ju hänga samman med tidigare teman. Man brukar använda subjekt och ett kontasubjekt ändå, så får man laborera fritt på högsta stämman. 1up skrev nåt bra om fugor, att det är väldigt nördigt (ung.) och det kan jag hålla med om, ett pyssel som tar längre tid än vad man väntar sig. Vet inte varför jag fastnat i det här träsket :)
Tack för lyssning! :)
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 27.04.2016, 11:41:15 ---Det verkar så. :)
Slutet kan bli knepigt. det ska ju hänga samman med tidigare teman. Man brukar använda subjekt och ett kontasubjekt ändå, så får man laborera fritt på högsta stämman. 1up skrev nåt bra om fugor, att det är väldigt nördigt (ung.) och det kan jag hålla med om, ett pyssel som tar längre tid än vad man väntar sig. Vet inte varför jag fastnat i det här träsket :)
Tack för lyssning! :)
--- Slut citat ---
Du måste väl inte vara så renlärig..? :)
Kör på subjekt och predikat i stället - var lite anarkistisk! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida