Kontrollrummet

Harmonica mike/ MARJA-LENA FINAL MIX!!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jättesnyggt! Sången: tycker du lyckas otroligt bra med cisset i "gigant"-oktaven (eller vad det heter så långt ned "sub-kontra-bas..."?). Revbenen vibrerar. Däremot känns det som om du har en liten resa på väg ned. E-et inte lika övertygande, och iofs kan man hävda konstnärligt frihet osv. men jag tror att det skulle bli ännu snyggare om du slappnade av och drog in/ned hakan på vägen ned.

Dösnyggt med halvtonsteget upp. Pianot också bra - mycket mer självförtroende, mer Pa -pa-pa-pa-pa-pa-PA. Du rantar runt i kåtan lite vid 1:36 nånting, men så kommer det en SKITSNYGG avslutning vid 1: 43. Precis rätt tangenter - precis rätt tid! Men du, vid 1:54 verkar ni inte överens om vilken tonart ni spelar...? Pianot ligger kvar på höjden men du går tillbaka till utsprunget. Det förstår jag inte riktigt... :unsure:
Men i princip mycket vackert - ser norrskenet ända härifrån!

Fransan då:
Vi börjar med sången: Bra analys där så jag ger dig bakgrunds info om min pipa.Jag har fått en baryton pipa av naturen,tyvärr så har jag misshandlat den genom livet.Når mitt rätta register efter en rejäl bläcka,det finns en kort snutt här för provlyssning av de "fulla" resursena..Låten heter "Amma ioli",jag vet hur jag kranar ut det bästa av min röst.Men i denna så ville jag ha känslan av en sliten människa som kämpar för kärleken,kanske lite långsökt - men det var utgångsläget när jag satte "blarr sången" på versen,samt ajjahoojaajjaa delen.Sången på versen är inte klar text mässigt därav lite slarv..har tänkt mig lite kontraster mellan det och jojken..

Pianot: Måste lyssna så jag hör vad du menar,ok då vet jag..Sista piano ackordet efter solot kommer lite sent,några tion delar.Strofen går ju pa pa paaaa.Skulle skippat pa pa grejen då hade slut ackordet suttit bättre.Antar att det är flöjten du menar vid 1.54,mycket mycket tacksam för det.Jag har lyssnat och lyssnat efter felslag och atonala prylar men missat detta! Från början när jag satte allt,så har jag haft motvilja mot sänkningen efter solot.Kollat bakåt i mina inlägg,hört något som inte stämt.Inte fattat vad det var förrän nu,mega thanx Fransan!!!

Norrskenet skall fortsätta lysa över dig,var du än går..

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hello!!!

Den var oväntad. Skönt gung. Intressant tonspråk i melodin på några ställen. Pianot - nice spelat, bara lite pedal också så närmar du dig där. (Spelat utan pedal?)

Ang. trummor. Fimpa helt och ställ fram miken och stampa i golvet och banka i bordet istället. Organiskt och snyggt på alla sätt, men trummorna sänker. Alternativt - skaffa lite roliga percussionloopar. Tips - kolla studios skivor, där fanns en hel del för nåt år sedan.

Ska bli kul att se var detta landar.

Stefan då:
Sorry,ingen pedal.Vad kostar en sån där tingest? Tack för att du köpte mitt lir.Nej jag kommer inte att byta ut pukorna,jag vägrar tills nån överbevisar mig om att det går att göra bättre/mer annorlunda.Däremot så måste jag göra nåt åt loopen under den snabbare delen.

Tackar för comment,och ett stort tack för att DU köpte piano liret!

Oväntat,tja vad gör man med sina ideer? Spelar in dom..Haft ett litet helsike att få nån rackare att lira bas hos mig,så jag tog "saken" i egna händer.Walking prylen innan sista reffen är väl inte riktigt hundra,men annars så funkar det.Så det blir fler låtar,nu när man slipper visa nån och vänta på "bas gångarna",,dom rör sig som sengångare :P,,he he

Mvh
Micael



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
funkar fint när det är du trummor bas..tvärflöjten ja inte här i alla fall :)
pianot kommer in fint o hanteras på ett väldas fint sätt.
kack to basic bas trummor jojk... lite piano det räcker..


tony

Tony:
Jag provade piano på den lugna delen,tyvärr så fick jag inte till det..mest tyckte jag att det inte passade - liret funkade nog.Har även testat munspel,sorry nej.Det jag tyckte lät bäst var flöjten..
Tackar för omdömet om pianot - ibland så flyter det.Tretakt 6/8 är nog min grej.På slutet så ligger det bara drums och bas,på den färdiga vesionen..Det blir väl en bra kompromiss?

Jag "ser" ett band som gör denna offentligt framför mig.Två cellister,två flöjter,piano,bas och percussion - samt en riktigt grym sångare...Med flöjterna och cellona arrade på rätt sätt,jag är inte så duktig på sånt..Men jag vet vem som är det,jag skall höra mig för så kanske du får höra hur jag vill att det skall låta på den färdiga versionen.

Den dyker nog upp här vad det lider..Om jag inte blir sajnad före.. :lol:

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Häftigt :). Du bygger upp en riktigt skön stämning och jag gillar jojkandet, det är det som gör det. Tycker inte heller stråkarna funkar riktigt, det är som om de blir för släpiga och inte hänger med i rytmen. Kanske skulle det funka om du använder något stråk-stacato ljud..
Gott att du testar olika genrer :)

Hej Staffan.
Jo jag vet om det där med stråkarna,är alldeles för färsk i det programmet för att få till det som jag vill ha det.Stackato säger du,skall kolla det..Om jag kör fast i det,har forumets bästa stråk arrare lust att bidra med ett arr som höjer låten flera kilometer??

Tack för övrigt omdöme,det är kul med nya genrer..Hoppas nu att du läser detta,hör jag inget så drar jag ett pm..




Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Panflöjt - är inte risken stor att det blir för tjusigt och snyggsmetigt, inte minst med 18 kilo reverb :unsure:

DG då:
Ja jag vet inte,det beror ju på hur man arrar och mixar det.Däremot så tror jag på soundet..Inte arton kilo reverb,runt 9 hekto tror jag räcker..Och en svans på cirkus 4-5 gram..

 :P

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hoppas jag inte har missat nån nu.Med det så tackar jag för alla fina tips och trevliga kommentarer om min låt.

Nu skall jag bara leva upp till allas förväntningar,"kill your darlings" får inte förekomma i denna.


Hör av mig när jag har version 3 klar,plockar bort låten nu så andra får komma fram.

Mvh
Micael


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hej Staffan.
Jo jag vet om det där med stråkarna,är alldeles för färsk i det programmet för att få till det som jag vill ha det.Stackato säger du,skall kolla det..Om jag kör fast i det,har forumets bästa stråk arrare lust att bidra med ett arr som höjer låten flera kilometer??

Tack för övrigt omdöme,det är kul med nya genrer..Hoppas nu att du läser detta,hör jag inget så drar jag ett pm..

Mvh
Micael
[/quote]

hehe du ger mig inte alls någon prestationsångest.... ;).

Visst kan jag försöka, samtidigt är det kanske som karl redan påpekat att det kanske inte funkar med stråkar. Dock kan man ju som jag sa testa med stackato stuket.
Skicka mig ett pm med version utan stråk och kanske lite ackord för jag är lite lat  :ph34r:.
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Staffan.
Jo jag vet om det där med stråkarna,är alldeles för färsk i det programmet för att få till det som jag vill ha det.Stackato säger du,skall kolla det..Om jag kör fast i det,har forumets bästa stråk arrare lust att bidra med ett arr som höjer låten flera kilometer??

Tack för övrigt omdöme,det är kul med nya genrer..Hoppas nu att du läser detta,hör jag inget så drar jag ett pm..

Mvh
Micael

hehe du ger mig inte alls någon prestationsångest.... ;).

Visst kan jag försöka, samtidigt är det kanske som karl redan påpekat att det kanske inte funkar med stråkar. Dock kan man ju som jag sa testa med stackato stuket.
Skicka mig ett pm med version utan stråk och kanske lite ackord för jag är lite lat  :ph34r:.
/Staffan
[/quote]

Visst så kan det vara,stråket kanske inte passar.Kanske ett flöjt arr i stället?
Nåväl,jag följer ditt tips om "stackatot" och ser vart det bär iväg..Kul att du hakar på om det kör ihop sig - men jag provar att kasta mig ut på gungflyt och kollar om det håller..Dock är det definitivt inte min bransch,numera är jag i bas å piano branschen.. :D

Thanx.

Mvh

Micael
« Senast ändrad: 19.09.2007, 18:13:16 by Harmonica mike »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Stajo - lord of the strings. kan inte annat än att hålla med!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Citera

Visst så kan det vara,stråket kanske inte passar.Kanske ett flöjt arr i stället?
Nåväl,jag följer ditt tips om "stackatot" och ser vart det bär iväg..Kul att du hakar på om det kör ihop sig - men jag provar att kasta mig ut på gungflyt och kollar om det håller..Dock är det definitivt inte min bransch,numera är jag i bas å piano branschen.. :D

Thanx.

Mvh

Micael

Ok försök lösa det så skall jag ge dig svaret sedan  :P
Nä skämt och sidor det känns som du o mr Emulator har lite övertro på en... fast man får väl passa på och suga åt sig, det är ju inte varje dag det ges tillfälle ;).

Jahopp då får man väl suga tag i någon egen låt istället :blink:. Skall bli kul att höra sedan vad du hittat på.
/Staffan
www.myspace.com/staffanjonsson



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Delete me.

Jo om jag kunde..ha ha

Låten ligger på studio oxå ett tag till,så du kan lyssna där..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ugh, mig borttappad nu....
ny version nånstans eller... :huh:
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ugh, mig borttappad nu....
ny version nånstans eller... :huh:

Närå Johan.

Jag hamnade i snickeri branschen så det har varit lite musik.Funderar på att köpa mig nåt häftigt till basen - nu när man kan lira på den.. :P

Så fort tillfälle ges så kommer det färdig version på denna och dom senaste låtarna..Förhoppningsvis innan jul..ha ha..hang in there mate!

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
JA ugh, mig takka för tenna infårmatjon! :D

Måste bumpa lite här o där för att inte demoforumet "torkar" ut. Antalet låtar som låg uppe var nere till fem redan, så bumpa på Jungman Mike! :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Japp!
Donat med denna idag.Ser den som finalmix,men jag har lite trötta öron så..hjälp mig om ni hör något som avviker..från det nomala :P

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Dundrande bas. Sången kunde vara riktigt pyttelite högre tycker jag. Trumspelet kring 1:30 framåt låter orealistiskt och monotont. Jag skulle skippa den där "fis-fis" hihatten helt, använda kanske plåtar istället. Och så tycker jag inte virveln hämtar något till det hela.

Annars blir det nog bra betyg på den här i all sin enkelhet.
« Senast ändrad: 08.10.2007, 20:34:35 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Trolltrumman stämning ger,
genom lägereldens flammor man ser
en man vars stilla klagosång
har fastnat på livets udda gång.



JAvisst låter detta färdigt, fast skruva kan man ju till lust o leda. Jag tycker denna blev en fin och känslig samemans klagovisa. Sången har du fått verkligt snygg med balanserad stämsång.
Pianot skulle jag gärna ha bytt ut mot nåt annat "lägerelds" instrument, pianot känns lixåm inte i hemma i den bild som du lyckas måla upp, sprakande eld i mörka natten. Bilden som jag försökte utrycka i ord i början på inlägget.

Helheten e ju grymt snygg, mycket personligt och eget grepp, önödigt att gräva i genre påsen, detta är Harmonica Mike som bäst! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Dundrande bas. Sången kunde vara riktigt pyttelite högre tycker jag. Trumspelet kring 1:30 framåt låter orealistiskt och monotont. Jag skulle skippa den där "fis-fis" hihatten helt, använda kanske plåtar istället. Och så tycker jag inte virveln hämtar något till det hela.

Annars blir det nog bra betyg på den här i all sin enkelhet.

Tsm då:
Jo jag kände på mig att basen lät lite skumt.Trött i öronen så jag slängde upp..Receptet blir väl skära rubbet under 80 cirkus..eventuellt lite till..kanske en nivå sänkning först..Trummorna på sväng delen..Jo det är ju loopat med lite fills,kan ju funka med plåt bitar eller hellre mässings varianten på highat fjärtarna :lol:  ..Testar.

Virveln då,ja som jag har skruvat i den rackaren,tyckte att den lät bra..Förmodligen så lät den bara..ez är ingen lek..Det är det där rumsljudet som gör det så marigt,tillsammans med ett mycket ezigt virvel ljud..Och så fort man lägger nåt volymförstärkande på mastern så sabbar man soundet på virvel dj...n.Svårt att komma runt problemet,men jag är en envis rackare - det ska gå! Förmodligen så blir jag expert på trumsound,eller knäpp :lol:

Tack för feedbacken.

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Mjah, soundet var väl OK, det bara passade inte in i den här låten tycker jag. Men närmast var jag ute efter det att det inte alls passar med virvel, bra eller dåligtljudande, i denna låten!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Trolltrumman stämning ger,
genom lägereldens flammor man ser
en man vars stilla klagosång
har fastnat på livets udda gång.



JAvisst låter detta färdigt, fast skruva kan man ju till lust o leda. Jag tycker denna blev en fin och känslig samemans klagovisa. Sången har du fått verkligt snygg med balanserad stämsång.
Pianot skulle jag gärna ha bytt ut mot nåt annat "lägerelds" instrument, pianot känns lixåm inte i hemma i den bild som du lyckas måla upp, sprakande eld i mörka natten. Bilden som jag försökte utrycka i ord i början på inlägget.

Helheten e ju grymt snygg, mycket personligt och eget grepp, önödigt att gräva i genre påsen, detta är Harmonica Mike som bäst! :)

h.  johan

Hej Johan.
Fin dikt i början som sätter stämningen i låten.Funderat mycket på vad jag skulle göra av denna.Jojk temat har jag burit på i flera år.Känner mig nöjd i hur det blev när det blev klart..

Men..det finns ju alltid ett sådant.Jojk (etnic)delen är stark och behållningen i låten även om pianosolot är snyggt.Kanske gör jag enligt ditt förslag längre fram, när allt sjunkit in,..Testar den på Norrbottens radion så får vi se vad som sägs,om dom spelar den vill säga..Dom gillar dansband där :P LOOOVISAA..Given hit!

Tar nog lite botten ur basen enligt Tsm:s tips,men bara lite så inte trycket från det mörka försvinner.

"Harmonica mike som bäst"... :wub: Tack kompis.

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Pianot skulle jag gärna ha bytt ut mot nåt annat "lägerelds" instrument, pianot känns lixåm inte i hemma i den bild som du lyckas måla upp, sprakande eld i mörka natten.

Håller med här. Från lägerelden, till symfonihallen.. not good. Håll det enkelt, det är i det som denna låts styrka finns i mitt tycke.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mjah, soundet var väl OK, det bara passade inte in i den här låten tycker jag. Men närmast var jag ute efter det att det inte alls passar med virvel, bra eller dåligtljudande, i denna låten!


Jaha...Kanske Vispar? Jag har nåt visp liknande i nån plugg. Inte funderat på virvelns vara eller inte vara..Kanske har du rätt..Möjligen kan pukorna gå i ett annat arr,tillsammans med ett utbyggt träknack som ligger till vänster under det lugnare partiet,för att knyta ihop säcken på den ösiga delen,,Jag donar lite till,kan ju göra ett par olika verrar..Förresten jag har ju byggt en cajon...Måste testa den..

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
oj, här har det hänt saker.....måste lyssna mer innan comment.

återkommer!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Pianot skulle jag gärna ha bytt ut mot nåt annat "lägerelds" instrument, pianot känns lixåm inte i hemma i den bild som du lyckas måla upp, sprakande eld i mörka natten.

Håller med här. Från lägerelden, till symfonihallen.. not good. Håll det enkelt, det är i det som denna låts styrka finns i mitt tycke.

Jo det finns poänger T..Johan ville från början när han hörde den första gången att jag skulle fortsätta på den ödsliga stämningen i låten.
Tanken med höjningen var att jag skulle lira ett munspel i tredje poition(moll),då jag saknade spel för c#mollet..Tyckte att det inte blev bra så jag lirade piano istället..Det är ju snyggt lirat,men kanske gör sig bättre i en annan låt..Nu har ni satt griller i huvudet på munspelslirarn..

Det finns en lösning till,förlänga låten så jag kommer tillbaka till en eller 2 sång verser till..för att göra låten till en 8o% lägerelds låt..

Andra instrument på ös delen..vilka? Går nog bet där...

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
oj, här har det hänt saker.....måste lyssna mer innan comment.

återkommer!

Jorå,det har hänt lite.Ser väl den som klar efter lite puts på basen..

Ser fram emot din comment.

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Skulle jag inte ha så fullt upp med ... ALLT, så skulle jag lägga på en par intressanta saker du inte ens drömt om :) Men tyvärr så ser inte den framtida fritiden så hemskt... riklig ut just nu.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skulle jag inte ha så fullt upp med ... ALLT, så skulle jag lägga på en par intressanta saker du inte ens drömt om :) Men tyvärr så ser inte den framtida fritiden så hemskt... riklig ut just nu.


Hade varit kul att höra,jag har bra tålamod,jag kan vänta :D
Gör du en lika lång del som mig så splittar vi upphovsrätten på musiken:rolleyes:
Om det blir bra vill säga ^_^

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Du har PM!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil

Utloggad tsmalmbe

Med risk för dum fråga: vad har ändrat sedan sist? Lättare att göra analytisk lyssning om man vet lite bakgrund.

Spontant, basen bumlar fortfarande, och i lurar så strider den dessutom med din röst, som också är väldigt låg. Trycket kommer från helheten, inte från bumligheten, så jag tror int du behöver vara rädd för attt förlora något genom att skära och gröpa lite i basen.

Idé, som jag hade som jag alltså inte troligen hinner genomföra: ta fram lite grejer och spela på dem, för att få lite mera "ostatiska" perkussiva element. Ta fram en akustisk gitarr, lägg den i famnen och håll micken mellan knäna och så dunkar du in en rytm, som du svagt mixar in i bakgrunden. och så något som skramlar, ickesamplat alltså. Sätt risgryn i en tupperwareburk och ställ dig en meter från micken och skramla in det. Kunde göra stämkningen mera autentisk och levande. Dessutom är det skoj, och du kan ta med fru/barn/grannar i detta festspel.

En ylande hund sku heller inte vara fel, så har grannen hund så tar dom den med och så spelar du in den också. Det kan ersätta virveln som "höjningsmoment".
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ber om ursäkt Tsm..
Jag la upp fel version,detta är den gamla mixen,åtgärdat basen i den nya samt donat lite med stråket..
Hinner inte slänga upp den nu,ska ut och resa.

Såg dina tips mycket intressant,shakern i denna är en snus dosa fylld med finkornig sand..så lite på rätt väg är jag allt,men det skall bli mera.Testar dina tips när jag återvänder..

Hang in here boys and girls,ny mix när jag kommer hem.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter intressant.. Återkommer
https://soundcloud.com/user7789882


DåligtGehör

  • Gäst
Håller med tsmalmbe om att basen bumlar. Lyssnar på spelarens version.

Syntljudet som du lägger på rätt omgående känns varken subtilt eller bestämt utan mer lite veligt, lätt okänsligt och tveksamt i sitt ljud/spel - kan inte riktigt skilja på det ljud/spel. Tycker inte det är så lyckat.