Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/ MARJA-LENA FINAL MIX!!!
Harmonica mike:
Låtnamn:Marja-Lena (Arbets namn Jojken..)
Artist:Hm
Genre:Etnic
Kompositör:Hm
Producent:Hm
Ev.Medverkande:Nope,just me
Inspelnings år:2007
Format:mp3
Hej.
Tagit bort låten för ytterligare fix..Lägger upp den när allt sitter.
Mvh
Har monica mike? Nej för tusan! Det är Eva som har mig.. :P
karl:
schysst suggestiv känsla ...du låter precis som en indian jag hade i mitt samplingsbibliotek förrut...allt är bra tills stråkarna kommer in..men sy nu ihop påsen för det här är bra..../ karl B)
mahan:
Hooo aj aj aj hooo aj aj aj .....
En mycket intressant ny genre av dig, överraskar positivt!
Det första som hjärnan registrerar (min lilla alltså) är en jäkligt snyggt sound, en otrolig dynamik med så atarka instrument som basgura och baspukor, jäkligt snyggt arrat o spelat med dom!
OCh stråkarna tycker jag du kan slänga in i lappkåtan och plocka fram munharpan istället, den passar lixåm bättre runt lägerelden där jouikkhen oftast framförs. Så intrumentering efter omgivningen, flöjten e bra, ackegura kanske, panflöjt etc. Lätta ackustiska instrument.
Sången måste du ännu kolla med tonarten så att nedgången på joikhen inte låter pressad, inte gå för lågt ner!
Gillar skapt bas och pukarbetet, alltså bottnet är snyggt, so get it on! :)
h. Johan
Harmonica mike:
--- Citat från: karl skrivet 17.09.2007, 09:16:18 ---schysst suggestiv känsla ...du låter precis som en indian jag hade i mitt samplingsbibliotek förrut...allt är bra tills stråkarna kommer in..men sy nu ihop påsen för det här är bra..../ karl B)
--- Slut citat ---
Karl:Jo det låter nog mer indian än same.Kanske jag skulle gjort denna på engelska för att accentuera den känslan.Jag var oxå tveksam till stråket,byter nog ut det...Men då låten är en bra ide´,så skall jag gå vidare med den.
Tack för lyssning och comment.
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 17.09.2007, 10:15:24 ---Hooo aj aj aj hooo aj aj aj .....
En mycket intressant ny genre av dig, överraskar positivt!
Det första som hjärnan registrerar (min lilla alltså) är en jäkligt snyggt sound, en otrolig dynamik med så atarka instrument som basgura och baspukor, jäkligt snyggt arrat o spelat med dom!
OCh stråkarna tycker jag du kan slänga in i lappkåtan och plocka fram munharpan istället, den passar lixåm bättre runt lägerelden där jouikkhen oftast framförs. Så intrumentering efter omgivningen, flöjten e bra, ackegura kanske, panflöjt etc. Lätta ackustiska instrument.
Sången måste du ännu kolla med tonarten så att nedgången på joikhen inte låter pressad, inte gå för lågt ner!
Gillar skapt bas och pukarbetet, alltså bottnet är snyggt, so get it on! :)
h. Johan
--- Slut citat ---
Hej Johan.
Ja jag fick en ide´ om pukorna och låten,när jag satt och klämde på basen.Donade med denna i går kväll och inatt,upptäckte vad klockan var,och då var det för sent(på natten alltså)att lira in munspel.Panflöjt var ett kanontips anammar det.Skall testa acke gura,synd att jag bara har en nylonare.Men polarn har en Martin,så det ordnar sig nog - om det passar vill säga..
Sången då:Jag når lägre,i registret.Det finns ett par toner till :P Tanken var att det skulle låta lite plågat,inte så rent med andra ord.Jag håller ton,men jag backar lite från micken för lite feeling..
Cellon under sång versen tycker jag funkar,stråk solot är ju inte så kul.Det håller jag med om.
Fuderade på om jag skulle låta trumsetet komma in och dra iväg med hela rasket mot bluesen..Men då kanske jag förstör den my(s)tiska känslan..
Nåväl,Tack för comment Johan och för kanon tipset - panflöjten!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida