Kontrollrummet

Harmonica mike/ MARJA-LENA FINAL MIX!!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Marja-Lena (Arbets namn Jojken..)
Artist:Hm
Genre:Etnic
Kompositör:Hm
Producent:Hm
Ev.Medverkande:Nope,just me
Inspelnings år:2007
Format:mp3

Hej.
Tagit bort låten för ytterligare fix..Lägger upp den när allt sitter.

Mvh
Har monica mike? Nej för tusan! Det är Eva som har mig.. :P
« Senast ändrad: 14.05.2009, 12:51:53 by Harmonica mike »


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
schysst suggestiv känsla ...du låter precis som en indian jag hade i mitt samplingsbibliotek förrut...allt är bra tills stråkarna kommer in..men sy nu ihop påsen för det här är bra..../  karl B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hooo aj aj aj hooo aj aj aj .....

En mycket intressant ny genre av dig, överraskar positivt!
Det första som hjärnan registrerar (min lilla alltså) är en jäkligt snyggt sound, en otrolig dynamik med så atarka instrument som basgura och baspukor, jäkligt snyggt arrat o spelat med dom!

OCh stråkarna tycker jag du kan slänga in i lappkåtan och plocka fram munharpan istället, den passar lixåm bättre runt lägerelden där jouikkhen oftast framförs. Så intrumentering efter omgivningen, flöjten e bra, ackegura kanske, panflöjt etc. Lätta ackustiska instrument.

Sången måste du ännu kolla med tonarten så att nedgången på joikhen inte låter pressad, inte gå för lågt ner!
Gillar skapt bas och pukarbetet, alltså bottnet är snyggt, so get it on! :)

h.   Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
schysst suggestiv känsla ...du låter precis som en indian jag hade i mitt samplingsbibliotek förrut...allt är bra tills stråkarna kommer in..men sy nu ihop påsen för det här är bra..../  karl B)

Karl:Jo det låter nog mer indian än same.Kanske jag skulle gjort denna på engelska för att accentuera den känslan.Jag var oxå tveksam till stråket,byter nog ut det...Men då låten är en bra ide´,så skall jag gå vidare med den.

Tack för lyssning och comment.

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hooo aj aj aj hooo aj aj aj .....

En mycket intressant ny genre av dig, överraskar positivt!
Det första som hjärnan registrerar (min lilla alltså) är en jäkligt snyggt sound, en otrolig dynamik med så atarka instrument som basgura och baspukor, jäkligt snyggt arrat o spelat med dom!

OCh stråkarna tycker jag du kan slänga in i lappkåtan och plocka fram munharpan istället, den passar lixåm bättre runt lägerelden där jouikkhen oftast framförs. Så intrumentering efter omgivningen, flöjten e bra, ackegura kanske, panflöjt etc. Lätta ackustiska instrument.

Sången måste du ännu kolla med tonarten så att nedgången på joikhen inte låter pressad, inte gå för lågt ner!
Gillar skapt bas och pukarbetet, alltså bottnet är snyggt, so get it on! :)

h.   Johan

Hej Johan.
Ja jag fick en ide´ om pukorna och låten,när jag satt och klämde på basen.Donade med denna i går kväll och inatt,upptäckte vad klockan var,och då var det för sent(på natten alltså)att lira in munspel.Panflöjt var ett kanontips anammar det.Skall testa acke gura,synd att jag bara har en nylonare.Men polarn har en Martin,så det ordnar sig nog - om det passar vill säga..
Sången då:Jag når lägre,i registret.Det finns ett par toner till :P Tanken var att det skulle låta lite plågat,inte så rent med andra ord.Jag håller ton,men jag backar lite från micken för lite feeling..

Cellon under sång versen tycker jag funkar,stråk solot är ju inte så kul.Det håller jag med om.

Fuderade på om jag skulle låta trumsetet komma in och dra iväg med hela rasket mot bluesen..Men då kanske jag förstör den my(s)tiska känslan..

Nåväl,Tack för comment Johan och för kanon tipset - panflöjten!

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jaha ja..Donat vidare med denna,bättre sämre - håller mitt upplägg? Mina tankar om låten finns längst upp i tråden..Hjälp mig lite med mina funderingar..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jaaaahapp
o så får vi gissa var vi ska hitta version 2 då? :P
Står den gömd bakom lappkåtan......näei
Finns den månnee.....näije :rolleyes:

Hjälp Mikke!!!
« Senast ändrad: 17.09.2007, 20:49:05 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jaaaahapp
o så får vi gissa var vi ska hitta version 2 då? :P
Står den gömd bakom lappkåtan......näei
Finns den månnee.....näije :rolleyes:

Hjälp Mikke!!!

 :D :D Nu så Johan är version 2 här..Jag är liiiite skeptisk,vad tycker du?

Mvh
Micael


DåligtGehör

  • Gäst
Det var ju som på beställning  ;)  Här hittar du andra vägar med trummor och komp. Luftigt och gungigt! SKönt när du går djupt ner med rösten.

SKön sak. Utveckla!

Hehe ca: 1:20 du kunde inte hålla dig ifrån kompet med dubbelslagen på virveln. Synd, du har med något liknande i många låtar nu. Kunde kanske varit fritt från det kompet i denna?


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Lyssnar äntligen,

Intron e skitsnygg, och otroligt lågt kommer du med sången,
jahaa så kommer vi in i lappjazzens värld, jäkla snygg den insvängda jazzdelen, måste dock fundera ett tag om den passar in här. Men skitsnyggt lirat, trummorna lite tunga kanske....

Och otroligt nog har du lämnat bort munspelet, klokt övervägt, här är det mörka instrument som gäller!

Inte för mycket reverb på jojkhet, annars sitter det så tusans fint, genre skulle vara kul att veta!
Ja ja ja, Mike, alltför kort denna nu, snygga stämningar mera flöjt och kanske t.om lite längre jazzdel, månne det går att köra jojk i jazzen , testa!

Mycket positivt och snyggt, laikit!

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det var ju som på beställning  ;)  Här hittar du andra vägar med trummor och komp. Luftigt och gungigt! SKönt när du går djupt ner med rösten.

SKön sak. Utveckla!

Hehe ca: 1:20 du kunde inte hålla dig ifrån kompet med dubbelslagen på virveln. Synd, du har med något liknande i många låtar nu. Kunde kanske varit fritt från det kompet i denna?

DG:
Ja det var en vänlig själ som tipsade mig om att gå ifrån det traditionella trum och bas kompet i en annan låt och söka lite nya vägar,och då blev det så här.. Thanx DG,denna kommer jag att dedikera till dig när det blir dags för skivan..

Utveckling av låten då: Ja jag ville kolla om arret höll,jag är sugen på att flippa ut mer i jazz delen på piano och kasta in lite mer ackords prylar och lira på..,om jag fixar det vill säga..
Vidare så tycker jag inte det låter snyggt när låten kommer till baka till C#moll. Kastar nog om,lite där..Det måste oxå in mer sångverser,nu ligger det bara en "blarr "sång i den befintliga..Blarr sång:Ja det är en första inspelning helt improviserat,som fått följa med så här långt,men inte vidare till version 3...

Trummorna då: Dubbel slagen på virveln..Tja det är en loop :ph34r: vilken jag modifierade lite grann..Lovar dig att jag kapar lite där :P

Tack för comment,den värmde gott!

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
shit...ovanligt.

gillar trumgrejjorna, och jojken, resten låter trevligt också, men inte riktigt samma fängslande feeling.  du kommer ha PM.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hawk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
tjenare H-Mike

Jävligt fräck idee det här bara att köra på , måste dock hålla med Mahan ang. jojken att den blir lite för låg på slutet så antingen höj låten eller försök att hitta en annan start ton

MVH Conny


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Lyssnar äntligen,

Intron e skitsnygg, och otroligt lågt kommer du med sången,
jahaa så kommer vi in i lappjazzens värld, jäkla snygg den insvängda jazzdelen, måste dock fundera ett tag om den passar in här. Men skitsnyggt lirat, trummorna lite tunga kanske....

Och otroligt nog har du lämnat bort munspelet, klokt övervägt, här är det mörka instrument som gäller!

Inte för mycket reverb på jojkhet, annars sitter det så tusans fint, genre skulle vara kul att veta!
Ja ja ja, Mike, alltför kort denna nu, snygga stämningar mera flöjt och kanske t.om lite längre jazzdel, månne det går att köra jojk i jazzen , testa!

Mycket positivt och snyggt, laikit!

h.  Johan


Tjenare Johan.
Ja jag hade stora bryderier om huruvida detta skulle funka..Jag tror du har en poäng om att lira lite mer piano på den rockiga delen,låten är ju rätt så kort..Vidare så är jag skeptisk till att gå tillbaka till C#mollet,tycker det blir oharmoniserat på nåt konstigt sätt..Sedan måste det in mer sång,det ligger ju bara en sångvers,med blarr sång..Konstigt att ingen har sågat det? :D

Om man ser till Jazz delen,jag tycker att det förstärkte den ödsliga stämningen i låten.Om jag bara spelar lugnt och fint och inte flippar iväg på pianot.. :ph34r: Där satt väl cellon gjuten? Funderade först på en hammond,eller en gura..När jag körde in cellon så fick jag en aha upplevelse..Den återknyter ju oxå lite till det andra..

Munspelet: Ja jag höjde låten ett halvt steg för att ge plats för ett G-munspel i andra position - men det lät inte bra.Så jag drog igång pianot istället och det ångrar jag inte.Kanske inte riktigt hundra lirat på pianot...Vi får se vad Wernis säger..
Jojk i Jazz delen,intressant tanke - skall prövas..

Tack för comment och bra feedback Johan,det går framåt musicerandet men ibland så tvivlar man på sin egen förmåga och behöver andras infallsvinklar..
Dessvärre så har jag ingen plugg som kan generera ett panflöjts sound..Snopet..Så jag kör så här,längtar redan efter version 3!

 Funkade mitt bas lir?

Mvh
Micael



Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Låter mycket bra, tycker du får till din produktioner bättre och bättre. Hittar inget att klaga på inspelning&mix.

Kul taktart, blir nån mysko Bo Diddley-gung fast i sextakt. Och vid 1:42 hör man Jan Johanssons ande... Jojken är kul, men jag vet inte om den egentligen lyfter låten. Basen är bra, gillar vandringarna och att den tar lite mikropaus ibland.

Tänkte jag skulle säga något om texten, men jag har ingen aning vad det var för text, vad låten handlar om. Minns att det var svenska, men minns inte ett ord.  :huh: Antingen lyssnar jag konstigt, eller så sjunger du så att texten blir oviktig.

Men det låter som sagt riktigt bra om den här. Bra jobbat. B)
DON'T PANIC


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låter mycket bra, tycker du får till din produktioner bättre och bättre. Hittar inget att klaga på inspelning&mix.

Kul taktart, blir nån mysko Bo Diddley-gung fast i sextakt. Och vid 1:42 hör man Jan Johanssons ande... Jojken är kul, men jag vet inte om den egentligen lyfter låten. Basen är bra, gillar vandringarna och att den tar lite mikropaus ibland.

Tänkte jag skulle säga något om texten, men jag har ingen aning vad det var för text, vad låten handlar om. Minns att det var svenska, men minns inte ett ord.  :huh: Antingen lyssnar jag konstigt, eller så sjunger du så att texten blir oviktig.

Men det låter som sagt riktigt bra om den här. Bra jobbat. B)

Rattlesnake då:
Tackar för omdömet om mixen/prodden.Jag kör ju ez,har haft ett litet hell att få till soundet i det..Funderar på expansionerna eller GA 3,får se hur jag gör med det..
Bo Diddley,ja jag vet inte.Detta är en ide jag burit på länge,jojken alltså.Köpte mig en bas i somras så den har öppnat lite nya vägar lir mässigt..

Jan Andersson -  :rolleyes: Ingen dålig liknelse,fast jag lirar som en kratta..Polarna i bandet förbjöd mig att lira nåt annat än munspel offentligt :ph34r: Sjunga får jag dock :D

Texten då:Skarp iakttagelse där.Jag sjunger alltid in en improviserad text när jag tar ut melodin.Nu för tiden så låter jag "blarr" sången ligga kvar tills låten börjar bli klar.Det går åt fruktansvärt med energi när jag skall skriva bra texter,och tyvärr så har jag märkt att det hämmat den musikaliska skapande processen..Nästa version,som förmodligen blir "final cut" kommer att ha färdig text..Jag har en ide´om budskapet i låten..

Mega tack för kommentaren och för att du gillade låten.

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
trångsynta bandmedlemmar du har..tycker att fler saker än munspel och sång börjar låta riktigt bra på dina grejor...be dem vakna lite ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Häftigt Micke! Väldigt skön stämning med indian/same-jojken. Var i Texas för sådär 30 år sedan och i kören var det en kille som kunde sjunga indiansk. Alltid tyckt det varit något mäktigt och ursprungligt med denna sång och den har ju kommit i  worldmusiken och gillar verkligen de prylar Mari Boine sysslar med. Kul att du prövar otrampade(?) stigar. Det gör du bra! Var lite tveksam till pianobluespartiet vid första lyssningen eller rättare störde mig på halvtonsteget uppåt men efter ett par lyssningar - helt ok! Skulle sitta fint med rungande körer på andra hua-delen tror jag. Finns nog forummedlemmar som vill hjälpa till där.  :D  
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Funkade mitt bas lir?

Åtminståne gillar jag det! :D

Sitter själv just med basseklumpen i famn o med blåsiga fingrar försöker få nåt till stånd, he he. :P


h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
tjenare H-Mike

Jävligt fräck idee det här bara att köra på , måste dock hålla med Mahan ang. jojken att den blir lite för låg på slutet så antingen höj låten eller försök att hitta en annan start ton

MVH Conny

Hej Conny:Jo det här kan nog bli rätt bra om jag fixar det tänkta jazz liret,jag är ju definitivt ingen pianist.Jag har mycke musik i huvudet - men det är alldeles för lång väg ned till fingrarna.Tycker nog att det börjar klia i armbågen,så det tar sig :D

Ingen fara med sången,jag når lägre,men jag ville ha det så här.En sliten Same feeling på jojk delen,det skulle låta konstigt om jag sjöng rent ala´baryton rösten..Däremot så låter det konstigt när jag går tillbaka från höjningen harmoni mässigt,det måste jag fixa till..

Tack för comment,den värmde gott..

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
shit...ovanligt.

gillar trumgrejjorna, och jojken, resten låter trevligt också, men inte riktigt samma fängslande feeling.  du kommer ha PM.

Tjenare Emu.
Ovanligt,jo det är bara förnamnet - för att komma från mig menar jag..Undrar vad du kommer att säga om resten när jag har flippat ut på pianot?

Kom igen med pm:et du

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ojaa, vet int hur mångte gången jag lyssnar, den är kul låten din. Men jag tror att du kanske går på grund med att använda jojhken som botten och jazzen som lixåm bihang. Hur sku det vara att svänga på steken, gör en jazzlåt så som den i låten, med en story som berättar om den gamle samegubbemn som sitter o går igenom sitt liv vid lägerelden, och så plockar du in jojken lixå, ett chorus, opch så lyfter du med ett halvt tonsteg när du går tillbaks till jazzen, och så en gång till chorus med jojk.

Detta bara som en idé , som dock bör följas! :D
Jag tycker du har två goda ting som måste kunna kombineras,
Jazzlåt med jojkchorus, kolla på det! :)


h.  Johan



EDIT: kanske det var ett lite för häftigt förslag, lyckades väl skrämma alla trolltrummor och jojkhare till djupare skogar. :D
« Senast ändrad: 18.09.2007, 02:31:58 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Häftigt Micke! Väldigt skön stämning med indian/same-jojken. Var i Texas för sådär 30 år sedan och i kören var det en kille som kunde sjunga indiansk. Alltid tyckt det varit något mäktigt och ursprungligt med denna sång och den har ju kommit i  worldmusiken och gillar verkligen de prylar Mari Boine sysslar med. Kul att du prövar otrampade(?) stigar. Det gör du bra! Var lite tveksam till pianobluespartiet vid första lyssningen eller rättare störde mig på halvtonsteget uppåt men efter ett par lyssningar - helt ok! Skulle sitta fint med rungande körer på andra hua-delen tror jag. Finns nog forummedlemmar som vill hjälpa till där.  :D  

Eq Då:

Då skall vi se.Höjningen då..Ja jag hade tänkt lira munspel i andra position med ett G-spel.Blev tvungen att lira i d-moll då.Satte basen och greppade spelet,tyckte att det lät bedrövligt tyvärr.Då hade jag redan satt basen och cellon och trummorna,så jag hade inga alternativ - det blev piano.Pianot funkar bra,så det ångrar jag inte..

Det här är en ide som jag burit på länge, "jojk" prylen.Antar att jag inte varit mogen för låten förrän basen kom in i mitt liv..Mari Boine har jag inte hört..Undrar om det finns nåt på youtube? Skulle vara kul att lyssna på..Jo jag gillar oxå indian/jojk grejer,det är som vingslag ur mänsklighetens historia..Urkraft på nåt sätt..Tror inte att jag bjuder in nån på denna,jojk körer förtar känslan av en lidande mans sång..Så ser jag det.Nu skall jag bara sy ihop texten,och sjunga nån fler vers - eventuellt bygga ut Jazz prylen lite till..

Tack för comment,och tack för att du gillade det!

Mvh
Micael


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ojaa, vet int hur mångte gången jag lyssnar, den är kul låten din. Men jag tror att du kanske går på grund med att använda jojhken som botten och jazzen som lixåm bihang. Hur sku det vara att svänga på steken, gör en jazzlåt så som den i låten, med en story som berättar om den gamle samegubbemn som sitter o går igenom sitt liv vid lägerelden, och så plockar du in jojken lixå, ett chorus, opch så lyfter du med ett halvt tonsteg när du går tillbaks till jazzen, och så en gång till chorus med jojk.

Detta bara som en idé , som dock bör följas! :D
Jag tycker du har två goda ting som måste kunna kombineras,
Jazzlåt med jojkchorus, kolla på det! :)


h.  Johan



EDIT: kanske det var ett lite för häftigt förslag, lyckades väl skrämma alla trolltrummor och jojkhare till djupare skogar. :D

Johan då:
Editet först..Närå för fanken,jag blev tvär trött.Det blev så många positiva svar på denna så jag blev alldeles matt :D

Låt uppbyggnaden då: Hela jazz grejen var ju bara en test.Jag visste inte på förhand att det skulle funka i låten.Nu när jag ser responsen så förstår jag att det var rätt tänkt.Men du har flera poänger,antingen minska ned på jojken,eller ösa på med jazz prylen - så att lyssnaren får klart för sig vad det handlar om.En sång vers till är ett måste på den lugna delen och så måste jag skriva en bra text som syr ihop hela rasket..

Bra ide om texten,snor nog den :P :ph34r:..Intressant tema lite annorlunda än vad jag har på gång.Jag hade tänkt mig en sliten Same med kärleks bekymmer,som jojkar av eländet..
Testade att jojka med i öset,jo det kan nog gå..Kanon förslag där.Måste hitta en rytmisk basgång mitt i jazz svänget - får nog bygga ut det lite oxå,så jojken ryms..Det kan ju vara läge att lägga det direkt efter walkin´grunkan, återvända till gunget och sedan avsluta som jag gör nu fast i "rätt" ackord..Jag tycker inte det blev bra med nedgången tillbaka till C#Moll.Det blir liksom fel i mitt huvud,det låter oharmoniskt..Fast man kan ju vänja sig om man spelar låten 50 ggr i rad..

Det har jag nog minst gjort,så jag leder :P

Tack för comment Johan,det var synd på panflöjten den hade suttit riktigt bra!

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil

...,det var synd på panflöjten den hade suttit riktigt bra!

Mvh
Micael

Näeijdå, jojkdelen kan inledas med en eller två luftigt reverbade takter med pan- eller valig flöjt :)
Ett förslag till, nu ska jag försöka knipa käft o ge dig lite arbetsro! :D

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Häftigt :). Du bygger upp en riktigt skön stämning och jag gillar jojkandet, det är det som gör det. Tycker inte heller stråkarna funkar riktigt, det är som om de blir för släpiga och inte hänger med i rytmen. Kanske skulle det funka om du använder något stråk-stacato ljud..
Gott att du testar olika genrer :)
www.myspace.com/staffanjonsson


DåligtGehör

  • Gäst
Panflöjt - är inte risken stor att det blir för tjusigt och snyggsmetigt, inte minst med 18 kilo reverb :unsure:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
http://www.myspace.com/boine

Gula Gula är väl den som hörts mest?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Jättesnyggt! Sången: tycker du lyckas otroligt bra med cisset i "gigant"-oktaven (eller vad det heter så långt ned "sub-kontra-bas..."?). Revbenen vibrerar. Däremot känns det som om du har en liten resa på väg ned. E-et inte lika övertygande, och iofs kan man hävda konstnärligt frihet osv. men jag tror att det skulle bli ännu snyggare om du slappnade av och drog in/ned hakan på vägen ned.

Dösnyggt med halvtonsteget upp. Pianot också bra - mycket mer självförtroende, mer Pa -pa-pa-pa-pa-pa-PA. Du rantar runt i kåtan lite vid 1:36 nånting, men så kommer det en SKITSNYGG avslutning vid 1: 43. Precis rätt tangenter - precis rätt tid! Men du, vid 1:54 verkar ni inte överens om vilken tonart ni spelar...? Pianot ligger kvar på höjden men du går tillbaka till utsprunget. Det förstår jag inte riktigt... :unsure:
Men i princip mycket vackert - ser norrskenet ända härifrån!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Sitter själv just med bamseklumpen i handen o med blåsiga fingrar försöker få till ett stånd, he he. :P
h.  Johan

 :o




sorry.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hello!!!

Den var oväntad. Skönt gung. Intressant tonspråk i melodin på några ställen. Pianot - nice spelat, bara lite pedal också så närmar du dig där. (Spelat utan pedal?)

Ang. trummor. Fimpa helt och ställ fram miken och stampa i golvet och banka i bordet istället. Organiskt och snyggt på alla sätt, men trummorna sänker. Alternativt - skaffa lite roliga percussionloopar. Tips - kolla studios skivor, där fanns en hel del för nåt år sedan.

Ska bli kul att se var detta landar.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Sitter själv just med bamseklumpen i handen o med blåsiga fingrar försöker få till ett stånd, he he. :P
h.  Johan

 :o




sorry.

WERNBORGkan inte från att OCKså citaten föreDRAr att förblI obeHANDlade!

h.  JOhan

Sorry HM för detta rådd i tråden, men måste få hämnas, he he!
« Senast ändrad: 18.09.2007, 22:24:43 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
funkar fint när det är du trummor bas..tvärflöjten ja inte här i alla fall :)
pianot kommer in fint o hanteras på ett väldas fint sätt.
kack to basic bas trummor jojk... lite piano det räcker..


tony
att leva är att dö