Forum > Färdiga produktioner
Roffe H, MaxB - Evil Hearted Woman
Roffe H:
LÅTNAMN: Evil Hearted Woman
ARTIST/MEDVERKANDE: Roffe H, MaxB
KOMPOSITÖR: Roffe H, Leroy Carr
GENRE: Blues/folkrock?
LÅTLÄNGD: 3:18
INSPELNINGSÅR: 2016
FORMAT: mp3
Ursprungligen en ren blues låt skriven av Leroy Carr. Jag har gjort om melodin åt 60-talshållet och ändrat lite i Carrs text så den skulle gå in i melodin. Här har jag fått hjälp av MaxB som spelar plock- och kompgitarr samt körar. Tack för din medverkan.
MaxB:
Kul att du kom och hälsade på! Grymt att jamma med saxofon också vid sidan av inspelningen av Evil Hearted Woman.
Kom ihåg Palm smear och Loop-pedal.
Jag tycker plockgitarren i mitten har för hög volym genom hela låten. Jag skulle dra ner den så att den knappt hörs, nu hörs den... Undrar vad andra tycker?
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 07.04.2016, 12:03:56 ---Kul att du kom och hälsade på! Grymt att jamma med saxofon också vid sidan av inspelningen av Evil Hearted Woman.
Kom ihåg Palm smear och Loop-pedal.
Jag tycker plockgitarren i mitten har för hög volym genom hela låten. Jag skulle dra ner den så att den knappt hörs, nu hörs den... Undrar vad andra tycker?
--- Slut citat ---
Det var jättekul, och tack för ditt stöd i låten. Har fixat till en "palm smear" nu och dragit ner plockgitarren över hela linjen...jättefina bilder Max :D
/Roffe H
MaxB:
Tycker mixen är micket bra så här. Stor skillnad!
Marsall:
härlig låt o inlevelse. Det låter som ni mår gotti tillsammans :D Nu hörde jag inte låten med högre guror ..Men plockguran o halvslidaren gör inget om dom kommer upp liiite till ..Men bara yttepytt ..För mixen e riktigt bra i nivå o behaglig att lyssna till .. Sången e liite hög MEN det är nog en smakis ..Fasat liiite ner o dom nämnda gurorna upp för min smak .. Annars fint collab :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida