Forum > Färdiga produktioner

Roffe H, MaxB - Evil Hearted Woman

<< < (2/5) > >>

MaxB:

--- Citat från: Marsall skrivet 07.04.2016, 15:24:04 ---härlig låt o inlevelse. Det låter som ni mår gotti tillsammans :D Nu hörde jag inte låten med högre guror ..Men plockguran o halvslidaren gör inget om dom kommer upp liiite till ..Men bara yttepytt ..För mixen e riktigt bra i nivå o behaglig att lyssna till .. Sången e liite hög MEN det är nog en smakis ..Fasat liiite ner o dom nämnda gurorna upp för min smak .. Annars fint collab :)

--- Slut citat ---

Vilka guror? Det är tre gitarrer
Komp vänster
Plock/licks mitten (slidare?)
Komp höger

Marsall:
Kompgurorna sitter i bra i volym ..plockguran e yttepytt för låg ..nu e jag lite off i lyss för tillfället..men visst var det en liten glidslidegura också..? Om inte så är plocken för låg som Henke Lundqvist sa :D

MaxB:

--- Citat från: Marsall skrivet 07.04.2016, 16:25:22 ---Kompgurorna sitter i bra i volym ..plockguran e yttepytt för låg ..nu e jag lite off i lyss för tillfället..men visst var det en liten glidslidegura också..? Om inte så är plocken för låg som Henke Lundqvist sa :D

--- Slut citat ---

Lyssnat några gånger till nu och håller med
'plock lick slajd' i mitten ett myrben upp.
Det är ingen slide inblandad men hajar att det kan låta så  :wub:

Roffe H:
Tack för synpunkter. Har snäppat upp plockguran i mitten ett myrben och sänkt sångspåren något lite. Kanske funkar det bättre nu.  :)
/Roffe H

MaxB:
Hehe, här sitter man å lyssnar en sekund efter. Nu gillar jag att man hör licksen då inte sången är där och jag hör bestämt en försiktig orgel i munspelssolot. En orgel som introduceras med en palmsmear minsann!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion