Kontrollrummet

G - No name

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tar gärna emot ideer å tankar.
T.ex. saknas något? ska något bort? vad ska upp eller ner?
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Ploj2016_12_100BPM.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
För mer variation o luftighet så kanske ta bort lite gura typ verspartierna o köra bas trumma om möjligt nån enkelt släppackordriff bara el dyl o sen pang på med flowgura ..Det är vad jag kan hitte på ..Ja ett solo efter nån reffe skulle ju sitta bra också  :D  Rock on"


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättesnygga gitarrer och en hel del sköna harmonigångar!
Lite sång skulle sitta fint och då behövs, precis som Marsall säger,
skapas lite utrymme genom att dra ner på gitarrerna i sångpartierna.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
För mer variation o luftighet så kanske ta bort lite gura typ verspartierna o köra bas trumma om möjligt nån enkelt släppackordriff bara el dyl o sen pang på med flowgura ..Det är vad jag kan hitte på ..Ja ett solo efter nån reffe skulle ju sitta bra också  :D  Rock on"
Tja det är inte mycket gura eg - bara kompdrivguran samt slinggura - ja vi får se vad jag kan hitta på.

Jättesnygga gitarrer och en hel del sköna harmonigångar!
Lite sång skulle sitta fint och då behövs, precis som Marsall säger,
skapas lite utrymme genom att dra ner på gitarrerna i sångpartierna.
/Asti
Sång är aldrig fel men eftersom jag sällan sjunger själv så måste bollen ligga hos andra som vill haka på å sjunga. Visst kan man alltid förändra mängden gura - vi får se vad det kan bli

Tack för era synpunkter
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
...och så kommer man in på KR, slår på första bästa låt och då:

Lynyrd med en nyvaken Slowhand längst fram?

Mycket spelglädje i den här, och massor av tung erfarenhet av vad som kan göras med en elgitarr! Väl spelat naturligtvis och med en skön sydstats-feel som gungar bra. Om det skulle vara något, så kanske en lite större differens mellan styckena - det finns skillnader, absolut, men om du skulle lätta gitarren längst fram och låta kompet kliva fram. Kanske med en variation i trumkompet?

Men, jag vet själv hur det är - man har skrivit, spelat in och mixat. Och då känner man alla låtens delar i detalj – på det sätt som jag som spontan lyssnare inte alls gör.

Så ta det med en nypa salt - det är en jätteskön låt du har på g!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härlig gitarrist den där!  :wub:

Bra och fina grejer. Så dynamik på något sätt skulle sitta mumma. Viloställen för örat och för att släppa fram vad sångare kan ge.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
...och så kommer man in på KR, slår på första bästa låt och då:

Lynyrd med en nyvaken Slowhand längst fram?

Mycket spelglädje i den här, och massor av tung erfarenhet av vad som kan göras med en elgitarr! Väl spelat naturligtvis och med en skön sydstats-feel som gungar bra. Om det skulle vara något, så kanske en lite större differens mellan styckena - det finns skillnader, absolut, men om du skulle lätta gitarren längst fram och låta kompet kliva fram. Kanske med en variation i trumkompet?

Men, jag vet själv hur det är - man har skrivit, spelat in och mixat. Och då känner man alla låtens delar i detalj – på det sätt som jag som spontan lyssnare inte alls gör.

Så ta det med en nypa salt - det är en jätteskön låt du har på g!

MOMA
Förstår precis vad du menar med mer differens - får se om det blir något. Jag slängde ihop den från ax till limpa på en timme så det finns naturligtvis en del att slipa på. Troligen kommer även denna att gå låtdöden till mötes, om jag får gissa - det brukar hänga/falla på om jag får fatt på någon som är sugen att yla på mina ideer helt enkelt.

Härlig gitarrist den där!  :wub:

Bra och fina grejer. Så dynamik på något sätt skulle sitta mumma. Viloställen för örat och för att släppa fram vad sångare kan ge.
Ja vi får se om det blir någon mer variation i låtide´n.

Tack båda för lyss å tyck
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil

 Härliga gitarrer, impad...Lynard Skynard, javisst.. Hoppas du gillar jämförelsen.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil

 Härliga gitarrer, impad...Lynard Skynard, javisst.. Hoppas du gillar jämförelsen.  :)
/Roffe H
Tackar :)
Jo då helt ok jämförelse :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!